خبرگزاری کار ایران

ساعدی:

قطعی برق صنایع به اقتصاد کشور آسیب می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۶۴۶

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعی برق صنایع مُسکن موقتی است و به اقتصاد کشور آسیب می زند، گفت که قطعی برق صنایع ‌‌و چاه های کشاورزی به تولید و اقتصاد ضربه زده و به صلاح کشور نیست.

قاسم ساعدی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به مشوق های وزارت نیرو برای قطع نشدن برق گفت: درست است که وجود مشوق ها تاثیراتی در عرصه های مختلف دارد اما سوال این است که آیا این مشوق ها مشکلاتی به وجود نمی آورد؟ قرا است این مشوق ها صنایع ، اقتصاد و تولید را از کار انداخته و حال در کار کشور ایجاد کند؟  یقینا قطعی برق و به دنبال آن تعطیلی صنایع تاثیرات مستقیم روی اقتصاد و به تبع آن معیشت مردم و اعتبارات و بودجه کشور می گذارد.

وی ادامه داد: تعطیل کردن صنایع به دلیل قطعی برق آن ها راه حلی برای رفع مشکل نیست و تنها مُسکنی برای گذر از بحران است ؛ این گذر را به این قیمت قبول می کنیم که تمام صنایع بزرگ و خرد یک ماه تعطیل شوند تا از بحران کسری برق و مشکلات در شبکه برق و شرکت توانیر عبور کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید مجدد کرد که قطعی برق صنایع و به دنبالش تعطیلی آن ها ضربه و زیان به اقتصاد وارد کرده و به صلاح کشور نیست و این وضعیت شامل چاه های کشاورزی هم ‌می شود.

ساعدی توضیح داد: وقتی قرار به قطعی برق چاه های کشاورزی باشد،  عملا امکان آبیاری وجود ندارد، مگر کِشت بدون آبیاری می‌شود ؟ می گویند که قصد نوبت بندی برای برق چاه های کشاورزی دارند که طبق تجارب گذشته نتیجه ای نداشته و تنها باعث ضرر تولیدکنندگان می شود.

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون انرژی گفت: در کمیسیون انرژی تاکید شده که دولت و وزارت نیرو عزم برای عبور از بحران برق در سال های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ داشته باشند اما آیا وزارت نیرو سیاست و برنامه ریزی درستی برای به حداقل رساندن خاموشی ها دارد؟ چه اقدامی برای راضی کردن تولیدکنندگان بخش خصوصی و سازمان دهی و به روز رسانی توربین ها و مولدهای برق آبی و همچنین ترمیم شبکه های فرسوده انتقال برق شده است؛ در نهایت حامل های انرژی را گران کردند اما اتفاقی برای رفع فرسودگی شبکه های انتقال ، ترمیم و تعمیر و توسعه و رفع اشکال توربین های برق آبی و پرداخت بدهی بخش خصوصی برق نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز