خبرگزاری کار ایران

والیبال‌مردان‌جهان - لهستان؛

شاگردان‌ کواچ در اندیشه‌ تثبیت‌ صدرنشینی / ایران در پی‌انتقام از فرانسه

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۵۰۳

تیم ملی والیبال مردان به رهبری اسلوبودان کواچ؛ پنجشنبه‌شب با پیراهن سرمه‌ای در برابر قرمزپوشان فرانسه قرار می‌گیرد و از این بازی فقط پیروزی و کسب ۳ امتیاز را طلب می‌کند.

تیم ملی والیبال مردان ایران در سومین دیدار خود از سری بازی‌های مرحله اول رقابت‌های قهرمانی‌جهان پنجشنبه شب در شهر کراکوف با فرانسه؛ دارنده مدال برنز این مسابقات در سال ۲۰۰۲ دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایران و فرانسه تاکنون یک بار آن هم در رقابت‌های انتخابی المپیک‌آتن رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند که آن دیدار با حساب ۳ بر صفر به فرانسه به پایان رسید. استفان آنتیگا و فیلیپ بلان؛ سرمربی و مربی کنونی تیم لهستان در آن دیدار به عنوان کاپیتان و سرمربی فرانسه حضور داشتند. فرانسوی‌ها در حالی به این پیکارها پا گذاشته‌اند که برای حضور در مرحله دوم و صف کشیدن در برابر لهستان با کادر فنی فرانسوی‌اش لحظه‌شماری می‌کنند.

فرانسه که در دیدار اول خود یکشنبه موفق شده بود در ۳ ست پورتوریکو را از پیش رو بردارد، در بازی دومش نیز، سه‌شنبه‌شب در برابر ایتالیا تا مرز پیروزی پیش رفت، ولی بازی ۲ - صفر برده را در نهایت با شکست ۳ - ۲ عوض کرد. این تیم مقابل ایتالیا نشان داد اگرچه سوپراستارهای تمام کننده‌ای مثل ایوان زایتسف را در اختیار ندارد، ولی با ارائه کار تیمی و انسجام گروهی می‌تواند برای هر حریفی خطرساز باشد. به ویژه اگر حریف، این تیم را دست کم بگیرد و از بازی گروهی به بازی فردی رو بیاورد.

فرانسه در توپگیری، دریافت و سرویس عملکرد خوبی داشته و در دفاع و حمله‌های دوم و سوم مسلط عمل می‌کند. این تیم با هدایت لوران تیلی؛ ملی‌پوش اسبق فرانسه در پیکارهای جهانی لهستان حضور پیدا کرده و هم اکنون با ۴ امتیاز بالاتر از ایتالیا، آمریکا و پورتوریکو و به دلیل معدل پوئن کمتر نسبت به بلژیک در رده سوم جدول گروه ۴ رقابت‌ها قرار دارد.

اما حریف پنجشنبه فرانسه، ایران است؛ تیمی که حالا با غلبه بر ایتالیا و امریکا به عنوان دو تیم مدال‌آور لیگ‌جهانی ۲۰۱۴، توانسته خود را به عنوان یک مدعی جدی برای حضور در مراحل بالاتر مسابقات جهانی معرفی کند و از سوی نامداران دنیای والیبال نیز به عنوان یکی از قدرت های برتر والیبال جهان معرفی شود.

تیم ایران در حالی به مصاف حریف اروپایی خود می‌رود که برای بهبود بخشیدن شرایط خود در جدول رده‌بندی مراحل اول و دوم مسابقات به پیروزی قاطع بر فرانسه نیاز دارد. ضمن اینکه خوب می‌داند اگر حریفش را دست کم بگیرد ممکن است حتی مثل ایتالیا نتواند با یک برد ناپلئونی تا حدودی جبران مافات کند. تیم ملی والیبال مردان‌ایران به رهبری اسلوبودان کواچ؛ پنجشنبه شب با پیراهن سرمه‌ای در برابر قرمزپوشان فرانسه قرار می‌گیرد و از این بازی فقط پیروزی و کسب ۳ امتیاز را طلب می کند.

ستارگان آسمان ایران در شب فرانسه، سعید معروف و مهدی مهدوی به عنوان بازیساز، سید محمد موسوی، عادل غلامی و سامان فائزی به عنوان دفاع وسط، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، پوریا فیاضی و میلاد عبادی پور به عنوان دریافت کننده، امیر غفور به عنوان پشت خط زن، فرهاد ظریف و عبدالرضا علیزاده به عنوان لیبرو خواهند بود و سرنوشت آرمین تشکری نیز به مصدومیت شهرام محمودی بستگی خواهد داشت. چراکه اگر محمودی با رفع مصدومیتش به ترکیب تیم ایران برگردد، تشکری به پست اصلی خود در دفاع وسط خواهد رفت. در غیر این صورت، این بازیکن تیم ملی کشورمان به عنوان قطر پاسور در برابر فرانسه در فهرست تیم ایران حاضر خواهد بود.

ملی‌پوشان کشورمان به منظور آمادگی جهت حضور در دیدار مقابل فرانسه جلسات آنالیز و تحلیل فردی و تیمی حریف‌شان را چهارشنبه شب و پنجشنبه صبح پشت سر گذاشته و به میدان می‌روند تا در صورت کسب پیروزی قاطع، وضعیت خود را در صدر جدول گروه ۴ تثبیت کنند. همچنان که برای روزهای آینده امتیازهای ارزشمندی را ذخیره کنند. امتیازهایی که در مرحله‌دوم، سرنوشت صعود و عدم صعود تیم‌ها به جمع شش تیم پایانی بازی ها را رقم خواهد زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز