خبرگزاری کار ایران

کراتین مو چیست؟

کراتین مو چیست؟
کد خبر : ۱۳۸۳۷۶۳

آیا می دانید کراتین مو چیست؟ آیا از ویژگی های مختلف کراتینه مو مطلع هستید؟ اگر میخواهید که در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

مراقبت از مو در بانوان و آقایان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه ما انسان ها باید به بهترین شکل از موهای خود مراقبت کنیم و علاوه بر بهداشت مو به وضعیت سلامتی و زیبایی موها نیز توجه داشته باشیم. عوامل بسیار زیادی بر روی وضعیت مو و سلامتی و زیبایی آنها موثر واقع می شوند که باید این مسائل شناسایی شوند و جوانب احتیاط در مورد آنها رعایت گردد. به عنوان مثال: رنگ مو و دکلره از اصلی ترین علل آسیب دیدن ساقه مو در بانوان محسوب می شوند که بر اساس استفاده نامناسب از آنها شکنندگی ساقه مو، خشکی و ... به وقوع می پیوندد.

با این وجود کسانی که با هر یک از مشکلات ساقه مو مانند: خشکی، سوختگی، موخوره، شکنندگی، زبری و ... در ساقه مو مواجه هستند با استفاده از روش های مختلفی میتوانند برای برطرف کردن این مشکلات اقدام کنند و شرایط بهتری را در مو به وجود آورند که یکی از بهترین و موثرترین روش ها در این زمینه کراتینه مو است و در سالن های زیبایی زنانه و مردانه برای خانم ها و آقایان انجام می شود.

کراتین مو چیست؟

کراتینه مو روشی است که به کمک آن میتوان هم به بهبود وضعیت زیبایی مو پرداخت و هم ساقه های مو را احیا کرد. در این روش مو با استفاده از مواد مخصوصی تغذیه می شود تا آسیب های وارد شده در آنها برطرف گردد. مواد کراتینه مو به شکل موضعی بر روی ساقه موها قرار می گیرند و برای انجام این کار هیچ درد یا خونریزی وجود نخواهد داشت. به همین دلیل کراتینه مو را میتوان به عنوان یک روش کاملا غیر تهاجمی در نظر گرفت که همه امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

دوره آموزش کراتین مو در شیراز

انواع کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو با روش های مختلفی انجام می شود و انواع گوناگونی دارد که هر یک از آنها از ویژگی های خود برخوردار هستند. انواع کراتینه مو به شرح زیر خواهند بود:

کراتین برزیلی

کراتین برزیلی یکی از محبوب ترین انواع کراتینه مو است که طرفداران بسیار زیادی دارد و به کمک آن می توان مشکلات متعدد ایجاد شده در ساقه مو را برطرف کرد و شرایط بهتری در آنها ایجاد نمود. کراتین مو برزیلی برای موهای فر، وز و یا مجعد بسیار مناسب است و موخوره را کاملا برطرف می کند. میزان ماندگاری این نوع کراتین مو در حدود یک سال است.

آموزش کراتین مو در کرج

کراتین ژاپنی

کراتین ژاپنی نوع دیگری از کراتینه مو محسوب می شود و امکان استفاده از آن برای انواع مو وجود دارد. این نوع کراتین از ماندگاری بالاتری در مقایسه با کراتین برزیلی برخوردار است و به کمک آن موها صاف و شلاقی می شوند. از آنجایی که صافی ژاپنی که به آن ریباندینگ مو یا یوکو نیز گفته می شود در بین بانوان بسیار محبوب است از این روش استقبال خوبی صورت گرفته است و اکثر بانوان سعی دارند که به کمک کراتین ژاپنی موهای بسیار شلاقی و کاملا صافی داشته باشند. کراتین ژاپنی نه تنها بر روی ساقه مو بلکه بر روی ریشه نیز تاثیرگذار است و موجب افزایش رشد مو می شود.

کراتین بدون صافی

عده بسیار زیادی از بانوان یا آقایان به دنبال تقویت موهای خود هستند و به این منظور به سالن های زیبایی مراجعه می کنند؛ اما برخی از این عزیزان تمایل به صاف شدن موهای خود ندارند بلکه میخواهند فقط وضعیت مو تحت درمان و کنترل قرار بگیرد و شرایط بهتری در آن ایجاد شود. در چنین شرایطی کراتین بدون صافی میتواند یک گزینه مناسب محسوب شود. زیرا در این روش موها صاف نمی شوند بلکه فقط نرم و لطیف می گردند و وزی و زبری آنها از بین می رود. این روش از ماندگاری کمتری در مقایسه با دیگر روش ها برخوردار است و اغلب کسانی که از فر زیاد موی خود رنج می برند این روش را استفاده می کنند.

کراتین مو چیست؟

کراتین اکسپرس

چهارمین نوع کراتین مو تحت عنوان کراتین اکسپرس شناخته می شود که استفاده از آن برای کسانی مناسب است که دارای موهای صاف و یا مجعد آسیب پذیر باشند. میزان ماندگاری این روش کوتاه و در حدود 6 هفته است و برای بلند مدت نمیتوان از نتایج آن بهره برد. برای یادگیری این نوع کراتین مو در دوره های آموزش کراتین مو شرکت کنید.

با این وجود اگر قصد سفر به مناطق شرجی کشور را دارید و نگران این موضوع هستید که موهایتان در برابر شرایط جوی و آب و هوایی مرطوب حالت خود را از دست بدهد با استفاده از کراتین اکسپرس میتوانید شرایط مناسبی برای خود ایجاد کنید.

کراتینه مو چگونه انجام می شود؟

برای انجام کراتینه مو مواد اولیه که تقویت کننده مو هستند به صورت موضعی بر روی ساقه مو قرار می گیرند و سپس با حرارت اتوی مو به خورد ساقه ها می روند. آرایشگر ها برای انجام این کار باید تار های مو را به شکل دسته دسته و در میزان کم جدا کنند و مواد مورد نظر را به آنها آغشته نمایند تا در نهایت اتوی مو را از بالای مو تا نوک موها بکشند و عملیات کراتین را انجام دهند.

فواید کراتین مو چیست؟

کراتین مو از فواید بسیار زیادی برخوردار است که مهمترین فواید کراتین مو را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت:

  • احیای موهای آسیب دیده
  • امکان استفاده از این روش برای بانوان و آقایان
  • عدم وجود محدودیت سنی برای این روش
  • بهبود وضعیت ظاهری مو
  • صاف، درخشان و براق شدن موها
  • برطرف شدن گره مو
  • برطرف شدن زبری  و خشکی مو
  • آبرسانی به ساقه های مو
  • تامین موارد مورد نیاز برای مو
  • تقویت مو
  • برخوردار بودن از ماندگاری مناسب
  • عدم از بین رفتن نتایج کراتینه مو با استحمام
  • عدم بروز مشکل در انجام فعالیت های روزمره
  • و...

بهترین مارک کراتین مو چیست؟

مواد اولیه کراتین مو که آنها را بر روی ساقه مو قرار می دهند از کیفیت و برندهای مختلفی برخوردار است که مسلما هر چه کیفیت مواد اولیه بالاتر باشد شرایط بهتری به وجود می آید و میزان ماندگاری کراتین افزایش می یابد. اما مهمترین علت اهمیت استفاده از بهترین مارک و برند کراتینه مو تاثیرگذاری مناسب تر بر روی مشکلات مو است. با این وجود باید آگاه باشید که بهترین مارک کراتین مو برندهای گلوبال و کادیو هستند که به ترتیب تولید کشورهای آمریکا و برزیل می باشند و در مقایسه با برندهای دیگر قیمت بالاتری دارند.

هزینه کراتینه مو چه قدر است؟

هزینه کراتینه مو برای کسانی که قصد استفاده از این روش را دارند یکسان نیست و هر کسی به موجب شرایط باید در این راه هزینه کند. به صورت کلی هزینه مورد نیاز برای کراتینه کردن موها به سالن زیبایی که به آن مراجعه کنید وابسته است و از طرف برند و کشور سازنده کراتینه مو که به عنوان مواد اولیه برای شما استفاده می شود نیز در این خصوص موثر است.

موارد دیگری که در افزایش یا کاهش هزینه دخیل هستند عبارتند از: میزان بلندی و کوتاهی موهای اشخاص و نوع کراتینه مو که هر کسی انتخاب می کند. با در نظر گرفتن این موارد میتوان از هزینه کراتینه مو مطلع شد.

سخن پایانی

کراتین مو روشی بسیار مناسب است که به کمک آن میتوانید به بهبود وضعیت موهای خود کمک کنید و توصیه می کنیم که حتما از این روش استفاده نمایید تا شاهد نتایج آن باشید.

اما فراموش نکنید که برای انجام کراتینه حتما به سالن های زیبایی معتبر مراجعه کنید و زیر نظر آرایشگرهای حرفه ای به انجام این کار بپردازید تا تحت شرایط مناسب روند کراتینه برای شما انجام شود و موها دچار آسیب بیشتر نشوند. تخصص آرایشگر در نتیجه حاصل از کراتین بسیار موثر است که باید آن را مد نظر قرار دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز