خبرگزاری کار ایران

درآمد کافی شاپ چقدر است؟ +6 راهکار افزایش حاشیه سود کافه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۹۳۹

یکی از کسب و کارهای محبوب و جذاب که در بین جوانان طرفداران بسیار زیادی دارد، راه‌اندازی کافی شاپ است‌. اگر دقت کرده‌ باشید، امروزه تعداد زیادی کافی شاپ با فضای آرام و دلنشین در سطح شهرها راه‌اندازی شده‌اند و افراد اوقات فراغت خود را با نوشیدن قهوه در آنجا سپری می‌کنند.

سوالی که بعد از افتتاح یک کافی شاپ در ذهن افراد شکل می‌گیرد، این است که حاشیه سود و درآمد کافی شاپ چقدر است؟ یا چطور و با چه روش‌هایی می‌توان حاشیه سود را افزایش داد؟ با محاسبه هزینه‌های راه‌اندازی کافه و میزان حدود فروش و حاشیه سود هر فنجان قهوه و استفاده از فرمول درآمد در حسابداری می‌توان درآمد تقریبی یک کافی شاپ را محاسبه کرد. برای به‌دست‌آوردن این آیتم‌ها به نرم افزارهای حسابداری کافی شاپ نیاز است.

در این مقاله قصد داریم درباره عوامل موثر در افزایش درآمد کافی شاپ صحبت کرده و شما را با سایت حسابیز آشنا کنیم که شما را در این راه کمک می‌کند.


حاشیه سود چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟‌

به معیاری که از تقسیم سود خالص به میزان فروش یا درآمد به دست می‌آید و بعد از پوشش‌دادن همه هزینه‌ها نشان می‌دهد که یک کسب و کار مانند کافی شاپ به چه میزان سود داشته‌است، حاشیه سود یا Profit Margin گفته می‌شود. برای محاسبه و به‌دست‌آوردن میزان حاشیه سود در هر کسب و کاری از جمله راه‌اندازی کافی شاپ باید چند مرحله مختلف را پشت سر بگذارید.‌

در مرحله اول باید درآمد کافی شاپ را محاسبه کنید و سپس هزینه‌هایی که برای کافی شاپ کرده‌اید، از کل درآمد کم کنید. در مرحله سوم عددی که به دست آمده باید بر عدد درآمد تقسیم شود. در نهایت عدد به دست آمده در عدد صد ضرب شده و حاشیه سود کافی شاپ به دست می‌آید. منفی‌بودن عدد به‌دست‌آمده نشان‌دهنده این است که میزان هزینه‌های کافی شاپ از میزان درآمد آن بیشتر بوده‌است و با ضرر مالی مواجه شده‌است.

برای درک بهتر مفهوم حاشیه سود، اجازه دهید که آن را با یک مثال توضیح دهیم. تصور کنید که درآمد کافی شاپ در یک دوره چیزی در حدود 40 میلیون تومان و هزینه‌های خرج شده در آن 15 میلیون تومان است. در اولین مرحله میزان هزینه‌ها باید از مبلغ درآمد کم شود. عدد به دست آمده 25 میلیون تومان خواهد شد. سپس عدد 25 را بر عدد درآمد یعنی 40 تقسیم کنید. عدد حاصل از تقسیم 25 به 40 عدد 0.62 خواهد بود. در مرحله آخر باید عدد 0.62 را در عدد صد ضرب کنید تا حاشیه سود به دست بیاید. در این مثال حاشیه سود برابر با 62 درصد است.

دقیقا به خاطر همین محاسبات است که داشتن یک نرم افزار حسابداری کافه برای مدیریت و حسابداری کامل و دقیق کسب و کار ضروری به نظر می‌رسد. 

حاشیه سود کافی شاپ در فروش هر فنجان قهوه چقدر است؟‌

کافی شاپ‌ها برای فروش هر فنجان قهوه 12 درصد حاشیه سود دارند. در واقع با فروش هر فنجان قهوه در کافی شاپ 12 درصد پس از کم‌کردن همه هزینه‌های آماده‌سازی قهوه نصیب کافی شاپ خواهد شد. البته مسئولین کافی شاپ‌ها می‌توانند برای افزایش درآمد کافی شاپ خود علاوه بر قهوه، نوشیدنی‌های خوشمزه و خوراکی‌های جذاب دیگری مانند نوشیدنی‌های فصلی مانند آب انار، شربت آبلیمو، لاته، فراپوچینو، کاپوچینو نیز به مشتریان خود ارائه دهند. در کافی شاپ‌های بزرگ، درآمد ماهیانه بعد از کسر هزینه‌های جاری چیزی در حدود بیست تا سی میلیون است؛ اما این مبلغ در کافی شاپ‌های کوچکتر کمتر است. ماهانه شش میلیون تومان محاسبه شده‌ است. البته به این نکته نیز توجه داشته‌ باشید که در مناسبت‌های مختلف و روزهای تعطیل، درآمد کافی شاپ‌ها به دلیل افزایش مراجعه مشتریان به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند.

درآمد کافی شاپ چقدر است؟ +6 راهکار افزایش حاشیه سود کافه
برای افزایش درآمد کافی شاپ چه راهکارهایی وجود دارد؟

برای این‌که بتوانید حاشیه سود را در کافی شاپ خود افزایش دهید، باید از دو روش مهم و مفید یعنی کاهش هزینه‌های کافی شاپ و افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. این دو تاکتیک تاثیر بسیار زیادی در افزایش سود کافی شاپ دارند. در ادامه به معرفی چند راهکار مفید برای کاهش هزینه‌های کافی شاپ و افزایش فروش و سوددهی آن معرفی خواهیم کرد.

1- افزایش قیمت قهوه و نوشیدنی‌های دیگر

یکی از تاکتیک‌های تاثیرگذار در افزایش درآمد کافی شاپ این است که قیمت نوشیدنی‌ها را افزایش دهید. البته این مورد برای مشتری‌ها خوشایند نیست؛ اما افزایش قیمت‌ها حتی اگر با کمترین مبلغ هم باشد، در دراز مدت درآمد و حاشیه سود را افزایش می‌دهد.

2- بیشتر کردن تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از روش‌های افزایش درآمد کافی شاپ و جذب مشتریان بیشتر این است که کافی شاپ را به صورت رایگان در شبکه‌های اجتماعی پربازدید و محبوبی مانند اینستاگرام تبلیغ کنید. امروزه با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند اکثر مردم در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و انجام تبلیغات در این فضا منجر به جذب تعداد زیادی از مشتریان خواهد شد.

3- طراحی برنامه‌های وفاداری مشتریان

کافی شاپ‌ها برای حفظ مشتریان قبلی و افزایش درآمد و حاشیه سود خود می‌توانند از طراحی برنامه‌های وفاداری مشتریان استفاده کنند. مشتریان قدیمی با اعتماد به کیفیت خدمات کافی شاپ، حاضرند هر هزینه‌ای را پرداخت کنند. بهترین کار برای راه اندازی باشگاه مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها داشتن یک نرم افزار جامع برای مدیریت کافی شاپ است. نرم افزاری که علاوه بر مدیریت، حسابداری، ثبت فاکتور و فروش بتواند باشگاه مشتریان حرفه‌ای برای شما ایجاد کند.  

4- به حداقل رساندن ضایعات مواد فاسدشدنی

یکی از کلیدی‌ترین راهکارهای افزایش درآمد کافی شاپ‌، به حداقل‌ رساندن ضایعات مواد فاسدشدنی مانند شیر و قهوه‌ است. برای انجام این کار همواره باید میزان موجودی مواد و میزان فروش آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و با خرید مقدار مورد نیاز این مواد از فاسد‌شدن آن‌ها جلوگیری کنید. برای کنترل موجودی چاره‌ای جز داشتن یک نرم‌افزار کافی شاپ هوشمند نیست.

5- طراحی دکوراسیون داخلی جذاب برای کافی شاپ

یکی از عوامل تاثیرگذار در جذب مشتری و افزایش فروش در کافی شاپ‌ها، طراحی دکوراسیون داخلی جذاب است. هر چه محیط داخلی کافی شاپ زیباتر و دلنشین‌تر باشد، افراد تمایل بیشتری دارند که برای نوشیدن قهوه و نوشیدنی‌های دیگر به کافی‌شاپ مراجعه کنند. با افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان درآمد کافی‌شاپ نیز افزایش خواهد یافت.

درآمد کافی شاپ چقدر است؟ +6 راهکار افزایش حاشیه سود کافه

6- استفاده از بهترین نرم افزارهای حسابداری کافی شاپ

با راه‌اندازی کافی شاپ و ایجاد یک بستر مناسب، می‌توان درآمد و سود خوبی به دست آورد. برای جمع‌آوری داده‌ها و محاسبه سود و زیان و درآمد کافی شاپ به نرم افزارهای حسابداری نیاز دارید. در واقع بدون این نرم افزارها نمی‌توان به خوبی و با سرعت بالایی میزان درآمد و حاشیه سود کافی شاپ را محاسبه کرد. سایت‌های معتبری مانند آرمانت و حسابیز بهترین نرم افزارهای کافی شاپ مانند نرم افزارهای باران، محک، پارمیس پرو، نوین، زعفران، آرمینا فود، آریانا و را ارائه می‌دهند. مدیران کافی شاپ با استفاده از این نرم افزارها می‌توانند درآمد، هزینه‌ها، حاشیه سود و امور مالی خود را محاسبه کنند و از بروز اشتباهات حسابداری جلوگیری کنند.

نتیجه‌گیری

در راه‌اندازی یک کافی شاپ برای افزایش درآمد و سود فقط نباید به ارائه قهوه و نوشیدنی‌های خوشمزه به مشتریان اکتفا کرد؛ بلکه باید به خوبی با روش‌های افزایش درآمد و نحوه‌ استفاده از نرم افزارهای حسابداری برای محاسبه حاشیه سود و میزان درآمد کافی شاپ نیز آشنا شوید. در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم حاشیه سود و راهکارهای افزایش درآمد آشنا کنیم. امیدواریم از مطالب ارائه‌شده در این مقاله کمال استفاده را برده‌باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز