خبرگزاری کار ایران

آشنایی با انواع پروفیل موجود در بازار

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۶۷۰

انواع پروفیل استیل

فلزاتی تو خالی  که سطح مقطع آن مربع و یا مستطیل باشند را پروفیل یا قوطی فلزی می نامند ؛ که در صنعت با توجه به تقاضای مشتریان با متریال های متفاوت مانند آهن ، استیل و دیگر فلزات با ابعاد و وزن های  مختلف ساخته و در بازار ارائه می شوند .

پروفیل استیل در دسته بندی فلزات با مواد تشکیل دهنده استیل قرار دارد . استیل به نوع آلیاژهایی که پایه تشکیل دهنده آن از آهن تشکیل شده و کمتر از %۲ کربن دارد استیل یا فولاد میگویند . و دارای دو نوع پروفیل بسته ، پروفیل باز به شکل مربع و یا مستطیل با طول و عرض و ضخامت های متفاوت میباشد که با توجه به کاربرد آن در جهت اتصال دو قطعه به یکدیگر و یا پر کردن مرز بین دو قطعه در بخش صنعت مورد استفاده قرار میگیرد.

پروفیل استیل باز در مقاطع u , z  با ضخامت و ابعاد مختلف میباشد که با توجه نوع آن در صنعت ساختمان بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد، پروفیل استیل بسته نیز به شکل مربع یا مستطیل با ضخامت و ابعاد مختلف ساخته می شود که در تمامی صنایع همانند سازه های صنعتی ، صنایع نفت و گاز پتروشیمی نیز بسیار کاربرد دارد.از آن استفاده میکنند

لیست قیمت فلنج استیل

 مزایای پروفیل استیل

از مزایای پروفیل استیل میتوانیم به دو مورد اصلی آن یک ضد زنگ بودن و دو سختی و مقاومت بالا  را نام ببریم  که این دو مورد توانسته رضایت صاحبان صنایع را بخود کاملا جلب کند .پایه اصلی تولید این محصول از استنلس استیل میباشد که یکی از پرکاربردترین متریال ها در ساخت سازه های ، مصارف دکوراتیو و صنایع غذایی میباشد.

آشنایی با انواع پروفیل موجود در بازار

سایر محصولات استیل نیز مانند نبشی تسمه و بقیه محصولاتی که با پروفیل ساخته می شوند، اسامی شان با توجه به سطح مقطع شان و همچنین انواع محصولات و تشکیل دهنده ی آنان با یکدیگر تفاوت خواهد داشت.

انواع پروفیل  upvc

پروفیل پنل

از دیگر انواع پروفیل یو پی وی سی باید، به پروفیل پنل پنجره دو جداره اشاره کرد. این نوع از پروفیل‌های یو پی وی سی معمولا دارای ارتفاع دیواره داخلی و خارجی ۱۰۰ میلی متری می‌باشند. همچنین عرض این نوع از پروفیل‌ها ۲۰ میلی متر است، که برای پوشاندن درب و پنجره یو پی وی سی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پروفیل زهواره

این نوع از پروفیل را هم می‌توان از نامش به راحتی شناخت. چرا که عملکرد و کارآیی آن دقیقا مانند زه است. از این رو، از پروفیل یو پی وی سی زهواره برای ثابت نگه داشتن شیشه‌ در انواع درب و پنجره‌ دوجداره استفاده می‌شود. البته لازم به ذکر است، که پروفیل‌های زهواره به سه  دسته پروفیل زهواره تک جداره و دو جداره و سه جداره تقسیم بندی می‌شوند. از دیگر پروفیل‌های زهوار باید به پروفیل دکورایتو اشاره کرد. این نوع از پروفیل زهواره هم برای ثابت نگه داشتن شیشه دو جداره استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که پروفیل‌های زهواره برای نگه داشتن شیشه و پانل در جای خود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت پنجره دوجداره UPVC

پروفیل سش و یا بازشو

از دیگر انواع پروفیل UPVC باید به پروفیل سش و یا بازشو اشاره کرد. این پروفیل‌ها بیشتر در درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی باز شو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروفیل‌ها به شکل استاندارد (S) انگلیسی تولید می‌شوند. این نوع از پروفیل‌ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. از جمله این پروفیل‌ها می‌توان به پروفیل بازشو پنجره، پروفیل بازشو درب، پروفیل بازشوی کشویی اشاره کرد.

آشنایی با انواع پروفیل موجود در بازار

پروفیل بازشو کشویی معمولا تنها در پنجره‌ های دو جداره کشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما پروفیل بازشو درب، همان طور که از اسمش پیدا برای درب‌های دو جداره استفاده می‌شود، چرا که ابعاد درب‌های دوجداره با پنجره‌های دوجداره متفاوت می‌باشد. از این رو، باید از پروفیل‌هایی که متناسب با ابعاد درب دو جداره می‌باشند، استفاده کرد. بنابراین پروفیل‌های سش بازشو درب از لحاظ ارتفاع بزرگتر می‌باشند. در نهایت باید به نوع سوم پروفیل بازشو پنجره اشاره کرد. این نوع از پروفیل‌ها یکی از پر استفاده ترین و پر مصرف ترین نوع پروفیل‌ها می‌باشد، که در انواع درب‌ها و پنجره‌ های یو پی وی سی استفاده می‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز