کد خبر: 692222 A

گاهی اوقات روند بهبود زخم‌ها و بریدگی‌ها کند می‌شود که ما باید با انجام برخی کارها این روند را سرعت بخشیم.

به گزارش ایلنا، زخم‌ها و بریدگی‌ها کیفیت‌های متفاوتی دارند، به گونه‌ای که برخی سطحی و برخی عمیق هستند. به هر حال برای جلوگیری از عفونت‌ها و نماندن جای زخم باید هرچه سریع‌تر آنها بهبود یابند.

براساس گزارش «مدیکال‌دیلی»، در اینجا با چند روش برای تسریع بهبود زخم‌ها آشنا خواهید شد.

تغذیه خوب

به طور کلی شما باید یک رژیم متعادل حاوی تمام گروه‌های غذایی ضروری را دنبال کنید اما از آنجاییکه بهبود زخم‌ها نیازمند استفاده از چند ماده غذایی است، کلینیک «کلیولند»، توصیه می‌کند که رژیم غذایی‌تان حاوی پروتئین، ویتامین A، ویتامین C و زینک باشد.

برای افزایش ویتامین‌ها و پروتئین‌ مصرف گوشت، محصولات لبنی، میوه‌ها و سبزیجات، صدف‌، آجیل و لوبیا ضروری است. از طرفی غلات صبحانه نیز غنی از زینک هستند.

فعالیت‌های فیزیکی

تحقیقات نشان داده که ورزش می‌تواند به تسریع بهبود زخم‌ها کمک کند. ورزش با افزایش جریان گردش خون، التهاب مرتبط با صدمه بافت پوست را کاهش می‌دهد، همچنین ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

استفاده از باند

باندها از آسیب بیشتر زخم‌ها محافظت می‌کند و مانع از خشک شدن آن می‌شود.

اجتناب از سیگار کشیدن

اگر شما سیگاری هستید بدانید که استفاده از سیگار می‌تواند روند بهبود زخم‌ها را به تاخیر بیندازد.

منبع: فارس

 

 

پوست رژیم غذایی سیستم ایمنی بدن سیگار ویتامین
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر