خبرگزاری کار ایران

شوتی کیست و کسب درامد این راه !!!!

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۲۷

آنها نه از پیچ و خم جاده هراسی دارند و نه از جریمه شدن توسط پلیس. این خودروها که اغلب گران قیمت نیستند، حتی از شلیک گلوله هم هراس ندارند. خودروهای شوتی بیشتر شامل سمند، پژو ۴۰۵، و پرشیا است. موتور این خودروها تقویت شده است. یکی دیگر از مشخصات آنها، این است که کمک فنرهای عقب آنها، از حد استاندارد، بالاتر است. به این دلیل است که پس از بار زدن محموله، سنگینی بار شاسی، خودرو را از حد مجاز پایین نیاورد. بار هم میتواند مجاز باشد هم غیر مجاز، یعنی همه چیز میتواند باشد. به همین خاطر، به خودروهای شوتی، قاچاق بر هم گفته میشود‌.

دلایل پیدایش پدیده شوتی‌گری

یکی از دلایل رواج پدیده شوتی‌گری در مناطق جنوبی، جنوب غربی و شرق کشور فقر و آمار بالای بیکاری است. نبود امکانات و اشتغال، ازبین‌رفتن فرصت کشاورزی در اثر کم‌آبی و مدیریت نادرست منابع آبی و مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب شده است که بسیاری از سر ناچاری به این کار روی بیاورند.

البته همیشه نیز این افراد از روی ناچاری این راه را انتخاب نمی‌کنند. دستمزدهای چندمیلیونی برای حمل بار قاچاق نیز بسیاری را وسوسه می‌کند که با وجود خطراتی مانند تصادف و مرگ در جاده‌ها و دستگیرشدن به‌دست پلیس، بازهم وارد این کار شوند. سود بالای حمل کالای قاچاق موجب شده است که شوتی‌گری به شغلی پردرآمد برای بسیاری از افراد تبدیل شود.

همچنین وب سایت های بسیار برای شوتی سواران آهنگ شوتی با زبان های مختلف برای دانلود قرار دادن و هیجان شوتی سواری بیشتر میکنن.

شوتی ها بیشتر در کدام شهر ها هستند ؟

پدیده ی اتومبیل های شوتی، چند سالی است که در استان بوشهر، به صورت زیادی رشد کرده است. متاسفانه همین عامل، ضمن نا امن بودن راه های استان، باعث بی نظمی در جاده هایش نیز شده است. شهر گچساران، نیز به واسطه ی قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و نزدیکی به بندرهای همسایه، هر روز شاهد تردد خودروهای شوتی، در جاده های این شهرستان میباشد.

 

خطرات برای شوتی ها

راننده های این خودروها، به معنای واقعی، جان بر کف هستند‌‌. به این معنی که هیچ مانعی سد راهشان نمیشود، مگر تصادف یا شلیک پلیس. دیوانه وار رانندگی میکنند و سالیانه تعداد زیادی از آنها، در جاده ها کشته میشوند. در حال حاضر آنقدر این خودروها زیاد شده اند که سیستم کاری شان تغییر کرده و گروهی فعالیت میکنند. چندین خودرو با هم شروع به حرکت میکنند و وقتی به چند صد متری پلیس راه میرسند، متوقف میشوند. وقتی دیده بان، که از قبل در کنار پلیس راه ایستاده، دستور امن بودن جاده را داد، شروع به حرکت میکنند.

برای این موضوع شوتی سواری عکس های خفن از ماشین های مختلف و آهنگ جدید زیادی با زبان های مختلف یا ریمیکس شاد زیادی در وب سایت های مختلف برای دانلود قرار داده شدند.

کسب درامد از طریق شوتی سواری !!!!!

شاید اسم خط شوتی برای خیلی از جوانان نامی آشنا همراه با تجربه رانندگی استرس آور و خطرناک با دستمزد بالایی باشد این روزها، حرف اول را خودروهای شوتی می زنند که نه در مجامع دانشگاهی بلکه در جاده های توسعه یافته استان های مرزی و بنادر . نتیجه آن که هر لحظه امکان تصادف این خودروها در اتوبان دور از ذهن نیست که با توجه به سرعت این خودروها، لطمات جبران ناپذیر است وسط راه تشنه باشی و خوابت بیاد و... نداریم. وقت حرکت بنزینت باید فول باشه، ماشینت باید همیشه سرپا باشه شوتی، چیزی به اسم دست انداز و چاله و پیچ و سبقت نمی‌شناسه

پولی که می گیرند خون بهایشان است . آنها باید برسند حال با هر سرعت و شتابی . گاهی مشاهده این افراد در جاده ها با ظاهر خودروهایشان که از پانصد متری

شوتی کیست و کسب درامد این راه !!!!

به مانند یک عقاب به سمت  شما حمله ور می شوند رعب آور است

شوتی‌ سواران نفر به نفر، مثل حلقه ‌های زنجیره ای به هم وصل هستند و آمار رفت و آمدهای‌شان را دارند و هوای همدیگرو دارند شوتی، مرد یا زنی است که ظهر یا عصر یا پیش از طلوع یا پس از نیمه شب، هول زده، صندلی عقب ماشین را جابه جا میکند، به پنجره ‌های عقب خودرو، برچسب دودی میزند، از کف تا سقف فضای خالی پشت صندلی راننده را بسته ‌های ریز و درشت باری که مجاز به خروج از حریم بندر نیست می‌چپاند به مقصد شیراز و اصفهان و تهران، حرکت میکنند آری اینها مروری بر خاطرات این افراد هست

این همه به خطر افتادن و آمار بالایی که شوتی ها، تلفات میدهند، نشان میدهد این رانندگان به ناچار روی به این کار می آورند. در این چند سال اخیر، که مشکلات بیکاری و اقتصادی، رشد بالایی داشته است، تعداد این شوتی ها هم زیاد شده است. به گونه ای که خود به تنهایی تبدیل به شغل شده است. یکی از نتایج بحران اقتصادی، نیز شوتی است. به این دلیل که هیچ فرد هوشیاری، با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، جان خود را در معرض خطر نمیگذارد، مگر اینکه مجبور به این کار شده باشد‌‌. قربانی تصادف این خودروها، شامل راننده، عابران پیاده، سرنشینان خودروهای شوتی و همچنین سرنشینان خودروهای دیگر بوده است.

گاهی در خودروهای شوتی، کاتالیزور اگزوز حذف شده است. همچنین برخی از این خودروها، به دودزا مجهز هستند‌. آنها با انتشار دود غلیظ سفید، مانع دید خودروهای تعقیب کننده میشوند. گاهی نیز پلاک خود را مخدوش میکنند. یکی از علت های سرعت بالای شوتی ها، شناسایی نشدن و فرار آنها از دست پلیس است‌. آنها به طور معمول، در جاده ها توقف نمیکنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز