خبرگزاری کار ایران

از ترکیبات گیاهی سالم تا انتی اکسیدان و ضدباکتری

خواص شگفت انگیز آلوئه ورا

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۳۴

آلوئه ورا یک گیاه دارویی پرطرفدار و محبوب است که مردم برای سال‌های زیادی است که از خواص شگفت انگیز آن استفاده می‌کنند. برگ آن ضخیم است و ساقه کوتاهی دارد. این گیاه آب را در برگ‌های خود ذخیره می‌کند که بیشتر برای درمان آسیب‌ها و بیماری‌های پوستی به کار برده می‌شود؛ اما به غیر از خواصی که برای پوست دارد، چندین کاربرد دیگری نیز دارد که  برای سلامتی مفید هستند.

در این مقاله تعدادی از خواص شگفت انگیز آلوئه ورا برای سلامتی را ذکر می‌کنیم.

ترکیبات گیاهی سالم و مفید آلوئه ورا

از آنجا که آلوئه ورا می‌تواند به درمان آسیب‌های پوستی کمک کند، صنایع آرایشی، بهداشتی، دارویی و غذایی به طور گسترده از آلوئه ورا استفاده می‌کنند.

آلوئه ورا با برگ‌های سبز ضخیم، نوک تیز و گوشتی‌ که گاهی تا 30 الی 50 سانتی‌متر (12 تا 19 اینچ) نیز رشد می‌کنند، شناخته می‌شود. هر برگ از این گیاه، حاوی بافتی لزج و شفاف است که آب را ذخیره می‌کند؛ این بافت همان چیزی است که باعث ضخیم شدن برگ‌ها می‌شود. از بافت برگ‌های آلوئه ورا که به صورت ژل است، محصولاتی بر پایه آلوئه ورا به دست می‌آید. این ژل حاوی ترکیبات زیست فعال مفید از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان‌هاست، به همین دلیل، استفاده از محصولی که از آلوئه ورای خالص و ارگانیک به دست آمده باشد، به تاثیر بیشتر این گیاه در سلامتی کمک می‌کند.

محصولات فوراور با بهره گیری از خواص این گیاه اعجاب آور، به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک تولید شده اند. تمامی محصولات تولید شده توسط این کمپانی بر پایه آلوئه ورا و عسل می باشد. ترکیبات این محصولات متشکل از مواد صددرصد طبیعی و ارگانیک بوده و در مزارع اختصاصی فوراور، تحت نظارت کارشناسان و متخصصان، آماده می شود. این شرکت در تلاش است تا با تلفیق علم، تخصص و تجربه، محصولاتی کاملا طبیعی و بدون استفاده از روش های شیمیایی و صنعتی، در محیطی کاملا بهداشتی تولید نماید.

خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی آلوئه ورا

اهمیت آنتی اکسیدان‌ها برای سلامتی بر کسی پوشیده نیست. همانطور که اشاره کردیم، ژل آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که متعلق به خانواده بزرگی از مواد به نام پلی فنول‌ها هستند. این پلی فنول‌ها همراه با چندین ترکیب دیگر که در آلوئه ورا وجود دارند، به مهار رشد باکتری‌های به خصوصی که می‌توانند باعث عفونت در بدن انسان شوند، کمک می‌کنند.

همچنین این گیاه سبز رنگ به دلیل همین خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد عفونی‌کننده‌ای که دارد، می‌تواند به بهبود زخم‌ها و درمان مشکلات پوستی کمک کند.

آلوئه ورا بهبود زخم را تسریع می‌کند.

از آلوئه ورا در اغلب موارد به عنوان یک داروی موضعی استفاده شده و آن را روی پوست می‌مالند. یکی دیگر از خواص شگفت انگیز این گیاه، سابقه طولانی مدت استفاده از آن برای درمان زخم‌ها و سوختگی‌ها از جمله آفتاب سوختگی است. مطالعات نشان می‌دهند که استفاده موضعی از این گیاه، یک درمان موثر برای سوختگی‌های درجه یک و دو است.

 همچنین مشاهدات تجربی نشان داد که آلوئه ورا می‌تواند زمان بهبودی سوختگی‌های متفاوت را در مقایسه با داروهای معمولی تا حدود 9 روز کاهش دهد. علاوه بر این‌ها، ژل آلوئه ورا به جلوگیری از قرمزی، خارش و عفونت نیز کمک کرده است.

آلوئه ورا پلاک دندان را کاهش می دهد.

خواص شگفت انگیز آلوئه ورا

پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه از مشکلات بسیار شایع مربوط به سلامت دهان و دندان هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از به وجود آمدن این شرایط و بیماری‌ها، کاهش تجمع پلاک یا بیوفیلم‌های باکتریایی روی دندان‌ها و لثه‌‌ها و جلوگیری از ایجاد آن است.

در تحقیقی که روی 300 فرد با سلامت کامل دهان و دندان انجام شد، محققان آب آلوئه ورا 100 درصد خالص را با ترکیب استاندارد دهانشویه کلرهگزیدین مقایسه کردند. پس از 4 روز استفاده از این دو محصول، دهانشویه آلوئه ورا به اندازه کلرهگزیدین در جلوگیری و کاهش تجمع پلاک روی دندان‌ها موثر بود.

یکی دیگر مطلعات انجام شده نیز فواید و اثرات مشابهی را از شستشوی دهان با آلوئه ورای خالص در یک دوره 15 تا 30 روزه نشان داد. علاوه بر خواص شگفت انگیز آلوئه ورا در سلامت دهان و دندان که ذکر کردیم، این گیاه گوشتی در از بین بردن باکتری‌های تولید کننده پلاک استرپتوکوک موتانس در دهان و مخمر کاندیدا آلبیکنس نیز موثر است.

به درمان آفت کمک می‌کند.

بسیاری از افراد در طول زندگی خود زخم دهان یا آفت دهان را تجربه می‌کنند. آین زخم‌ها یا آفت‌ها، به طور معمول در زیر لب و یا داخل دهان تشکیل شده و بهبود آن‌ها نیز حدود یک هفته خواهد کشید.

مطالعات انجام شده نشان داده‌اند که استفاده از آلوئه ورا می‌تواند بهبود زخم‌ها و آفت‌های دهان را تسریع کند. با این حال، عملکرد این گیاه در دمان زخم‌ها و آفت‌ها، به اندازه داروهای مرسوم یعنی کورتیکواستروئیدها نبود.

از طرفی دیگر، ژل آلوئه ورا نه تنها بهبود زخم‌های دهان را تسریع می‌کند، بلکه درد ناشی از آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

آلوئه ورا یبوست را کاهش می‌دهد.

از دیگر خواص شگفت انگیز آلوئه ورا می‌توان به درمان یبوست اشاره کرد. اما این دفعه از لاتکس این گیاه استفاده می‌شود نه ژل آن. لاتکس آلوئه ورا ماده زرد چسبنده‌ای است که درست در زیر پوست برگ گیاه پیدا می‌شود. ترکیبی که باعث می‌شود لاتکس چنین خاصیتی داشته باشید، آلوئین یا باربالوئین نام دارد.

 جلوگیری از چین و چروک با آلوئه ورا

خواص شگفت انگیز آلوئه ورا

شواهدی وجود دارند که ثابت می‌کنند استفاده از ژل موضعی آلوئه ورا می‌تواند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازد. منابع معتبر اعلام کرده‌اند که آلوئه ورا می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک بسیار زیادی کند و یکپارچگی پوست را بهبود بخشد؛ این خاصیت، باعث آبرسانی بیشتر به پوست نیز می‌شود که می‌تواند برای بهبود شرایط پوست خشک بسیار مفید باشد. علاوه بر این‌ها، از آلوئه ورا برای درمان بیماری‌های پوستی دیگری مانند آکنه، پسوریازیس، اگزما و... نیز استفاده می‌شود.

مصرف آلوئه ورا باعث کاهش سطح قند خون می‌شود.

گاهی اوقات از آلوئه ورا به عنوان درمانی برای دیابت استفاده می‌شود؛ زیرا می‌تواند میزان ترشح انسولین در بدن را افزایش داده و به بهبود سطح قند خون کمک کند. بررسی‌های انجام شده روی هشت مطالعه نشان داد که آلوئه ورا به دلیل اثرات آن بر سطح قند خون، می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد.

با این حال، تاثیر آن روی سطح قند خون به طور کامل ثابت نشده است؛ به همین دلیل متخصصان استفاده از آلوئه ورا را پیشنهاد نمی‌کنند.

خواص منحصر به فرد آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای طیف وسیعی از خواص درمانی و دارویی است، به ویژه به عنوان یک پماد موضعی برای بهبود شرایط پوست و لثه.

شما می‌توانید از محصولات ارگانیک تهیه شده از آلوئه ورا خالص استفاده کنید و یا ژل آن را مستقیما از برگ گیاه خارج کنید. کمپانی فوراور با علم به خواص این گیاه، از ژل داخلی آن برای تولید محصولات زیبایی و سلامتی مختلف استفاده می کند. برای خرید محصولات فوراور، اینجا کلیک کنید.

همچنین آب آلوئه ورا نیز کاربردها و خواص متفاوتی دارد که در این صورت، باید نوشیدنی شما حاوی عصاره برگ کامل آلوئه ورا باشد تا کمترین عوارض جانبی را داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که همیشه قبل از استفاده از محصولات آلوئه ورا برای درمان یک بیماری با پزشک مشورت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز