خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ماهواره سنجشی بومی به زودی آماده پرتاب می‌شود/ کشف مزرعه 70 هکتاری خشخاش در قلب ایران

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۶۶

وزیر ارتباطات گفت: ماهواره سنجشی به همت بخش حوزه فضایی به زودی آماده پرتاب می‌شود و می‌تواند با طول عمر دو تا سه سال و با دقت 15 متر تصاویر را ثبت کند که این ماهواره به همت دانشگاه‌های کشور در حال طراحی است و امیدواریم تا شهریورماه سال آینده آماده سازی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد آ‌ذری جهرمی اظهار کرد: حوزه فضایی در کشور بسیار دارای اهمیت است و این بخش باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: ماهواره پیام در 10 سال گذشته حدود 1.2 میلیون یورو هزینه داشته است که این هزینه از بسیاری از خرج‌ها و هدررفت‌های منابع مالی سودمندتر بوده است و می‌تواند در بخش مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست مثمرثمر واقع شود.

به گفته جهرمی، بیشتر کارشناسان معتقدند که حوزه فضایی کشور باید توسعه پیدا کند و این بخش می‌تواند حوزه‌های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به تازگی در کشور شاهد کشف زمین کشاورزی 70 هکتاری در قلب ایران بودیم که در آن مشغول کاشت و برداشت خشخاش بودند.

وی افزود: بدون شک توسعه حوزه فضایی می‌تواند از رواج چنین کارهای غیرقانونی جلوگیری کند البته این تنها نمونه‌ای از ویژگی‌های توسعه بخش فضایی است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ماهواره ناهید نیز به زودی آماده پرتاب می‌شود، گفت: امیدواریم تا خردادماه سال آینده به همت جوانان ایرانی این ماهواره را تحویل بگیریم.

جهرمی ادامه داد: طی چند ماه اخیر زمینه برای ورود بخش خصوصی به حوزه فضایی فراهم شده است تا از این طریق حوزه فضایی از انحصار دولت خارج شود و از طریق بخش خصوصی با سرعت بیشتری به جلو پیش روند البته دولت هم در کنار بخش خصوصی خواهد بود و از توسعه حوزه فضایی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: کارهای اولیه این اقدام نیز انجام شده است و پروانه‌های لازم برای این کار صادر شده است و امیدواریم بخش خصوصی به زودی بتواند اولین ماهواره مخابراتی را در مدار زمین قرار دهد.

به گفته وزیر ارتباطات فناوری فضایی می‌تواند بسیاری از مباحث را تحت پوشش قرار دهد و در زمینه محیط زیست مدیریت منابع طبیعی و سایر بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

جهرمی اظهار کرد: امیدواریم تا افق سال 1400 بتوانیم از فناوری فضایی در بسیاری از بخش‌ها به ویژه مدیریت منابع طبیعی به خصوص آب استفاده کنیم.

وی افزود: توسعه بخش فضایی می‌تواند تاثیر مثبتی نیز در حوزه اشتغالزایی و اقتصاد کشور داشته باشد و امیدواریم به این بخش توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز