خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

صدور مجوزها کاهنده انگیزه سرمایه‌گذاری در استان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۹۲۶

استاندار مازندران با بیان اینکه فرآیندهای اداری ما در استان معیوب است و به شدت نیازمند تعالی است، افزود: صدور مجوزها کاهنده انگیزه سرمایه‌گذاری در استان شده است که در این فرایندها باید به این مسئله مهم توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی‌پور در جلسه شورای اداری مازندران که در سالن جلسات این استانداری برگزار شد، بهره‌وری را نیاز اساسی جامعه دانست و گفت: انجام امور استان با بیشترین میزان بهره‌وری انجام شود.

وی با بیان اینکه با تلاش و همت مدیران استان، مازندران در صدر اخبار ملی قرار گرفت و این حکایت از آن دارد که بهره‌وری در استان در حال حرکت است و باید بیش از این ارتقاء پیدا کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه رهبری و  رئیس جمهور بهره‌وری را مورد تاکید قرار دادند، گفت: مازندران با توجه به گردشگر پذیر بودن و خدمات‌دهی ملی نیازمند ارتقای بهره‌وری است.

وی به حجم بالای نیروی انسانی در برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شد که به صورت قبیله‌ای جذب شده‌اند، اشاره کرد و افزود: متاسفانه ۹۵ درصد از میزان درآمد آن سازمان‌های صرف حقوق کارکنان می‌شود و اینگونه بهره‌وری متوقف و به صفر می‌رسد.

حسینی‌پور افزود: استان مازندران نه تنها به عنوان مقصد گردشگری بلکه مسیر گردشگران نیزبوده و بناست در برنامه بودجه توسعه‌ای مورد توجه قرار گیرد و به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح ارتقای بهره‌وری پیشگام است.

وی گفت: استان مازندران در بخش کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی رتبه اول در کشور را دارد اگر قرار باشد این جایگاه را حفظ کنیم باید میزان بهره‌وری را در این حوزه با بهره‌مندی از علم و دانش حفظ کنیم در غیر اینصورت رقبایی داریم که استان ما را به عقب برگرداند.

حسینی پور با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته بهره‌وری از اولویت‌ها است، عنصر بهره‌وری را موثرترین عامل در رشد اقتصادی دانست.

 وی با بیان اینکه فرآیندهای اداری ما در استان معیوب است به شدت نیازمند تعالی است، افزود: صدور مجوزها کاهنده انگیزه سرمایه‌گذاری در استان شده است که در این فرایندها باید به این مسئله مهم توجه ویژه شود.

حسینی پور مازندران استانی برخوردار است ولی چون ساز و کار بهره‌وری در مسیر خود ندارد؛ مدیران کلافه هستند.

وی یادآور شد:,در یک سال گذشته تلاشمان این بود قطار توسعه استان روی ریل قرار بگیرد با تلاش شما مدیران این قطار به نظر می رسد روی ریل قرار گرفت اما انتظار می رود این چرخ دنده توسط مدیران به خوبی بچرخد.

استاندار مازندران توجه مدیران دستگاه اجرایی را به توانمند سازی و تعالی نیروی انسانی مورد تاکید قرار داد و افزود: نیروی انسانی باید با انگیزه باشد تا سیاست‌های بالادستی خود را به خوبی اجرا کند.

وی بیان کرد: استان مازندران با ۳۶۰۰روستا طولانی‌تر استان در کشور است با بهره‌وری می‌توان خدمات دولت را بصورت متوازن بین مردم توزیع کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز