خبرگزاری کار ایران

سرهنگ محمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

جمع‌آوری ۲ هزار و ۶۴۰ نفر معتاد متجاهر در فارس/روزانه ۱۰ هزار تماس با مرکز 110برقرار می‌شود/جمع‌آوری دلالان نیازمند ساماندهی کلی در سطح کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۰۴۴

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در ابتدای هر سال عنوان کرد: از سال جدید تاکنون ۲ هزار و ۶۴۰ نفر معتاد متجاهر در کل استان جمع آوری و به کمپ های ماده ۱۶و ۱۵ ترک اعتیاد اضافه شده اندکه از این تعداد ۶۵ نفر آنها زن بوده است.

سرهنگ کاووس محمدی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن اشاره به طرح‌های مختلف اجرا شده توسط پلیس فارس در حوزه‌های مختلف، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را یکی از طرح‌های هدف این مجموعه دانست و افزود: یک اردوگاه ماده ۱۶در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است که ظرفیت آن در حال حاضر  ۲۵۰ نفر است و اکنون ۴۰۰ نفر در آن نگهداری می‌شود و بنا است تا زمانی که معتادان کاملاً ترک کنند، حداکثر تا شش ماه نگهداری شوند. 

سرهنگ محمدی با اشاره به اهمیت مراقبت پس از درمان، ایجاد شغل، پذیرش اجتماعی و بازتوانی بعد از ترک اعتیاد اظهار کرد: دستگاه های متولی باید در این زمینه ورود و به صورت مجموعه ای عمل کنند.

به گفته محمدی، جمع آوری این حجم از معتاد متجاهر نشان از عملکرد مناسب پلیس و ضرورت برنامه ریزی دستگاه های متولی برای بهبود و کاهش این آمار را نشان می دهد.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فارس مناطق آسیب دیده به ویژه در جنوب و حاشیه شیراز از جمله جامعه هدفی هستند که در این حوزه ها در همه کلانتری سطح استان مشاوره انجام می شود و تا پایان سال ۹۸ کل کلانتری های سراسر کشور دفاتر مشاوره خواهند داشت.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه طرح پاکسازی محلات آلوده از معتادان متجاهر به صورت مرتب اجرا می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح و ظرفیتی که اردوگاه و کمپ‌های نگهداری دارند، ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر خوب است.

به گفته محمدی در مناطق حاشیه‌نشین جرمی انجام نمی‌شود، بلکه این افراد در مناطق دیگری جرم را انجام می دهند.

وی همچنین درباره بافت تاریخی شیراز گفت: به‌دلیل موقعیت بافت در برخی مناطق امکان گشت، حضور پلیس و دورزدن وجود ندارد و بیشتر محل تردد معتادان است که با جمع آوری انجام شده تعداد آنها کم شده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس درباره طرح‌های نوروزی امسال با بیان اینکه استان فارس در ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی در سطح کشور رتبه اول را کسب کرد، به بحث کاهش سوانح ترافیکی و کاهش متوفیان اشاره کرد و افزود: ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش متوفیان سوانح رانندگی داشتیم و همچنین در سرقت مسلحانه ۵۰ درصد کاهش در سطح استان بدست آمد.

محمدی خاطرنشان کرد:  نسبت به سال قبل ۵۸ درصد افزایش کشفیات جرائم داشته‌ایم که این نشان می‌دهد پلیس برای کشف جرایم بیشتر تلاش کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ و تمام تماس‌ها در مرکز ۱۱۰ استان عنوان کرد: با این کار امکان کتمان جرم نیست و بلافاصله به شهرستان مربوط ارجاع داده می‌شود که مامور شهرستان موظف است سریع در محل حضور داشته باشند و گزارش دهد که چه اقدامی انجام داده است.

به گفته محمدی، با طرح تجمیع، روزانه ۱۰ هزار تماس با مرکز 110برقرار می‌شود که نیمی از آن عملیاتی می‌شود و نیمی دیگر ارشاد و راهنمایی و تماس غیر ضروری است.

وی یادآور شد: با توجه به این که پلیس باید تماس های فوریتی را به مرحله عملیاتی درآورد، لذا تماس گیرندگان مسائل فوریتی را اعلام کنند و پلیس را درگیر مسائل جزئی نکنند.

محمدی درباره زمان حضور پلیس بعد از تماس با مرکز 110 گفت: در موارد فوری حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در زمان مناسب، نیروی انتظامی بعد از تماس با ۱۱۰ حضور خواهد داشت.

این مقام انتظامی فارس همچنین درباره حضور دلالان ارزی و سکه در معابر شهر شیراز گفت: تاکنون دو طرح مقطعی تهیه کرده و انجام داده‌ایم که نیاز به یک ساماندهی کلی در سطح کشور برای دلالان دارد؛ چراکه این موضوع تبعات اجتماعی به دنبال دارد.

محمدی در پایان یادآورشد: در ماه مبارک رمضان در حوزه اماکن برنامه داریم که با هماهنگی دستگاه قضایی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز