خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره راکت بازرسی بدنی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۶۸۵

امنیت مناطق مهمی مانند فرودگاه‌ها، سفارتخانه‌ها، مراکز نظامی و امنیتی، مجلس، دفتر ریاست‌جمهوری و همایشهای بزرگ بسیار مهم است و حتی وقوع رخداد کوچکی در این اماکن به سرعت در سرتاسر جهان وایروال می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که این نقاط از نظر امنیتی به صورت کامل پوشش داده شوند. یکی از راهکارهای مهم در این زمینه جلوگیری از حضور افراد خطرناک همراه با سلاح های خطرناک و غیر مجاز در مناطق حساس است. راکت بازرسی یکی از تجهیزات امنیتی و  ابزاری کاربردی است که برای بازرسی بدنی افراد مختلف جهت ورود به اماکن حساس و امنیتی به کار می‌رود. در این بخش به طور کامل درباره این ابزار امنیتی صحبت خواهیم کرد. اگر دوست داشتید تا انتها همراه ما باشید.

راکت بازرسی چیست ؟

راکت بازرسی بدنی یا راکت فلزیاب دستی،  یکی از تجهیزات امنیتی پرتابل است که برای شناسایی و کشف انواع فلزات ، قطعات و بردهای الکترونیکی و سایر تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محصول سبک و قابل حمل است و توسط نیروهای حفاظتی،نگهبان‌ها و متصدیان کنترل ورود و خروج در ایستگاه‌های بازرسی به منظور جلوگیری از ورود افراد با تجهیزات و ابراز‌های غیرمجاز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همه چیز درباره راکت بازرسی بدنی

راکت بازرسی چه کاربردی دارد ؟

خرابکاران با استفاده از لوازم و ابزار غیر مجاز مانند سلاح گرم و سرد و یا تجهیزات الکترونیکی خطرناک مانند بمب و ... سعی در انجام اعمال خلافکارانه در مناطق حساس دارند. بمب گذاری، آسیب به مقامات و شهروندان، گروگان گیری، باج خواهی و .. از جمله معضلاتی است که ممکن است توسط این افراد به وجود آید. راکت بازرسی بدنی یا فلزیاب با سرعت بسیار زیادی می‌تواند فلزات و قطعات الکترونیکی را شناسایی کند. بنابراین با استفاده از آن می‌توان از ورود هرگونه ابزار غیرمجاز همراه افراد در حین بازرسی جلوگیری کرد. در این صورت افراد سودجو و خراب‌کار نمی‌توانند با ورود لوازم غیر مجاز به مناطق حساس مانند فرودگاه، مراکز امنیتی و نظامی و سایر اماکن مهم، تهدیدی به وجود آورده و امنیت آنجا را به مخاطره اندازند.

فرودگاه ها یکی از مناطق بسیار مهم از لحاظ امنیتی هستند. اگر در ورودی فرودگاه‌ها بازرسی بدنی توسط تجهیزات الکترونیکی پیشرفته صورت نگیرد، ورود چاقو، اسلحه و حتی اجسام نوک تیز و تجهیزات الکترونیکی غیر مجاز و خطرناک توسط خرابکاران، می‌تواند فجایع جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

در ورودی فرودگاهها معمولاً از گیت و راکت بازرسی برای بررسی بدنی افراد استفاده می‌شود. این تجهیزات امنیتی به خوبی و با دقت بسیار زیاد انواع فلزات و قطعات الکترونیکی را شناسایی می‌کنند و به این صورت امکان ورود تجهیزات غیر مجاز توسط مسافرین به داخل هواپیما در حد صفر خواهد بود.

یکی دیگر از اماکنی که می‌توان از راکت بازرسی بدنی استفاده کرد، مدارس هستند. همراه داشتن موبایل و ورود آن به برخی از مدارس ممنوع است. از این رو نگهبان با استفاده از راکت بازرسی در ورودی مدرسه به راحتی موبایل دانش‌آموزان را شناسایی و کشف می‌کند. مورد مشابه؛ استفاده از ردیاب موبایل در ورودی امتحانات کنکور است که داوطلبان کنکور قبل از ورود به جلسه کنکور، توسط مراقبین و با استفاده از راکت ردیاب مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

در بعضی از اماکن یا رویدادهای مهم و خاص که ضبط صدا و تصویر (عکس و فیلم) توسط افراد متفرقه ممنوع است، می‌توان در ورودی مناطق مورد نظر، با استفاده از راکت بازرسی از ورود تجهیزات ضبط صدا و تصویر (مانند میکروفون، دوربین عکاسی و فیلم برداری و ...) توسط افراد مختلف جلوگیری به عمل آورد.

تعدادی از اماکنی که می‌توان از راکت بازرسی برای کنترل بدنی افراد استفاده کرد، عبارتند از : اماکن نظامی و امنیتی مانند وزارتخانه‌ها و پادگان‌ها، مراکز حفاظتی مانند فرودگاه، کارگاه‌ها و کارخانجات تولید سیم و کابل، کارگاه‌های طلاسازی، شرکتهای تولید کنننده قطعات الکترونیکی، تولید کنندگان قطعات آسانسور، مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها و مدارس، ترمینالهای مسافربری، همایش‌های مهم و تمامی مناطقی که از نظر امنیتی حساس هستند.

ویژگی‌های مهم راکت فلزیاب

  • کاربرد اصلی راکت بازرسی، شناسایی انواع فلزات و قطعات الکترونیکی است.
  • این تجهیزات دارای باتری و شارژر (آداپتور جهت شارژ باتری) هستند و امکان شارژ باتری و استفاده از راکت بدون اتصال به برق وجود دارد.
  • باتری این تجهیزات معمولاً بین 1.5 الی 2 ساعت، به صورت کامل شارژ می شود و نیازی نیست به مدت زیاد به برق متصل باشد، چرا که اتصال بلند مدت به برق می‌تواند به باتری و حتی برد دستگاه آسیب جدی برساند.
  • معمولاً جنس بدنه راکت ها از پلاستیک فشرده (PVC) است.
  • برای حمل آسان راکت بازرسی، معمولاً این تجهیزات سبک وزن هستند و دسته آنها از پلاستیک نرم‌تری ساخته شده است، تا به راحتی توسط بازرسان حمل شود.
  • راکت‌ بازرسی برای شناسایی قطعات الکترونیکی و فلزات داخل ساک، کیف و بسته‌ها مناسب نیست و برای بررسی این وسایل بهتر است از دستگاه ایکس-ری استفاده شود.

همه چیز درباره راکت بازرسی بدنی

نکات مهم در خرید بهترین راکت بازرسی

برای انتخاب بهترین راکت بازرسی توصیه می‌شود به موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • قبل از خرید مشخص نمائید که می‌خواهید چه مواردی را شناسایی کنید و بعد اقدام به خرید نمائید.
  • برند معتبری را انتخاب نموده و از شرکت معتبر خریداری نمائید تا از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب بهره‌مند شوید.
  • هر راکت بازرسی دارای باتری و آداپتور(شارژ) است که باید در زمان خرید از فروشنده دریافت نمائید.
  • یک راکت خوب باید قابلیت تنظیم حساسیت در سطوح کم تا زیاد را داشته باشد و بتواند انواع قطعات فلزی و الکترونیکی ریز و درشت را به خوبی شناسایی نماید.
  • یک راکت بازرسی خوب باید دارای سایز مناسب، وزن سبک و دسته نرم باشد تا به راحتی توسط نگهبان یا مأمور بازرسی حمل شود و از دست بازرس نلغزد.
  • در زمان انتخاب و خرید راکت فلزیاب باید توجه داشته باشید که قدرت شناسایی دستگاه تا چه حدی است و چه سایز از قطعات را و از چه فاصله‌ای می‌تواند شناسایی کند.
  • فاکتورهای مؤثر بر قیمت راکت ردیاب عبارتند از : کشور سازنده، برند دستگاه، قدرت تشخیص دستگاه، باتری قوی و تعداد اسکن با یکبار شارژ باتری

چکیده

راکت بازرسی یا Hand Held Metal Detector که با نام راکت فلزیاب نیز شناخته می‌شود، یک دستگاه الکترونیکی است که برای تشخیص و شناسایی انواع فلزات و تجهیزات الکترونیکی مانند چاقو، اسلحه، موبایل و سایر تجهیزات ممنوعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این راکت به مأمور بازرسی این امکان را می دهد تا بدن افراد را بازرسی (اسکن) کند تا دقیقاً جایی که اشیاء الکترونیکی و فلزی پنهان شده است، مشخص شود.

در دیواره‌ی داخلی راکت بازرسی بدنی، سنسورهایی با قابلیت تنظیم میزان حساسیت به میزان یا اندازه اشیاء وجود دارد. با تنظیم این سنسورها، حساسیت دستگاه برای تشخیص انواع اجسام مختلف تعیین می‌گردد.

از این دستگاه می‌توان برای بازرسی بدنی افراد هنگام ورود به مناطق مهم و حساس مانند مراکز نظامی و امنیتی، فرودگاه‌ها، رویدادهای مهم و ... استفاده کرد.

در حال حاضر بیشتر راکت‌های ردیاب موجود در بازار وارداتی و عمدتاً از کشور چین هستند. یکی از برندهای معتبری که در این حوزه فعالیت می‌کند، شرکت ZK یا همان ZKTeco است که محصولاتی با کیفیت و با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. گروه مهندسی رسا از شرکتهای داخلی فعال در حوزه تجهیزات امنیتی و  بارزسی است که انواع راکت بازرسی را با کیفیت و قیمت مناسب و همراه با گارانتی معتبر ارائه می‌نماید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز