خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

بازدید ۶۱۴ هزار و ۶۲۴ مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۴۲۲

اقامت نزدیک به ۸۷۱ هزار نفر در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید 614 هزار و 624 نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی امروز پنجم فروردین‌ماه 1403 گفت: این بازدیدها طی بازه زمانی 25 اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین‌ماه 1403 از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان است.

ثابت اقلیدی همچنین افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با 202 هزار و 399 نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با 129 هزار و 713 نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با 100 هزار و 233 نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در روز گذشته نیز بیش از 38 هزار و 500 نفر از مجموعه فرهنگی حافظی و 36 هزار و 774 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و 23 هزار و 857 نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بر اساس آمارهای ارائه‌شده تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و گردشگری استان در مدت مشابه سال قبل به بیش از 672 هزار و 235 نفر می‌رسید که آمار امسال نسبت به آمار سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.

او همچنین در خصوص اقامت و اسکان مسافران نوروزی گفت: در مدت مذکور تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به 870 هزار و 899 نفر شب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز 10 میلیون و 952 هزار و 494 ثبت‌شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز