خبرگزاری کار ایران

مهم ترین نکات در انتخاب و خرید انواع بلوک سیمانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۵۹۱

در حال حاضر بلوک سیمانی اصلی ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی محسوب می شود و در صنعت ساخت و ساز به عنوان مصالح ساختمانی پیش ساخته می باشد.

به نقل از بلوک راد، بلوک سیمانی در ابعاد، ضخامت و با توجه به کاربردهای متفاوتی که دارد، تولید و در بازار عرضه می گردد. به همین منظور مهندسین ساختمان سازی با توجه به شرایط پروژه، شرایط اقلیمی و محیطی از انواع بلوک های سیمانی استفاده می کنند.

بلوک های سیمانی از نظر وزنی در دو نوع: بلوک های سنگین و بلوک های سبک تقسیم بندی می شوند. در ادامه با آن ها، مزایا و کاربرد هایشان بیشتر آشنا خواهیم شد.

بلوک سیمانی

در ساخت بسیاری از ساختمان‌ های کم ارتفاع از آپارتمان های مسکونی گرفته تا ساختمان‌ های تجاری و صنعتی، از بلوک سیمانی استفاده می ‌شود. این نوع بلوک معمولاً با استفاده از محصولاتی مانند سیمان پرتلند، آب، مصالح سنگی و برخی مواد افزودنی ساخته می شوند.

مزایای استفاده از بلوک سیمانی

از برترین مزایای بلوک های سیمانی عبارتند از:

  • قابل استفاده در پی ساختمان و فونداسیون ها
  • دارای استحکام زیاد
  • قابلیت اجرا در کمترین زمان
  • مقاومت در برابر دما شدید و همچنین موریانه ها
  • با توجه به انواع مختلف بلوک سیمانی، برخی از آن ها عایق صدا نیز هستند.
  • از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده
  • و در نهایت در هزینه های ساخت و ساز باعث صرفه جویی می شود.پ

انواع بلوک سیمانی

بلوک سیمانی دارای انواع متفاوتی است که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

  • بلوک سیمانی سنگین

ساختار بلوک سیمانی سنگین به این صورت است که دارای سوراخ هایی است که در هنگام استفاده از آن ها، توسط شن و ماسه پر می شوند. همین سبب می شود تا وزن آن ها سنگین شود. از این رو در ساخت دیوار های محوطه کاربرد دارد. چگالی بلوک های سنگین حدود 2000 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد و به نسبت سایر بلوک ها، ابعاد بزرگتری دارد.

از کاربردهای آن می توان به حصارکشی باغات و حصار دیوار ها در اطراف ساختمان های یک طبقه نیز اشاره کرد.

  • بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی سبک از ترکیب سیمان، پوکه و آب تشکیل می شود و بر اثر واکنش های شیمیایی، در ساختار آن حباب هایی به وجود می آید که سبب ایجاد وزنی سبک در آن می شود. چگالی بلوک های سیمانی سبک کمتر از 1700 کیلوگرم بر مترمکعب می باشد.

بلوک های سیمانی سبک با وجود وزن سبکی که دارند، از مقاومت خوبی برخوردار هستند. از کاربردهای بلوک سیمانی سبک می توان به دیوارچینی دور ساختمان، تیغه چینی و طبقه بندی بین دیوارها اشاره کرد.

مهم ترین نکات در انتخاب و خرید انواع بلوک سیمانی

مهمترین نکات در انتخاب و خرید بلوک سیمانی

بلوک های سیمانی مختلف با ویژگی های متفاوتی در بازار وجود دارند. از این رو با شناخت آن ها می توانید انتخابی هدفمند داشته باشید. البته در هنگام خرید، رعایت برخی نکات نیز می تواند راهنمای خوبی برای خرید بلوک های سیمانی باشد که به بررسی مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت:

  • سازه

در هنگام انتخاب و خرید بلوک سیمانی لازم است نوع سازه خود را بدانیم و با توجه به آن بلوک سیمانی را خریداری کنیم. برای مثال در ساخت جداول خیابان ها، ساخت دیوارهای پارکینگ و... از بلوک های سیمانی سبک استفاده می شود. زیرا وزن آن ها سبک بوده و از مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشند.

همچنین اگر سازه مورد نظر شما دیوارهای خارجی، دیوار چینی، زیرزمین و سقف های تیرچه بتنی است، از بلوک های سیمانی سنگین استفاده می شود.

لازم است تعداد طبقات جهت خرید بلوک سیمانی را در نظر بگیرید. در طبقات هم کف یا یک طبقه بهتر است از بلوک سیمانی سنگین و برای سازه های چند طبقه، از بلوک های سیمانی سبک استفاده کرد.

  • محل ساخت سازه

در تهیه بلوک های سیمانی باید محل جغرافیای ساخت سازه را در نظر داشته باشیم. در مناطق شمالی کشور به دلیل وزش باد و متعادل بودن هوا در شب و روز، بهتر است برای خرید از بلوک هایی با جداره کم برای تیغه چینی استفاده کنید و نیازی به استفاده از بلوک هایی با ظرفیت حرارتی بالا نیست.

در مناطق جنوبی کشور با توجه به هوای شرجی، بهتر است بلوک های سبک چند جداره با ظرفیت حرارتی بالا را خریداری کنید. زیرا تابش مستقیم خورشید و گرمای هوا وجود دارد.

  • میزان استفاده از ملات

برای جلوگیری از هزینه ی اضافی بهتر است به سراغ بلوک های سیمانی بروید که به ملات کمتری نیاز دارند.

 

  • سطح عایق صوتی

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و آلودگی های صوتی بهتر است در هنگام خرید به سطح عایق بودن مصالح ساختمانی از جمله بلوک سیمانی توجه کنید زیرا سبب کاهش آلودگی صوتی می شوند.

  • میزان ضریب انتقال حرارت

شما می توانید در هنگام خرید بلوک سیمانی، سطح ضریب انتقال انرژی از جمله حرارت را مورد بررسی قرار دهید. به طوری که اگر شما بخواهید سازه ای در مناطق پرخطر که پتانسیل آتش سوزی را دارد، بسازید. در این چنین شرایطی باید به سطح ضریب انتقال حرارت را در انتخاب بلوک سیمانی توجه داشته باشید.

  • سرعت اجرا

اگر برای ساخت سازه مدت زمان کوتاهی را در نظر گرفته اید، باید بلوک سیمانی را انتخاب کنید که علاوه بر مقاومت بالا، سرعت اجرای آن نیز بالا باشد.

  • قیمت بلوک سیمانی

از دیگر نکات مهم در خرید بلوک سیمانی اطلاع از قیمت آن در ابتدای خرید اتس. بلوک های ساختمانی نیز باید از نظر کیفیت و تناسبی که با قیمت نهایی دارد، مورد آنالیز قرار گرفته شوند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که که هر اندازه هزینه بیشتری جهت خرید بلوک های باکیفیت پرداخت کنید، در کیفیت نهایی سازه خود، خیالی آسوده خواهید داشت. عوامل دیگری نیز بر قیمت بلوک سیمانی تأثیر می گذارد نظیر نوع متریال استفاده شده، حجم خرید شما، ابعاد بلوک های سیمانی و... .

  • اعتبار کارخانه

قبل از هرگونه اقدامی جهت خرید بلوک سیمانی از معتبر بودن شرکت تولید کننده آن اطمینان حاصل کنید و کیفیت تولیدات، مهارت تولید، تولید و تحویل به موقع و... را در نظر داشته باشید.

در پایان

بلوک های سیمانی یکی از مهم ترین مصالح مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز محسوب می شوند که با توجه به نوع و کابردی که دارند، مورد توجه مهندسان ساختمانی و خریداران آن قرار می گیرد.

مجتمع تولیدی راد ارائه دهنده انواع بلوک سیمانی با بهترین کیفیت و متریال مرغوب می باشد. شما عزیزان می توانید جهت راهنمایی بیشتر و تهیه بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی سنگین به وب سایت رسمی این شرکت به نشانی اینترنتی https://raadblock.com/ مراجعه نمایید.

 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز