خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب مخالف امت اسلامی عربستان:

ریاض در دام سیاسی امارات گرفتار شد/ تغییر رویکردهای واشنگتن باعث نزدیکی تهران و ابوظبی شده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۶۷۸

دبیر کل حزب مخالف امت اسلامی در عربستان تأکید کرد که امارات شریک خائن ریاض بوده و هیچ شراکت حقیقی بین طرفین وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خلیج آن لاین، «عبدالله السالم» دبیر کل حزب مخالف دعوت اسلامی در عربستان تأکید کرد که ریاض در جنگ و دخالت غیر قانونی در یمن شکست خورد و فقط رنج مردم این کشور را زیاد کرد. 

السالم با توصیف امارات به عنوان شریک خائن ریاض تأکید کرد که هیچ شراکت واقعی بین دو کشور وجود ندارد. 

وی از مقام‌های سعودی خواست که به شکست عملیات «طوفان اراده» و «بازگشت امید» اعتراف کرده و جنگ را فورا متوقف و وحدت یمن را حفظ کنند.

دبیر کل حزب دعوت اسلامی سعودی در ادامه افزود: «رژیم عربستان طی سال های گذشته قادر به خروج از باتلاق یمن نبوده و بنابراین توقف جنگ یک ضرورت فوری برای پیشگیری از ریختن خون بی گناهان است». 

وی درباره اختلاف عربستان و امارات گفت: «أبوظبی شریک خائن ریاض بوده و حماقت آل سعود که توان خوانش و تحلیل صحنه های سیاسی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی را ندارند،  آنها را بازیچه دست امارات قرار داده است». 

السالم نزدیکی امارات با ایران را نتیجه تغییر سیاست آمریکا در منطقه خواند.

وی تأکید کرد که هیچ شراکت حقیقی بین عربستان و امارات وجود ندارد و در عین حال جنگی هم بین آنها نیست چرا که ریاض همیشه در دام سیاسی محمد بن زاید، وزیر امور خارجه امارات قرار می‌گیرد». 

دبیر کل حزب دعوت اسلامی عربستان تأکید کرد که فاصله گرفتن امارات و عربستان از یکدیگر گام مثبت است اما متأسفانه بسیار دیر و پس از آنکه ریاض متوجه شد بازیچه بن زاید بوده عملی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز