خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت در استان البرز:

به مشکلات بخش صنعت باید سریع و شفاف رسیدگی شود/ اهتمام جدی وزارت صمت برای هموارسازی مسیر تولید

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۱۹۱

میز خدمت ویژه صنایع استان البرز با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مدیران دستگاههای اجرایی استان البرز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از البرز، علی رسولیان پس از پایان این میزخدمت ویژه صنایع استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان البرز ظرفیت های خوبی در بخش سرمایه گذاری داریم همچنین شرکت های بزرگی با سطح بالای علمی و تکنولوزی در استان مشغول به کار بوده و برخی از آنها به عنوان برندهای ملی و بین المللی دارای اعتبار و مقبولیت گسترده ای هستند.

رسولیان افزود: رویکرد وزارت صمت، اهتمام جدی برای هموارسازی مسیر تولید است. به عنوان مثال در سال جاری در بحث زیربنایی برای تسهیل فرایندها سامانه های آنلاینی تعریف کرده ایم که علاوه بر شفافیت و سرعت، نظارت بر امور را نیز افزایش می دهد.

رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با اشاره به اینکه تعامل رودررو با صنعگران بسیار مهم است اظهار داشت: در میز خدمت امروز، عمده موضوعات توسط دانش بنیان ها مطرح شد که اصلی ترین مساله ای که با آن دست به گریبان هستند مساله تامین مالی است که ما در تلاشیم با ارائه تسهیلات تبصره 18 و تخصیص بیشتر منابع داخلی بانک ها تا حدودی این مشکل را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: محیط زیست و کمبود اراضی صنعتی از دیگر مشکلات مطرح شده در این میزخدمت بود که در این زمینه نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

بنا به گفته معاون وزیر صمت بنای ما این است که وقتی فعال اقتصادی موضوعی مطرح می کند باید دقیق، سریع و شفاف به آن پاسخ گفت. خصوصاً اگر مشکلات مطرح شده در ارتباط مستقیم با وزارت صمت باشد مثلا در حوزه هایی چون جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، تخصیص زمین و دیگر موارد ما خود را ملزم می دانیم که به سرعت و البته در چارچوب قانون، مشکلات را حل کنیم.

رسولیان تصریح کرد: برخی دیگر از مشکلات مثلاً در بخش سیاست گذاری ها، قوانین بالادستی و اصلاح مقررات است که با پیگیری و برگزاری جلسات مرتفع خواهد شد که البته حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرج در مجلس شورای در میزخدمت امروز، فرصت بسیار مغتنمی برای طرح مواردی این چنین بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تکید به جهش ایران اسلامی در عرصه صنعت بیان داشت: کشور ما حرکت مطلوبی را در عرصه تولید و صنعت آغاز کرده که برای تعالی و پیشرفت در این راه نیازمند به نوسازی و به روزرسانی خط تولید صنایع هستیم. همچنین باید سطح علمی و دانش صنعتگران را بالا برده و کیفیت و بهره وری صنعت نیز- که بارها در کلام مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده- عملیاتی کنیم. 

رسولیان در این مصاحبه از حمایت وزارت صمت از دانش بنیان ها خبر داد عنوان کرد: دانش بنیان ها بدون مزایده و با پرداخت اقساط بلندمدت می توانند از اراضی صنعتی شهرکهای صنعتی بهره مند شوند. همچنین در حال حاضر یک هزار و 600 واحد کارگاهی در کشور در حال ساخت است که صنایع دانش بنیان در آن مستقر خواهند شد. 

معاون وزیر صمت یادآور شد: هم اکنون یک هزار و 600 شرکت مستعد دانش بنیان شدن در کشور شناسایی شده اند که برای دانش بنیان شدن نهایی آنها مشوق های متعددی قرار داده ایم. علاوه بر آن از سال گذشته برنامه ریزی کرده ایم تا نیازهای فناورانه صنعت نه در قالب واردات بلکه بصورت تولید داخل، مرتفع شود از همین رو طی سالهای گذشته 400 نیاز فناورانه صنعت در کشور برآورده شد و در سال جاری نیز 100 نیاز فناورانه دیگر شناسایی و در حال برآورده سازی آنها هستیم.

 

حمیدرضا عقاب نشین مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز در ادامه،‌ پیرامون برپایی این میز خدمت گفت: امروز فرصت مغتنمی بود تا در راستای پیگری مطالبات صنعتگران یک میز خدمت با حضور مقامات ارشد دو قوه اجرایی و مقننه برگزار شود و دستورات بسیار خوبی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی صادر شد.

عقاب نشین افزود: در ادامه روند برپایی میز خدمت، علاوه بر دعوت از مدیران استانی از مدیران ارشد کشوری نیز دعوت می کنیم تا مشکلاتی که قابلیت رفع استانی ندارند با حضور مدیران کشوری، مرتفع شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد زیادی واحد کارگاهی دانش بنیانِ در حال احداث داریم که به امید خدا به صورت فازبندی افتتاح و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

در این میز خدمت ویژه صنایع استان البرز که صبح امروز به همت شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز و دفتر مهدی عسگری نماینده مردم شریف کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد به مشکلات ۲۱ تن از صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و کارآفرینان رسیدگی شد. عمده مشکلات مطروحه در این جلسه تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، محیط زیست، مالیات، گمرک و تامین مواد اولیه بود که دستورات لازم برای رفع این مشکلات، توسط مدیران ارشد کشوری و استانی صادر شد.

گزارش: سید مهدی اولیایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز