خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران:

در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود شد

در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود شد
کد خبر : ۱۴۸۴۰۸۲

دادستان عمومی و انقلاب تهران از مسدودسازی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه در سال ۱۴۰۲ در استان تهران خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد در سال جاری نیز بیش از ۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز دیگر نیز در استان مسدود شود.

به گزارش ایلنا، جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با موضوع پیگیری و نظارت بر محیط زیست و منابع طبیعی با حضور دادستان تهران و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تهران با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی در حوزه صیانت از حقوق عامه و تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص اجرایی شدن آن اظهار داشت: در این جلسه تصمیماتی در راستای دفع و دفن اصولی زباله‌ها و بازیافت صحیح آن‌ها و همچنین نظارت بر امور آب اتخاذ شد.

وی افزود: یکی از مهمترین مصوبات این جلسه، تصمیم‌گیری در خصوص نظارت بر نحوه دفع و امحای زباله‌ها به ویژه زباله‌های بیمارستانی بود چرا که با توجه به مخاطراتی که این‌گونه زباله‌ها می‌توانند برای مردم ایجاد کنند باید فرآیند امحای و معدوم‌سازی آن‌ها به روش دقیق و علمی انجام شود.

صالحی گفت: در همین راستا مقرر شد دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح تهران ضمن اعمال نظارت جدی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه امحای زباله‌ها، نظارت‌های ویژه‌ای بر بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی داشته باشند تا پسماند‌ها ابتدا بی‌خطر شده و سپس به صورت اصولی و استاندارد امحا شوند.

دادستان تهران با بیان اینکه مقرر شد ظرف یک سال در محل‌های دفع زباله در شهر تهران، استانداردسازی به عمل آید؛ یادآور شد: در این جلسه مصوب شد ادارات کل محیط‌زیست و بازرسی استان تهران نظارت دقیقی بر فعالیت این مراکز داشته باشند و با ارسال گزارش مستمر به دادستانی تهران، اجازه ندهند در این مراکز اقداماتی که موجب آلودگی محیط‌زیست و آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌شود؛ به انجام برسد.

این مقام عالی قضایی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته دادگستری استان، شاهد مسدودسازی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان بودیم که از این حیث رتبه دوم را در کشور داریم.

وی همچنین تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود شود و این موضوع به صورت جدی در دستور کار دادستانی قرار دارد.

صالحی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۲۰۰ حلقه چاه در سطح استان فاقد کنتور هستند، افزود: مقرر شد ظرف ۶ ماه آینده تمامی چاه‌های آب استان به کنتور هوشمند مجهز شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز