خبرگزاری کار ایران

صادقی در گفت‌‌وگو با ایلنا:

به جای گشت ارشاد برای مسئولان، گشت ارشاد برای مردم فعال‌تر شده است/ شاهد انجام «مذاکره برای مذاکره» هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۲۷۳

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیسی حرف معروفی دارند که گفتند برای مسئولان گشت ارشاد خواهیم داشت؛ این حرف ایشان به آن معنا است که با فساد مسئولان برخورد می‌کنیم و گشت ارشاد بر عملکرد مسئولان می‌گذاریم اما در کمتر از یکسال گذشته گشت ارشاد برای مردم در خیابان‌ها به نام امر به معروف و نهی از منکر و برای برخورد با بی‌حجابی فعال‌تر شده و دستور اجرای بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی که زمان احمدی‌نژاد تصویب شد را می‌دهند و در اولویت قرار می‌گیرد در صورتی که با تخلفات مسئولان و مدیران برخورد مناسبی نمی‌شود.

محمودصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه برخی معتقدند نگاه رئیس‌جمهور به مسائل و مشکلات دستوری و ادبیات وی ادبیات بایدهاست در حالی که خود مجری این اقدامات است، گفت: معتقدم یک بررسی تفضیلی برای بررسی وعده‌ها و شعارهایی که رئیس‌جمهور در زمان انتخابات داده‌اند، لازم است تا مشاهده کنیم چه مقدار از این وعده‌ها محقق شده یا چه مقدار در سمت و سوی آن‌ها قرار داریم؟ حال شاید یکسال برای ارزیابی کل عمکلردها کافی نباشد اما به اعتقاد من حداقل جهت‌گیری‌ها، سمت و سوها و رویکردهایی که طی این یکسال شده است می‌تواند ملاک خوبی برای چشم‌انداز آینده باشد. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع فکر می‌کنم با توجه به حضور کم‌سابقه شرکت در انتخابات این دوره به نظر می‌آید دولت خودش را بی‌نیاز از پاسخگویی می‌داند و به طرز آشکاری برخی از عملکردهایش برخلاف وعده‌های داده شده در انتخابات است. 

وی یادآور شد: آقای رئیسی حرف معروفی دارند که گفتند برای مسئولان گشت ارشاد خواهیم داشت؛ این حرف ایشان به آن معنا است که با فساد مسئولان برخورد می‌کنیم و گشت ارشاد بر عملکرد مسئولان می‌گذاریم اما در کمتر از یکسال گذشته گشت ارشاد برای مردم در خیابان‌ها به نام امر به معروف و نهی از منکر و برای برخورد با بی‌حجابی فعال‌تر شده و دستور اجرای بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی که زمان احمدی‌نژاد تصویب شد را می‌دهند و در اولویت قرار می‌گیرد در صورتی که با تخلفات مسئولان و مدیران برخورد مناسبی نمی‌شود از جمله تخلف مربوط به واردات نهاده‌های دامی و فسادی که در زیرمجموعه وزارت کشاورزی اتفاق افتاد و صرفا با تغییر یک مسئول خواستند علاج کنند.

صادقی ادامه داد: یکی از شعارهایی که آقای رئیسی دادند حل مشکلات معیشتی مردم بود و دائما دولت روحانی را به خاطر تورم شماتت می‌کردند و برای حل فوری مشکلات وعده می‌دادند و می‌گفتند تا پایان سال جاری فقر مطلق را از بین می‌برند، آیا برنامه‌هایی که در این مدت اجرا کردند، در این جهت بوده است؟ گاهی با خود فکر می‌کنم شاید دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی، یارانه‌ها و واقعی کردن قیمت یک برنامه مدونی دارد که این‌ها یک نظریه است که طرفدارانی دارد و حدود ۳۰ سال است که اقداماتی هم در این جهت شده است اما آیا این با شعارهای یکی است؟ من از بعضی از افراد مرتبط با مجلس و دولت پرس و جو کردم آیا دولت برنامه مدونی دارد و یا آیا این موضوع جراحی اقتصادی و تعدیل ساختاری دولت و وزارت اقتصادی یک برنامه فکر شده است که گفتند برنامه ندارد.

وی با بیان این‌که عملکرد دولت در چارچوب یک برنامه مدون نیست و تصمیات هم چنین چیزی را نشان می‌دهد، افزود: آیا این تورم سرسام آوری که هر روز مردم با آن مواجه می‌شوند و قیمت‌ها تغییر می‌کند و به صورت شتابان افزایش پیدا می‌کند، در چارچوب یک برنامه‌ریزی است؟ به نظر می‌آید این‌گونه نباشد به طور مثال اگر برنامه مدونی بود در راس این برنامه باید اصلاح قیمت حامل‌های انرژی انجام می‌گرفت که بخش مهمی از تفاوت قیمت در آنجاست در حالی به این دست نمی‌زنند و ابتدایی عمل می‌کنند. البته آقای رئیسی گفته‌اند با هماهنگی مجلس بخشی از افزایش قیمت‌ها را برای آینده گذاشته‌ایم این هم نشان می‌دهد که فاقد برنامه هستند و به اقتضای شرایط عمل می‌کنند. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی دیگر  آقای رئیسی در انتخابات گفتند ما تعامل با دنیا را در دستور کار داریم و به دنبال حل مسئله برجام هستیم در حالی که در زمانی که این‌ها آمدند ۳ الی ۴ ماه مذاکرات را معطل گذاشتند و بعد با همان روند و تیمی که در دولت احمدی‌نژاد بود مذاکرات را ادامه دادند که تا امروز هم هیچ دستاوری نداشته است.

وی تاکید کرد: امروز ۷ الی ۸ ماه از مذاکرات گذشته است و همین طور مذاکره برای مذاکره انجام می‌شود. به قول آقای ولایتی که به آقای جلیلی می‌گفتند؛ مذاکره جای فلسفه‌بافی نیست.

صادقی عنوان کرد:  بعضی از آقایان که در گذشته مخالفت آشکاری با برجام داشتند امروز در تیم مذاکره حضور دارند در این قسمت هم مشخص است برنامه ندارند آقای رئیسی می‌گفت ما برجام را احیا می‌کنیم اما امروز یک سردرگمی در حوزه سیاست خارجی مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز