خبرگزاری کار ایران

رییس کل بیمه مرکزی:

عوارض برای صنعت بیمه سم است/ نرخ شکنی موجب تضعیف صنعت بیمه می‌شود/ 13 شرکت بیمه وضعیت مالی مناسبی ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۹۹۵

سلیمانی اظهار کرد: برخی روش‌های هماهنگی توسط بیمه مرکزی در راستای لابی‌های صحیح و مستندسازی اطلاعات صورت گرفته است که سندیکا نیز می‌تواند کمک فراوانی در این مورد کند تا با ایجاد ارتباط با نمایندگان، آنها را قانع کنیم تا عوارض برداشته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در دومین گردهمایی سراسری  شوراهای هماهنگی استانی که توسط سندیکای بیمه‌گران ایران بر‌گزار شد با تاکید بر اهمیت رابطه دائمی شرکت‌های بیمه با بیمه‌گذار گفت: متاسفانه ارتباط بیمه ‌گر و بیمه‌گذار در طول دوران بیمه ضعیف و کم است و باید این ارتباط دائمی و مستقیم وجود داشته باشد تا در سال‌های بعد نیز این قرارداد را ادامه دهند. اینکه بیمه‌گذار سال به سال بیمه‌گر خود را تغییر می‌دهد نشان می‌دهد که این ارتباط دائم و مستمر بوجود نیامده است و این خطرناک است.

وی ادامه داد: شرکت‌های بیمه نباید نمایندگی‌ها را به حال خود رها کنند در تمام دنیا شرکت‌های تولیدکننده بزرگ ارتباط دائمی با مصرف کننده برقرار می‌کنند و در این زمینه باید جدی‌تر وارد شد که استان‌ها و شورای هماهنگی در ایجاد ارتباط با نمایندگی‌ها نقش بسزایی دارد.

سلیمانی در مورد اینکه ۴۲ درصد بیمه‌های صادره کشور متعلق به تهران است، گفت: بخشی از این موضوع طبیعی است چون دفتر مرکزی اکثر شرکت‌های بزرگ در تهران است یا برخی نمایندگی‌های در تهران حضور دارند که می‌توانند این بیمه‌نامه را صادر کنند. اما برخی دلایل نیز مربوط به شورای استان‌ها است و باید تلاش خود را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: بیمه مرکزی اراده جدی دارد تا از سندیکاها حمایت و آنها را تقویت کند اما سندیکاها نیز باید برای جلب کمک ما اعلام آمادگی کنند.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه اعتقادی ندارد که بیمه مرکزی نقش بیمه اتکایی را داشته باشد،افزود: البته ما مجبور به آن هستیم و به دنبال حداکثر کردن سود خود نیستیم چون این سود در نهایت به دولت می‌رسد بلکه ما تلاش می‌کنیم تا سود به صنعت بیمه بازگردد. اینکه سود بیمه مرکزی افزایش یابد افتخاری برای ما ندارد، ما به دنبال حداکثر کردن سود شرکت‌های بیمه‌ای از طریق خدمات بهینه هستیم.

وی ادامه داد: البته در دنیا شرکت‌های بزرگ به دنبال حداکثر کردن سود نیستند بلکه حداکثر کردن ثروت را دنبال می‌کنند، این هدف باعث مطرح شدن خدمات اجتماعی مانند پرداخت خسارت بموقع زلزله‌زدگان می‌شود و البته این روند بلندمدت و مستمری را می‌شود و متاسفانه ما در پرداخت خسارت بروز نشده‌ایم.

سلیمانی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه باید به دنبال کاهش هزینه باشند گفت: این کار مستلزم استفاده از روش‌های نوین در قالب استار تاپ‌ها است. اما ما تا چه اندازه استفاده کرده‌ایم؟ چه اندازه رانندگان را تشویق به استفاده از این ابزارها کرده‌ایم؟ بنده قبول دارم که یک سری عوامل بیرونی وجود دارد اما بهتر است اصلاحات را از درون خود شروع کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی در مورد پرداخت عوارض از سوی شرکت‌های بیمه گفت: بنده کاملا مخالف پرداخت هرگونه عوارضی هستم و آن را برای صنعت بیمه سم می‌دانم اما ما نیز باید راهکارهای را ارایه دهیم تا مثلا در زمان تصادف آسیب دیدگان در قبال عدم پاسخگویی بیمارستان احساس نگران نکنند.

وی تصریح کرد: اما اینکه عوارض شرکت‌های بیمه را افزایش دهند تا کسری بودجه برخی دستگاه‌ها را جبران کنند می‌تواند برای صنعت بیمه مضرر باشد. البته برخی روش‌های هماهنگی توسط بیمه مرکزی در راستای لابی‌های صحیح و مستندسازی اطلاعات صورت گرفته است  که سندیکا نیز می‌تواند کمک فراوانی در این مورد کند تا با ایجاد ارتباط با نمایندگان، آنها را قانع کنیم تا عوارض برداشته شود. سندیکاهای می‌توانند به ما کمک کنند تا عوارض حذف شود.

سلیمانی با هشدار در مورد نرخ‌شکنی‌ها از سوی برخی شرکت‌های بیمه‌ای گفت: این نرخ شکنی‌ها تضعیف، نابودی، ادغام یا ورشکستگی شرکت‌های بیمه را در پی دارد و باید از تجربه دنیا استفاده کنیم تا به سطح حرفه‌ای ارتقا یابیم. بیمه مرکزی رقابت را قبول دارد اما خودزنی را نمی‌پذیرد و در این مورد حتما ورود می‌کنیم.

وی متذکر شد: وضعیت مالی سی و دو شرکت موجود بیمه‌ای را رتبه‌بندی کردیم که سیزده شرکت را باید بیشتر مورد بررسی‌ قرار دهیم و البته از هیأت مدیره این شرکت‌ها، برنامه‌های خود برای برون‌رفت از این شرایط را خواسته‌ایم. وظیفه بیمه مرکزی نظارت است تا هیچ شرکتی به مشکل برخورد نکند و این سیزده شرکت باید موضوع را جدی بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز