خبرگزاری کار ایران

چادر مسافرتی: راهنمای جامع برای انتخاب، نصب و نگهداری

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۹۶۹

چادر مسافرتی یکی از ابزارهای اساسی برای علاقه‌مندان به کمپینگ، ماجراجویی در طبیعت، و سفرهای خارج از منزل است. این وسیله می‌تواند تجربه شما در مکان‌هایی که امکان اقامت در هتل یا خانه وجود ندارد، بهبود ببخشد.

در این مقاله، به معرفی انواع چادر مسافرتی، نکات انتخاب و خرید، نصب و نگهداری چادرها، و همچنین تاکتیک‌های ایمنی و بهداشتی پرداخته خواهد شد.

انواع چادر مسافرتی

همانطور که احتمالا می دانید چادر های مسافرتی از نظر اندازه، ساختار، جنس و کاربرد دارای مدل های مختلفی هستند که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

چادر های دو تیکه یا توپی

چادرهای دو تیکه دارای دو لایه هستند. لایه داخلی از ورود نم و گرد و خاک به داخل چادر جلوگیری کرده و لایه خارجی از مقاومت بالایی در برابر باد و باران برخوردار است. استفاده، نگهداری و راه اندازی و جمع کردن این مدل چادر ها سخت بوده و بسته بندی سنگینی دارند.

چادر کمپینگ

چادر های کمپینگ به طور خاص برای کمپینگ و ماجراجویی‌های خارجی طراحی شده‌اند. آنها معمولاً دارای خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر باد و باران، ساختار مستحکم، و وزن سبک هستند. این چادرها برای افرادی که به دنبال تجربیات کمپ زدن و طبیعت گردی هستند، مناسب اند.

چادر مسافرتی: راهنمای جامع برای انتخاب، نصب و نگهداری

اگر به دنبال فعالیت های حرفه ای تر طبیعت گردی و کوهنوردی هستید، بهتر است از "چادر کله گاوی" دیدن فرمایید.

چادر اتوماتیک یا چتری

چادر اتوماتیک همانطور که از نامش پیداست دارای ساختار خاصی است که باعث می شود در عرض کمتر از سی ثانیه باز و یا بسته شوند! این مدل برای تمامی استفاده های مسافرت، پیکنیک، کمپینگ و... مناسب هستند.

البته اگر می خواهید یک چادر مسافرتی برای طبیعت گردی تهیه کنید، توجه داشته باشید که مدل های تقویت شده دو پوش را تهیه کنید.

نکات انتخاب و خرید چادر

به هنگام خرید چادر مسافرتی باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا بهترین و مناسب ترین مدل را برای استفاده خود بر گزینید.

اندازه و ظرفیت

قبل از خرید چادر، باید اندازه و ظرفیت مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. تعیین تعداد افرادی که می‌خواهید در چادر اقامت کنند و همچنین فضای لازم برای تجهیزات و وسایل شما مهم است.

مقاوت در برابر باد و باران

مطمئن شوید که چادر مورد نظر دارای مقاومت مناسب در برابر باد و باران است.

چادر مسافرتی: راهنمای جامع برای انتخاب، نصب و نگهداری

اطلاعات مقاومت را از روی سایت شرکتی برند چادر و یا فروشنده به صورت دقیق دریافت نمایید و مطمئن شوید برای کارکرد مورد نظرتان مناسب است.

قابلیت حمل آسان

برای کسی یا گروهی که می خواهند یک سفر آفرودی داشته باشند و برای یک شب در طبیعت اطراق کنند، ممکن است وزن چادر زیاد حائز اهمیت نباشد. زیرا توسط دست و یا کوله پشتی حمل نمی شود.

اما برای کوهنوردان، طبیعت گردان و علاقه مندان به برنامه های پیاده روی قضیه فرق می کند. باید حتما چادری سبک با بسته بندی جمع و جور انتخاب کنید تا در این پروسه دچار دیسک کمر نشوید!

متریال استفاده شده

مطمئن شوید که چادر از مواد با کیفیتی ساخته شده است که مقاومت و طول عمر بالایی دارد. بیشتر مدل های بازار از جنس پلی استر و نایلون هستند. همچنین، برخی از چادرها دارای پوشش‌های UV جهت فیلتر اشعه های مضر آفتاب هستند.

قیمت چادر مسافرتی

قیمت چادر ها به تمامی ویژگی های که ذکر کردیم وابسته است و هر چه جنس متریال با کیفیت تر باشد و یا امکانات چادر بهتر باشد، قیمت نیز به همان نسبت بالا می رود.

در نتیجه اگر می خواهید از چادرتان زیاد کار بکشید در خرج کردن خسیسی به خرج ندهید.

نتجه گیری

چادر مسافرتی یکی از وسایل اصلی برای کمپینگ، ماجراجویی در طبیعت، و سفرهای خارج از منزل به حساب می آید و هر ساله فروش بالایی را میان لوازم مسافرتی و کمپینگ ازآن خود می کند.

چادر مسافرتی: راهنمای جامع برای انتخاب، نصب و نگهداری

همچنین توجه داشته باشید که نحوه نصب کردن، جمع کردن و نگهداری چادر می تواند در کارایی و طول عمر آن تاثیر گذار باشد. در نتیجه به این موارد نیز توجه داشته باشید و آموزش های لازم را از اینترنت تهیه کنید.

نویسنده: فروشگاه کوهنوردی شاهو کمپ

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز