خبرگزاری کار ایران

در چهارمحال و بختیاری؛

اولین خط ۲ کشتارگاه طیور افتتاح شد

اولین خط ۲ کشتارگاه طیور افتتاح شد
کد خبر : ۱۴۹۳۹۶۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین خط ۲ کشتارگاه طیور در استان تکمیل و بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین برزگر شامگاه جمعه در آیین بهره‌برداری از نخستین خط ۲ کشتارگاهی طیور چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: این طرح از سال گذشته با مشارکت بانک کشاورزی آغاز شد و  این طرح برای تولید، صادرات و بسته‌بندی کیفی‌تر مرغ راه اندازی شد.

وی افزود: این طرح با ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا شد که از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل آورده متقاضی تأمین و هزینه شده است.

برزگر تصریح کرد: نخستین خط ۲ کشتارگاهی طیور در پنج هزار مترمربع زیربنا احداث شده است و دارای سردخانه ۷۰۰ تنی زیر صفر جهت انجماد مرغ و ذخیره‌سازی مرغ منجمد است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این کشتارگاه نسبت به گذشته هفت برابراست گفت: امروز برای تبدیل از وارد کننده به صادرکنندگان مرغ ظرفیت‌های کشتارگاهی، ذخیره‌سازی، سردخانه‌ها و پیش‌سردها در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری است.

تجهیز نخستین واحد کشتارگاهی چهارمحال و بختیاری به خط پیشرفته کشتار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز بیان کرد: یکی از سیاست‌های مهم در افزایش کیفیت مرغ و آماده‌سازی کشتارگاه‌ها برای صادرات محقق شد.

محمدکاظم منزوی گفت: نخستین واحد کشتارگاهی چهارمحال و بختیاری به خط پیشرفته کشتار مجهز شد و آمادگی دارد مرغ را با کیفیت مطلوب به متقاضیان عرضه کند.

وی افزود: سیاست جهاد کشاورزی از واردات مرغ به صادرات تغییر کرده است که در آینده نزدیک مازاد تولید داریم و امیدواریم بتوانیم با این خط قسمتی از تعهد صادرات مرغ را انجام دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز