خبرگزاری کار ایران

خلیج آنلاین خبر داد؛

یک شرکت آمریکایی، سومین شریک قطر در توسعه میدان گازی مشترک با ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۴۶۷

یک شرکت آمریکایی پس از شل بریتانیا و توتال انرژی فرانسه، به عنوان سومین شریک در پروژه توسعه بخش جنوبی میدان گازی «شمال» انتخاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الخلیج آنلاین، سعد بن شریده الکعبی، وزیر انرژی و مدیر عامل شرکت انرژی قطر اعلام کرد که شرکت آمریکایی کونوکو فیلیپس، به عنوان سومین شریک در پروژه توسعه بخش جنوبی میدان گازی شمال انتخاب شده است.

میدان گازی شمال، یک میدان عظیم گاز طبیعی مشترک بین قطر و ایران است که بزرگترین میدان گازی جهان محسوب می شود و دارای ۵۰.۹۷ تریلیون متر مکعب گاز است.

الکعبی سهم شرکت آمریکایی مذکور از توسعه این میدان گازی را ۶.۲۵ درصد اعلام کرد.

پیش از اعلام شراکت این شرکت آمریکایی، ریان لانس، رئیس هیئت مدیره کونوکو فیلیپس با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار و گفت وگو کرد.

طرح توسعه میدان شمال شامل ۶ واحد گاز طبیعی مایع می شود که ظرفیت تولیدی قطر را تا سال ۲۰۲۷ به ۱۲۶ میلیون تن در سال خواهد رساند.

مساحت این میدان حدود ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع است که ۶ هزار کیلومتر مربع آن در آب‌های سرزمینی قطر و ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع آن در آب‌های سرزمینی ایران قرار دارد.

این میدان در سال ۱۹۷۱ کشف و تولید گاز در آن از سال ۱۹۸۹ آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز