خبرگزاری کار ایران

با وسایل مورد نیاز سفر آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۱۱۷

یکی از شرایط لازم برای بیشتر لذت بردن از سفر، به همراه داشتن وسایل مناسب است. پس لازم است تا قبل از عزیمت حتما وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. از جمله این ابزارها مانند کیسه خواب و در جستجو برای قیمت چادر مسافرتی خوب باشید تا سفارش دهید و همین طور پشه بند بسیار ضروری است.

 

راهنمای لازم برای خرید چادر مسافرتی

در سال‌های اخیر یکی از نیازمندی‌های هر سفر، چادر مسافرتی بوده است. این وسیله کاربردی به دلیل جابه‌جایی آسان، بسیاری کاربردی و مورد استقبال همگان است. برای راه‌اندازی این چادر نیاز به تجهیزات پیچیده نیست بلکه به راحتی نصب می‌شود.

این چادرها اغلب دارای پارچه‌های برزنتی و با پایه‌های مستحکم و منعطف است و به صورت دستی باز و بسته می‌شوند و برخی نیز اتوماتیک هستند. چادرهای مسافرتی از نظر نحوه نصب، تعداد ورودی و پنجره، جنس و شرکت سازنده با یکدیگر فرق دارند.

از نظر تعداد افراد دارای اندازه‌های یک نفره، دو نفره، چهار، شش، هشت، ده و دوازده نفره تقسیم کرد. چادرهای مسافرتی به دلیل طراحی مبتنی بر تعداد افرادی که قرار است در آن دراز بکشند؛ ساخته می‌شوند. این چادرها  اغلب ضدآب هستند و در مقابل نفوذ آب، رطوبت، گرما و سرما مقاومت دارند. در خرید چادر مسافرتی دقت کنید که جنس پارچه، بدنه و پایه‌های چادر دارای استحکام و کیفیت بالایی باشد. جنس پایه‌های از آلومینیوم و فایبرگلاس است که با سبکی و مقاومت بالای خود، می‌تواند در برابر ضربه مقاومت کند.

 

کیسه خواب خوب بخرید

کیسه خواب یکی از بهترین و مناسب‌ترین وسایل مناسب برای هر اقلیم با هر شرایط آب‌و‌هوایی است. این کیسه با توجه با هر اقلیمی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که خوابی آرام برای شما در زمان مسافرت ایجاد می‌کند. برای خرید وسیله خواب مناسب سفر بهتر است ابتدا ویژگی‌های هر یک را بررسی کرده و سپس با اطلاعات کافی اقدام به خرید کنید.

برخی از استاندارهایی که یک کیسه خواب خوب باید داشته باشد؛ شامل موارد زیر می‌شود:

  • دمای مناسب و جلوگیری از تعریق
  • روکشی با خاصیت ضد آب، تنفس‌پذیری
  • جنس کیسه خواب پرشده از پر طبیعی یا با الیاف مصنوعی

در ادامه لازم است به انواع کیسه خواب دقت کنید تا به هنگام خرید انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

 تابستانی

این نوع از کیسه خواب‌ها در زمان تابستان مورد استقبال قرار می‌گیرند. زیرا با دمای استاندارد و مندرج برای این کیسه‌هایی است که معمولا دارای دمای منفی یک درجه و بالاتر استفاده می‌شود. به دلیل طراحی تابستونی این چادرها اغلب از عایق کمتری برخوردار هستند و زمانی که بسته و جمع می‌شوند؛ فضای کمتری را می‌گیرند.

 

مناسب سه فصل

از پرطرفدارترین نوع کیسه خواب‌ها، مناسب سه فصل بودن آن‌ها است. در نوع امکانات بی‌نظیری تعبیه شده که در سه فصل بهار، پاییز و تابستان به کار می‌روند و از قابلیت‌هایی مثل یقه اتصالی، پوشش اضافه با زیپ و کلاه متصل است و در سرما کاربرد بیشتری دارند.

 

زمستانی

این کیسه خواب‌ها برای دماهای منفی هفت درجه سانتی گراد و حتی پایین‌تر از آن به کار می‌روند. ظرفیت کیسه‌های خواب که برای سه فصل طراحی شده‌اند از عایق کمتری تشکیل یافته‌اند. این کیسه خواب‌ها مناسب فصول سرد سال هستند و برخلاف طراحی که دارند، وزن کمی دارند.

 

چگونگی استفاده از کیسه خواب

  • یکی از وظایف کیسه خواب ایجاد گرما است اما احتمال دارد به هر دلیل این گرما از بین برود برای جبران باید زیر کیسه از تشک‌های بادی به کار ببرید تا گرما خارج نشود.
  • با لباسی که دارای رطوبت و عرق هستید وارد کیسه خواب نشوید.
  • سعی کنید با باز و بسته کردن زیپ کیسه خواب، نگذارید دچار تعرق شوید.

با وسایل مورد نیاز سفر آشنا شوید

چگونه از کیسه خواب خود نگه داری می‌کنید

بعد از خرید کیسه مهم‌ترین وظیفه حفظ و نگهداری از آن است. نکات مهم برای حفظ آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید؛ بهتر است تا آن را به صورت آویزان بگذارید.
  • سعی کنید از آستر داخلی که مانع از چروکی و کثیف شدن کیسه خواب می‌شود به خوبی نگه‌داری کنید.
  • لازم است تا هر چند وقت یکبار کیسه را بشورید. برای این شست‌وشو هرگز کیسه را به خشک‌شویی ندهید.

 

پشه بند خوب بخرید

با شروع فصل گرم و از طرفی اوج‌گیری سفرها خرید پشه بند خوب و مناسب با قیمتی که مقرون به صرفه باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان سدی مقابل حشرات و حیوانات موذی مانند مگس از پوست خود مراقبت کنید.

یکی از آسان‌ترین راهکارها برای مقابله با حشرات اسفاده از پشه بند است. اما قبل از خرید آن باید به نکات و ویژگی‌هایی که یک پشه بند احتیاج دارد، آشنا شوید.

  • جنس به کار رفته در پشه بند بهتر است از پلی استر باشد. این نوع از پشه بندها وزن کمتری دارند و به راحتی برای سفر قابل حمل هستند.
  • سایز و شکل پشه بند بستگی به تعداد و جادار بودن آن متغیر است. پشه بند باید به اندازه کافی جادار باشد تا تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند؛ با سختی روبه‌رو نشوند.
  • لایه حشره‌کش از قابلیت‌های مهم در یک پشه‌بند است. پشه باید از ورود هرگونه پشه و حشره‌ای جلوگیری کند.
  • قرار دادن یک درب که اغلب به شکل‌های بنددار، چسبی و زیپی با قابلیت باز و بسته کردن راحت، امکان ورود حشرات موزوی را کاهش می‌دهد.

 

وسایل خود را از فروشگاه معتبر بخرید

هر یک از وسایل بالا برای داشتن آرامش و راحتی در سفر بسیار اهمیت دارد. برای خرید پشه بند، قیمت چادر مسافرتی یا خرید کیسه خواب مناسب باید با اطلاعات کافی داشته باشید و همچنین از فروشگاهی خرید کنید که معتبر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز