خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر:

خیرین برای ترک اعتیاد افراد معتاد پیش قدم شوند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۷۱۹

مراکز درمانی آمادگی کمک به معتادین برای ترک اعتیاد را دارند و باید خانواده ها و آحاد مردم در جهت تشویق معتادین به ترک اعتیاد و پذیرش آنها بعد از ترک اقدام کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: خیرین باید برای ترک اعتیاد افراد معتاد پیش قدم شوند، چرا که نجات یک معتاد نجات جامعه را در بر دارد.
به گزارش ایلنا از رشت، علی اکبر پوراوزان با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر شهروندان جامعه نگران مواد مخدر هستند، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر آسیب بزرگی است که نباید اجازه دهیم جامعه را تهدید کند و اگر موضوع مبارزه مواد مخدر و پیشگیری از آن به پدیده اجتماعی تبدیل شود موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه اکثر معتادان را افراد متاهل تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: فرزندان خانواده معتاد در محیطی پرورش می‌یابند که اگر به آن‌ها توجه نشود، ممکن است مسیر والدین را بروند.
این مسئول با تاکید بر اینکه علت بسیاری از بزهکاری‌ها، معضلات و جرائم اعتیاد است، گفت: علاوه بر آثار سوء و زیانبارمصرف مواد مخدر بر روی فرد که به لحاظ جسمی، روانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی را در پی دارد، اعتیاد بر روابط خانوادگی، ارتباط زوجین، ارتباط با فرزندان نیز آثار زیانباری دارد و بخشی از اختلافات، مشاجرات و طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر صنعتی افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: ترک دادن معتادان به مواد مخدر صنعتی بسیار سنگین‌تر از معتادان به مواد مخدر سنتی است.
پوراوزان با اشاره به اهمیت درمان معتادین اظهار کرد: مراکز درمانی آمادگی کمک به معتادین برای ترک اعتیاد را دارند و باید خانواده‌ها و آحاد مردم در جهت تشویق معتادین به ترک اعتیاد و پذیرش آن‌ها بعد از ترک اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هزینه دوره درمانی برای خانواده‌های بیماران بسیار سنگین است، افزود: خیرین باید برای ترک اعتیاد افراد معتاد پیش قدم شوند، چرا که نجات یک معتاد نجات جامعه را در بر دارد.
این مسئول با بیان اینکه نیروهای مردمی موثر‌ترین ظرفیت مبارزه با مواد مخدر هستند، تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد فقط از عهده یک سازمان بر نخواهد آمد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد نتایج موفقی به همراه داشته است، اظهار کرد: تشکیل سمن‌ها در طول سال‌های گذشته برای کمک به مبارزه با مواد مخدر، جلوه‌ای از حضور مردم در میدان عمل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز