خبرگزاری کار ایران

نیاسینامید چیست و چه فوایدی برای پوست ما دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۶۴۹

نیاسینامید یا همان نیاسین آمید (niacinamide) ، شکل و گونه‌ای از همان ویتامین B3 است.

اگر به استفاده از محصولات مراقبت از پوست علاقه داشته باشید، احتمالا نام نیاسینامید یا همان نیاسین آمید را بسیار شنیده‌اید. ماده‌ای بسیار موثر، که در ترکیبات بسیاری از لوازم بهداشتی از جمله سرم‌ها، کرم‌ها، ماسک‌ها، شوینده‌ها و... موجود است.

اما تا به حال پیش خودتان فکر کرده‌اید که نیاسینامید چیست (niacinamide)  یا اینکه فواید نیاسینامید برای پوست چیست؟

در این مقاله کوتاه اما پربار، قصد داریم که به سراغ معرفی این ماده برویم، از خواص و فواید آن برای شما بگوییم. سپس به سراغ معرفی چند محصول درجه یک خواهیم رفت؛ زیرا چنان که گفتیم، محصولات حاوی نیاسین آمید (niacinamide)   در بازار بسیار هستند.

در پایان  نیز پیشنهاد ویژه‌ای برای خرید این مصحولات، به شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نیاسینامید چیست؟

اگر بخواهیم به ساده‌ترین بیان ممکن این موضوع را مطرح کنیم، باد بگوییم که نیاسینامید یا همان نیاسین آمید (niacinamide)  ، شکل و گونه‌ای از همان ویتامین B3 است. این ماده، گاه با نام نیکوتینامید نیز شناخته می‌شود.

البته باید این را نیز بگوییم که نیاسینامید نیز خود دارای دو شکل است؛ شکل اول همان نیاسین است که در اصل ویتامین B3 خوراکی است. شکل دوم نیز نیاسین آمید است که در بدن و با مصرف نیاسین، تولید می‌شود. به عبارت دیگر، نیاسینامید در بدن همه ما وجود دارد.

خواص و فواید نیاسینامید از چند جهت برای بدن ما ضروری است:

  • برای دوام سلامت سلول‌ها بسیار مورد نیاز است،
  • عملکرد چربی و قند را در بدن اصلاح می‌کند،
  • از بروز اختلالات پوستی جلوگیری می‌کند،
  • از آسیب‌های احتمالی به سلامت کبد و کلیه نیز ممانعت به عمل می‌آورد.

کمبود نیاسین و به دنبال آن نیاسینامید در بدن، می‌تواند باعث بروز اختلالات بسیاری شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود که مواد غذایی دارای نیاسین، مثل تخم مرغ، شیر،حبوبات، ماهی و یا سبزیجات بیشتر مصرف شوند. البته راهکار دیگری نیز وجود دارد و آن، مصرف مکمل‌های دارای نیاسینامید، یا استفاده از لوازم بهداشتی دارای نیاسینامید است.

خواص و فواید نیاسینامید برای پوست

از جمله مهم‌ترین خواص نیاسینامید برای بدن، فواید آن برای سلامت و البته زیبایی پوست است. شاید اصلا بتوان گفت که بسیاری از مردم، این ماده را به خاطر تاثیرات شگفت‌انگیزش بر روی پوست، مصرف می‌کنند.

از جمله خواص نیاسینامید برای پوست، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نیاسینامید با تنظیم چربی پوست، از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.
  • نیاسینامید می‌تواند رطوبت پوست را حفظ کرده و تا حدی آب مورد نیاز پوست را تامین کند.
  • نیاسینامید با خواص آنتی‌اکسیدانی و ترکیبات دارای اکسیژن فعال در خود، می‌تواند پوست را در برابر آفتاب و اشعه‌های مضر، حفظ کند.
  • نیاسینامید یک آنتی اکسیدان قوی است و استفاده از آن روی پوست، می‌تواند رادیکال‌های آزاد را از بین برده و از بروز انواع سرطان، جلوگیری کند.
  • نیاسینامید ضد التهاب قوی است و می‌تواند سرخی پوست را کاهش دهد.
  • نیاسینامید تولید و ساخت کلاژن در پوست را تحریک کرده و افزایش می‌دهد. همین موضوع جوانی پوست، کاهش علائم پیری و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست را به همراه دارد.
  • نیاسینامید می‌تواند از بروز لک‌های پوستی که در اثر افزایش سن به وجود می‌آیند را کاهش دهد.

 

معرفی بهترین محصولات حاوی نیاسینامید

همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، برندهای بسیاری در بازار، از خواص نیاسینامید برای تولید محصولات خود کمک می‌گیرند. فواید نیاسینامید برای پوست، از قضا باعث شده که محصولات حاوی آن، بسیار هم محبوب و پرطرفدار باشند.

از جمله بهترین محصولات حاوی نیاسینامید، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

سرم ضد جوش نیاسینامید اوردینری

برند اوردینری (The Ordinary)، برندی است کانادایی و فوق‌العاده باکیفیت، که محصولاتش در اکثر کشورهای دنیا، پرطرفدار است. تمام محصولات اوردینری (The-Ordinary) در مجهزترین لابراتورهای کانادا تولید شده‌اند و همگی از موثرترین ترکیبات شیمیایی تهیه و عرضه شده‌اند. از جمله محصولات بسیار محبوب این برند، سرم ضد جوش نیاسینامید است.

سرم ضد جوش نیاسینامید اوردینری ، 30 میلی‌لیتر حجم دارد و 10 درصد از آن را نیاسینامید و 1 درصد از آن، زینک تشکیل داده است. مهم‌ترین خاصیت سرم ضد جوش اوردینری، همانطور که از نامش پیداست، درمان جوش و آکنه و جلوگیری از بروز مجدد آن است. اما علاوه بر این، خواص بسیار دیگری را نیز می‌توان برای آن مطرح کرد.

سرم ضد جوش نیاسینامید اوردینری، قبل از هر چیز، ترشح چربی پوست شما را کنترل می‌کند. منافذ باز پوست را خصوصا در نواحی زیر چشم، کوچک می‌کند و در نهایت، برای کاهش لک و تیرگی نیز مناسب است. هر نوع پوستی داشته باشید، می‌توانید از این محصول بر رویش استفاده کنید و از نتایج آن، شگفت‌زده شود.

 

سرم نیاسینامید 15% بالانس

برند بالانس (‎Balance Active Formula) نیز از دیگر برندهای مطرح در زمینه تولید لوازم مراقبت از پوست است و اصالتا، انگلیسی است؛ همین کشور به عنوان تولید کننده این محصول، مهر تاییدی است بر کیفیت و رضایت‌بخشی آن!

سرم نیاسینامید بالانس (Balance Active Formula 15% Niacinamide)، حاوی ویتامین B3 بوده و با تنظیم ترشح چربی بر روی سطح پوست، از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

اما فراتر از آن، سرم نیاسینامید 15% بالانس، محصولی است که می‌توانید به کمکش، سلول‌های آسیب‌دیده را بازسازی و سلول‌های کهنه و قدیمی را پاکسازی کنید. به کمک این محصول، پوست تازه و جوان و پرطراوت خواهید داشت.

پوستی خواهید داشت که از هرگونه لک و تیرگی عاری خواهد بود. سرم نیاسینامید بالانس رنگ پوست شما را یکدست می‌کند و جای جوش و اسکار را نیز به مرور زمان، از بین می‌برد. به علاوه ضدتحریک و ضدالتهاب نیز هست. استفاده از آن به شدت توصیه می‌شود.

نیاسینامید چیست و چه فوایدی برای پوست ما دارد؟

پد ضدآکنه نیاسینامید لافارر

پد ضدآکنه نیاسینامید لافارر، با دو محصول قبلی اندکی فرق دارد و شاید بتوان گفت که منحصر به فردتر است. لافارر، یکی از برندهای خوب و مطرح تولید محصولات مراقبت از پوست در دنیا است و در کشور فرانسه تاسیس شده است.

برند لافارر در اکثر کشورهای دنیا شعبه دارد و همین باعث شده که بسیار فراوان باشد.

پد ضد آکنه لافارر، حاوی نیاسنامید 10 درصد و زینک 1 درصد است. استفاده از این محصول، می‌تواند به رفع آکنه کمک شایانی کند و از ایجاد لک ناشی از آن نیز، جلوگیری کند. این پد چربی سطح پوست را تنظیم می‌کند و از همین طریق، بروز جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد. این پد ضدالتهاب هم هست و در کاهش منافذ باز پوست، مفید است. مهم‌تر از همه، آبرسان و مرطوب‌کننده نیز به شمار می‌رود.

هر آنچه که برای داشتن پوستی مناسب به آن احتیاج دارید، پد ضدآکنه لافارر آن را یکجا در اختیار شما خواهد گذاشت.

 جمع بندی

در این مقاله کوتاه اما جامع، هدف ما آن بود که خواص نیاسینامید برای پوست را بررسی کنیم. دیدیم که از جمله مهم‌ترین خواص این ماده، رفع جوش و آکنه و لک‌های پوستی است. در نهایت، به شما تعدادی از بهترین محصولات حاوی نیاسینامید موجود در بازار را نیز معرفی کردیم. احتمالا  هم اکنون به فکر خرید آن‌ها هستید، ولی نمی‌دانید چطور و از کجا باید این کار را انجام دهید!

پیشنهاد ما به شما، فروشگاه آنلاین گاندی شاپ است. این فروشگاه آنلاین، مرجعی مطمئن برای خرید محصولات مراقبت از پوست است و تمامی اجناس خود را، با ضمانت 100 درصد اصل بودن، به مشتریان خود ارائه می‌کند. به علاوه، از آنجایی که تمامی اجناس را به صورت مستقیم به ایران وارد کرده و هیچگونه واسطه‌ای ندارد، قیمت محصولات در آن، بسیار اقتصادی‌تر از رقیبان است.

همین امروز به وبسایت گاندی شاپ (gandishop.com) مراجعه کنید، از خدمات مشاوره رایگان پوستی آن استفاده کنید و برای داشتن پوستی سالم و زیبا، یک قدم مثبت بردارید!

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز