خبرگزاری کار ایران

آموزش مبانی طراحی طلا و جواهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۷۸۸

طراحی طلا و جواهر در حال حاضر یکی از محبوب ترین و درآمدزاترین مشاغل به شمار می رود. ظرفیت بالای رشته طراحی طلا و جواهر فرصتی را برای علاقمندان به وجود آورده است تا بتوانند با ایده های جدید، خلاقیت و نوآوری در کنار دانش تخصصی طراحی طلا و جواهر، کسب درآمد کنند و با ایجاد سبک های جدید و نوآورانه محصولات پرمخاطبی را به بازار طلا و جواهر ارائه نمایند.

 

 از طرفی امروزه کارخانه ها و کارگاه های تولیدکننده طلا و جواهر با توجه به گرایشات مردم به زیورآلات، تغییر سبک زندگی و گسترش صنعت مد و زیبایی به دنبال جذب افراد ماهر و خلاق در زمینه طراحی طلا و جواهر هستند تا بتوانند با استفاده از ذوق هنری و استعداد طراحان خود، محصولات متفاوتی را به بازار عرضه کنند.

 اگر شما نیز می خواهید در این صنعت وارد شوید و اطلاعات خود را در رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر کامل کنید در این مطلب از آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد Gemodart متخصص در ارائه خدمات طراحی، تولید و آموزش طراحی طلا و جواهر با صدور مدرک بین المللی و همچنین مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور همراه شوید.

 

درآمد طراحی طلا و جواهر در ایران

 کشور ایران از لحاظ مصرف طلا و جواهرات در دنیا در جایگاه ششم قرار دارد. طبق آمارها هر ساله حدود ۱۸ تن طلا در کشور مصرف می‌شود. بنابراین رشته طراحی طلا و جواهر انتخاب خوبی برای افرادی است که به این رشته علاقمند هستند و می توانند با تکیه بر ذوق هنری خود در کنار کسب دانش طراحی طلا و جواهر، آثار متفاوتی خلق و در نتیجه کسب و کار پر رونقی را برای خود دست و پا کنند.

طراحی طلا و جواهر در ایران جزو مشاغل پردرآمد به شمار می رود. به همین دلیل  راه های مختلفی برای کسب درآمد در رشته طراحی طلا و جواهرات وجود دارد از جمله:

  • کسب درآمد به صورت دلار یا یورو با استفاده از فروش طرح در سایت های مطرح در جهان
  • استخدام در شرکت های بزرگ طراحی و ساخت طلا و جواهرات در داخل و خارج از کشور
  • استخدام در کارخانه ها و کارگاه های ساخت طلا و جواهر
  • کار با عنوان فریلنسری یا طراح پروژه ای در زمینه طراحی طلا و جواهرات به صورت مستقیم از مشتری

در صورت علاقه و داشتن مهارت و تخصص کافی، هر کدام از این چند روش را که انتخاب کنید می توانید روی درآمد طراحی طلا و جواهر حساب باز کنید.

 

بازار کار طراحی و ساخت طلا جواهر در خارج از کشور

نه تنها در ایران، بلکه خارج از مرزهای کشور نیز رشته طراحی طلا و جواهر محبوبیت زیادی دارد. مخصوصاً در کشورهایی مانند ایتالیا، آمریکا، کانادا و غیره که به نوعی مد و سبک استایل زندگی اهمیت زیادی دارد و جز کشورهای پیشرو در صنعت مد و زیبایی به شمار می روند؛ طراحی طلا و جواهر در این کشورها از بازار بسیار پر رونقی برخوردار است. در کشورهایی مانند تایلند، چین و هنگ کنگ نیز صنعت طراحی و ساخت طلا و جواهر جایگاه بسیار بالایی دارد. در این کشورها روزانه افراد زیادی در رشته طراحی طلا و جواهر با درآمد های عالی جذب بازار کار می شوند.

 بنابراین می‌توان گفت طراح طلا و جواهر محدود به مرزهای ایران نیست و می تواند کار خود را در سطح جهانی ارائه دهد. شما نیز می توانید بعد از کسب مهارت لازم، از کشورهای خارج سفارش بگیرید و درآمد خوبی به دلار و یورو در این زمینه کسب کنید. البته سایت های معتبری نیز مانند cgtrader به شما کمک می کنند تا طرح های سه بعدی خود را در آن به فروش برسانید و همچنین از کارفرمایان فعال در جهان نیز پیشنهاد طراحی دریافت کنید.

 

 روش های طراحی طلا و جواهر

 طراحی طلا و جواهر در حال حاضر به دو شیوه دستی و یا از طریق نرم افزار و کامپیوتر انجام می شود. با آموزش هر کدام از این دو روش، می توانید جذب بازار کار طراحی طلا و جواهرات شوید. در ادامه مطلب به هر کدام ازاین دو روش اشاره می کنیم.

طراحی دستی طلا و جواهر

در روش طراحی دستی طلا و جواهر تنها به یک کاغذ و قلم نیاز دارید و البته دنیایی از ذوق و خلاقیت که باید آن را بر روی صفحه کاغذ بیاورید؛ تا بتوانید یک محصول متفاوت، جذاب و با جزئیات فراوان از لحاظ زیبایی بصری خلق کنید.

در این روش شما با رسم خطوط مختلف که از استعداد پرورش یافته در دوره آموزشی سرچشمه می گیرد ایده خود را به صورت دو بعدی بر روی کاغذ ترسیم می کنید. از ویژگی های طراحی دستی طلا و جواهر می‌توان به سرعت عمل بالا و امکان خلق ایده در لحظه اشاره کرد. مهارت های ترسیمی در روش طراحی دستی طلا و جواهر اهمیت بالایی دارد. این مهارت به شما کمک می کند یک طرح اصولی، بدون ابهام و با قابلیت اجرای بالا برای ساخت ایجاد کنید.

آموزش مبانی طراحی طلا و جواهر

 

طراحی طلا و جواهر با نرم افزار

امروزه با توجه به توسعه تکنولوژی استفاده از نرم افزار برای طراحی طلا و جواهر طرفداران بیشتری دارد. چرا که نرم افزار های تخصصی به شما این امکان را می دهد که بدون استفاده از ابزار یا تجهیزات خاص، سبک های مختلف طراحی طلا و جواهر را ایجاد کنید؛ با چند کلیک نواقص را برطرف و در هر مرحله تغییرات لازم را لحاظ نمایید.

همچنین نرم افزارهای طراحی طلا و جواهر مانند نرم افزار متریکس به شما فرصتی می دهد تا همگام با تکنیک های مدرن و ایجاد طرح های خلاقانه و با محاسبات دقیق در فضایی حرفه ای به طراحی طلا و جواهرات بپردازید. از طرفی خروجی نرم افزار های طراحی طلا و جواهر از لحاظ ظرافت، ابعاد، تناسب و... کیفیت بسیار بالایی دارد.

 

آموزش مبانی طراحی طلا و جواهر

طراحی دستی طلا جواهر بهتر است یا طراحی طلا و جواهر با نرم افزار؟

جالب است بدانید که در حال حاضر در کشور جهان طراحی دستی و طراحی نرم افزار در دو سطح قرار دارند و کارخانه ها بنا به سیاست کاری و جامعه هدف خود همواره از طراحان دستی و نرم افزاری (سه بعدی) کمک می گیرند تا بتوانند با ایده ها و تکنیک های جدید بازار فروش خود را گسترش دهند. طراحی دستی و طراحی با نرم افزار هر دو حرفه ای تخصصی هستند که افراد با توجه به مهارت و توانایی های خود می توانند مسیر کاری خود را از این دو حرفه انتخاب کنند.

با توجه به بررسی این دو روش می توان گفت بهترین گزینه برای آموزش و کسب مهارت در رشته طراحی طلا و جواهر با رایانه ، مراجعه به آموزشگاه های طراحی و ساخت طلا و جواهر می باشد. در حال حاضر آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد Gemodart دوره های تخصصی و بین المللی را در این زمینه برگزار می‌کند. این آموزشگاه با بکارگیری اساتید برجسته و متخصص در زمینه طراحی و ساخت طلا و جواهرات و همچنین تکنیک های به روز و ابزارآلات پیشرفته، شما را برای ورود به بازار کار و کسب درآمد در این رشته آماده می کند.

 

تکنیک های ساخت طلا و جواهر

برخی برندهای طلا و جواهر بعد از ایجاد طرح دستی، با استفاده از نرم افزار های طراحی طلا و جواهر، طرح ایجاد شده را سه بعدی می کنند. سپس به کمک پرینتر های سه بعدی، طرح های سه بعدی شده را پرینت می گیرند و رزین آن را برای پروسه تولید آماده می کنند. سپس در فرآیند تولید از رزین برای ساخت مدل طلا در مرحله ریخته گری استفاده می شود. در ادامه  طرح به مرحله پوست، پرداخت، در صورت نیاز به مخراج کاری می رسد. در پایان پس از آبکاری و بخارشور کردن، محصول نهایی به بازار عرضه می شود.

 همچنین می‌توان طرح‌های کلاسیک را با استفاده از دست و به کارگیری تجربه و تخصص و پیاده سازی تکنیک های موجود در ساخت طلا و جواهر، به صورت دستی تولید کرد. لازمه این امر کسب تخصص در دوره طلاسازی، جواهر سازی، مخراجکاری، قلم زنی طلا و ... می باشد. همچنین داشتن مهارت در تکنیک های فرم دهی، برشکاری، حدیده کاری، آبکاری، دیوار سازی و تخصص در تلفیق این تکنیک ها، مهارت در قرار دادن دقیق اجزا در کنار هم و داشتن اطلاعات کافی در زمینه عیار و نقطه ذوب اهمیت زیادی در ساخت طلا و جواهر با دست دارد.

 

پایان

شما در این مقاله با آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد Gemodart همراه بودید تا با روش طراحی و ساخت طلا و جواهرات آشنا شوید. در این آموزشگاه دوره های مختلف خصوصی و گروهی به صورت تخصصی در زمینه ارائه خدمات طراحی، تولید و آموزش طراحی طلا و جواهر با صدور مدرک بین المللی برگزار می شود.

فراموش نکنید مشاوره با افراد متخصص که تسلط کافی بر حرفه طراحی و ساخت طلا و جواهر دارند به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید. اساتید بین المللی و با تجربه Gemodart این فرصت را به شما می دهند تا با شناخت کافی از فرصت های شغلی رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر و با توجه به علایق شما، بهترین راه را برای ورود به این بازار انتخاب کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز