خبرگزاری کار ایران

تفاوت بنر با پوستر چیست؟

تفاوت بنر با پوستر چیست؟
کد خبر : ۱۵۰۳۰۶۰

در دنیای تبلیغات ترفندهای بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام برای موارد خاصی استفاده می‌شوند. پوسترها و بنرها هم جزو اصلی‌ترین و پرطرفدارترین ابزارهای تبلیغاتی هستند که همه ما آنها را با اندازه و طرح‌های مختلف دیده‌ایم. هر دوی این ابزارها، برای تبلیغ محصولات یا خدمات خاص و اطلاع‌رسانی استفاده می‌شوند؛ اما باز هم تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد که تعیین می‌کنند، هر کدام برای چه هدفی بهتر هستند. در این مطلب می‌خواهیم به کلیه تفاوت‌هایی که بین چاپ بنر تبلیغاتی و پوستر وجود دارد پرداخته و اطلاعات کاملی را در مورد آنها ارائه دهیم.

 

تعریف بنر و کاربرد آن

بنرها، همان تابلوهای بزرگ و چشمگیر تبلیغاتی هستند که گاهی در خیابان‌ها می‌بینیم. این ابزار تبلیغاتی در اغلب مواقع، دارای تصاویر جذاب و متن‌های جالبی است که می‌خواهند پیامی را به مخاطبان منتقل کنند. بنرها کاربردهای متنوعی دارند؛ از این ابزارها برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می‌شود و با وجود تصاویر و متن جذابی که دارند، مخاطبان را به خرید یا استفاده از آنها ترغیب می‌کنند. همچنین این ابزارها، توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و اطلاعات را به سرعت منتقل می‌کنند.

از بنرها برای برندینگ هم استفاده می‌شود. در این شرایط با قرار دادن عناصر اصلی برند، در تصاویر و لوگوها، نام کسب‌وکار مورد نظر در ذهن مخاطب ثبت و ماندگار خواهد شد. در نهایت نیز بنرها می‌توانند ابزار موثری برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان درباره تغییرات ‌سایت، تخفیف‌ها، رویدادها و دیگر موارد مهم باشند.

تغیر پوستر و کاربرد آن

پوستر، یک تصویر گرافیکی است که به شکل جذابی اطلاعات و پیام‌های مختلف را منتقل می‌کند. این تصاویر معمولا در مکان‌های عمومی مثل دیوارها، نمایشگاه‌ها و محل‌های پر رفت و آمد قرار می‌گیرند. پوسترها به منظور تبلیغ رویدادها، ایجاد آگاهی عمومی، معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات، رویدادهای اجتماعی و... استفاده می‌شوند.

پوسترها با استفاده از تصاویر جذاب و متن‌های مناسب، اطلاعات دقیقی را به مخاطبان منتقل می‌کنند. کاربردهای متنوع ابن ابزار باعث شده تا افراد زیادی از آن استفاده کرده و در جاهای مختلف آنها را ببینیم.

تفاوت‌های اصلی بنر و پوستر

تفاوت بنر با پوستر چیست؟

برای انتخاب درست پوستر یا بنر در تبلیغات کسب‌وکار خود باید تفاوت‌هایشان را بدانید. در اینجا به چند فرق اصلی بین بنر و پوستر اشاره کرده‌ایم تا بتوانید انتخاب درست‌تری را بین آنها داشته باشید:

تفاوت در سایز

معمولا یک طراح گرافیک برای ایجاد تصویری که شما برای چاپ بنر تبلیغاتی یا پوستر می‌خواهید، اندازه‌ مشخصی را در نظر می‌گیرد. این سایز برای بنر در حالت افقی 90*728 و در حالت عمودی 600*400 است. در حالیکه برای یک پوستر تبلیغاتی چه به صورت افقی و چه عمودی باشد، سایز مورد نظر برای کاغذ A2 برابر با 594*420، برای کاغذهای A3 برابر با 420*279 و برای کاغذهای A4 برابر با 297*210 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. البته گاهی می‌توان به صورت اختصاصی اندازه‌های دیگر را هم انتخاب کرد، اما این ابعاد، رایج‌ترین‌ها هستند.

تفاوت در محتوا

تفاوت اصلی بعدی در پوستر و بنر، محتوایی است که درون آن درج می‌شود. معمولا در یک پوستر متن و تصویری وجود دارد که برای اطلاع‌رسانی رویدادی مهم است. مثلا برای برپایی نمایشگاه یا کنسرت از پوستر استفاده می‌شود. در مقابل بنرها بیشتر برای برندینگ تبلیغاتی هستند. به همین دلیل باید برای چاپ بنر تبلیغاتی طراحی منحصر به فردی در نظر گرفته شود تا از نظر مخاطبان جذاب باشد و بتواند نظر آنها را جلب کند.

از نظر هزینه

برای چاپ بنر تبلیغاتی و پوستر باید به هزینه آنها هم توجه کنید. مهمترین نکته برای استفاده از هر دو ابزار، کیفیت است تا شما را به هدف نهایی خود برساند. به طور کلی بنرها به خاطر ابعاد بزرگتری که دارند، احتمالا قیمتشان هم بیشتر می‌شود. همچنین گاهی برای نصب بنر هم باید هزینه پرداخت کنید.

از نظر جنس

مورد بعدی درباره ی تفاوت‌های بنر و پوستر، جنس آن‌‌‌هاست. برای چاپ بنر تبلیغاتی، معمولا از الیاف نخ با جنس پارچه‌ای استفاده می‌شود و یک لایه PVC هم روی آن قرار می‌گیرد. بنابراین در تمام شرایط آب‌وهوایی امکان استفاده را داشته و خراب نمی‌شود. در مقابل پوسترها معمولا با استفاده از کاغذهای روغنی با کیفیت بالا مانند کتان، کاغذ براق تحریری، گلاسه مات و... تولید می‌شوند.

از نظر چاپ

معمولا برای چاپ بنر تبلیغاتی و پوستر از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. مثلا چاپ پوستر بیشتر با دو روش افست و دیجیتال است که سرعت افست بالاتر بوده و کیفیت بهتری هم دارد. در مقابل برای چاپ بنر از پرینترهای مخصوص استفاده می‌شود که نیاز به تجربه و مهارت کافی دارند. مثلا چاپ فلکس یکی از روش‌هایی است که برای بنرها استفاده می‌شود. در این روش، تصویر به شکل کاملا شفاف روی سطح مورد نظر قرار گرفته و نوری هم از آن عبور نمی‌کند. به همین دلیل مخاطب می‌تواند به خوبی تصاویر و نوشته‌های روی بنر را ببیند.

اهمیت استفاده از بنر و پوستر برای تبلیغات

بنر و پوستر، به دلیل سایز بزرگ و رنگ‌های جذابی که دارند، در اغلب مواقع، نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کنند. این صفحات تبلیغاتی معمولا در مناطق پر رفت و آمد مانند خیابان‌ها، پل‌ها و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی نصب می‌شوند و تنها برای یک قشر خاص از جامعه نیستند. یعنی هر کسی با هر سطح دغدغه، بودجه، سواد و در هر موقعیتی که باشد، می‌تواند با دیدن یک بنر یا پوستر و خواندن اطلاعات موجود روی آنها، تحت تاثیر قرار گیرد.

مزیت دیگر بنرها و پوسترها، قابلیت سفارشی‌سازی آنهاست. یعنی شما می‌توانید هر طرح، رنگ، فونت، تصاویر زمینه، اندازه و جنس چاپی که می‌خواهید را در صورت امکان انتخاب کرده و آنچه که در ذهنتان است را پیاده کنید. گاهی نیز می‌توان با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال و مدرن، بنر و پوسترهایی همراه با انیمیشن ساخت تا از نظر ظاهری جلوه بیشتری داشته باشد.

در مجموع، بنر و پوستر به دلیل در دسترس بودن برای مخاطب و قابلیت سفارشی‌سازی بالا، گزینه‌ مناسبی برای تبلیغات خارجی هستند و معمولا در کمپین‌های تبلیغاتی محبوبیت بسیار زیادی دارند.

کیفیت چاپ، راز موفقیت پوستر و بنرهای تبلیغاتی

تفاوت بنر با پوستر چیست؟

تبلیغات یکی از مهم‌ترین کارهایی است که همه کسب‌وکارها برای موفقیت خود از آن استفاده می‌کنند. ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد و هر کسی باید بسته به نیاز خود بهترین‌ها را انتخاب کند. پوسترها و بنرها نیز بخشی از این فرایند هستند که در این مطلب در مورد تفاوت‌هایشان صحبت کردیم. با در نظر گرفتن تمام این موارد در نهایت می‌توانید به بهترین شکل ممکن یک تبلیغات موثر را برای کسب‌وکار و فعالیت خود داشته باشید. همچنین در این پروسه، به کیفیت چاپ هم توجه کنید و شرکت‌هایی را برای سفارش برگزینید که رضایت بالای مشتریان را به دست آورده باشد. تیم گرافیک این ویژگی را داشته و می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز