خبرگزاری کار ایران

مدیر و موسس شرکت سوئیسی Cewas:

ایران پتانسیل بالایی برای رهبری در کارآفرینی بخش آب منطقه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۷۷۱

مدیر و موسس شرکت سوئیسی Cewas با اشاره به اینکه ایران پتانسیل بسیار بالایی برای رهبری در کارآفرینی بخش آب منطقه دارد، گفت: فرهنگ ایران در زمینه استارتاپ بسیار غنی بوده و ایران جزو سه کشوری است که چنین تشکیلاتی در زمینه آب و فاضلاب در سطح جهان دارد اما در هر صورت در منطقه کاملاً تک و منحصربه‌فرد است.

به‌ گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، "مایکل کروپاک" در دومین روز کارگاه کارآفرینی صنعت آب و فاضلاب کشور که با هدف استفاده از تجارب شرکت Cewas در زمینه کارآفرینی و برون‌‌سپاری فعالیت‌های این صنعت به استارتاپ‌‌ها با حضور حمیدرضا کشفی معاون نظارت به بهره‌‌برداری، آیلین هوفستتر نماینده سفارت سوئیس و معاون برنامه جهانی آب، آژانس توسعه و همکاری سوئیس، مفلح العلوین مشاور منطقه‌ای منابع مشترک دفتر همکاری‌های سوئیس_سفارت سوئیس در اردن، جمعی از مدیران کل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و کارشناسان و مدیران شرکت ساتکاب برگزار شد، افزود: آب یکی از اجزای حقوق بشر بوده و با توجه به ماهیت خاص آب در زمینه توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب دارای انحصار طبیعی است و اینجاست که دولت‌ها نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند همانطور که در ایران نیز نقش دولت در این زمینه بسیار برجسته است.

کروپاک افزود: اهمیت آب و نقش عمده‌ای که دولت در زمینه ایفا می‌کند موجب شده که کارآفرینان کمتر به حوزه آب توجه داشته و تمایل زیادی نسبت به این بخش نداشته باشند و نوآوری نیز در این بخش کم شود؛ هدف ما مقابله با این چالش و جذب کارآفرینان در این بخش آب و فاضلاب است. بنابراین، ما نیاز به نوآوری و خلاقیت برای مقابله با مسائل مربوط به آب داشته و برای به دست آوردن نوآوری نیاز به نیروی جوان و خلاق برای کسب و کار داریم.

مدیر و موسس Cewas  مطرح کرد: فرهنگ ایران در زمینه استارتاپ بسیار غنی بوده و ایران جزو سه کشوری است که چنین تشکیلاتی در زمینه آب و فاضلاب را در سطح جهان دارد اما در هر صورت در منطقه کاملاً تک و منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: دولت نقش بسیار مهمی در زمینه فضای کارآفرینی دارد و نقش آن چه به عنوان تسهیل‌کننده برای این فعالیت‌ها و چه به عنوان مشتری بسیار برجسته است. موضوعی که می‌تواند ایران را پیشرو در این زمینه مطرح کند هماهنگی و همکاری و فضای کارآفرینی است. ایران تشکیلات و عوامل مورد نیاز را دارد اگر هماهنگی و همکاری بین آنها تقویت شود.

در ادامه، آیلین هوفستتر نماینده سفارت سوئیس گفت: کشور سوئیس نسبت به اهداف ۲۰۳۰ به‌ویژه در زمینه توسعه تعهد دارد و همچنین، کمبود آب در سطح جهان نه تنها در ایران بلکه در کل جهان رو به افزایش است و این موضوع نیاز به توجه ویژه‌، ارتباط محکم و بیشتری بین مردم در سرتاسر جهان دارد.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید آب یکی از عناصر حیاتی برای توسعه و صلح است بنابراین، برنامه‌ای به اسم "صلح آبی" که دربرگیرنده مناطق مختلف در جهان است را برای توسعه و ترویج دنیایی که امنیت آبی دارد به اجرا گذاشته ایم؛ لازمه این برنامه، نوآوری و حضور مستمر بخش خصوصی در این زمینه است تا بتوانیم به اهداف برنامه ۲۰۳۰ دست یابیم.

معاون برنامه جهانی آب، آژانس توسعه و همکاری سوئیس با اشاره به اینکه نقش کسب و کار در این زمینه هر ساله رو به افزایش است، افزود: برای اینکه بتوانیم با مبحث بحران آب مواجه شویم نیاز به نوآوری داریم و به همین دلیل با شرکت‌ها و موسساتی مانند Cewas همکاری می‌کنیم و مشارکت‌هایی را در سراسر جهان در کشورهای مختلف ایجاد کردیم که تاکید و محوریت آن نوآوری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز