خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خبر داد؛

آغاز فعالیت طرح ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۵۹۱

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با اشاره به آغاز فعالیت طرح ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سطح استان، گفت: طرح ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت، از سوی 439 صنف طلافروش در این استان کلید خورد.

به گزارش ایلنا، جواد اتابکی افزود: در راستای اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها موضوع تبصره چهار ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمام فعالان صنف سکه و طلا در استان ملزم به اجرای این طرح هستند.

وی ادامه داد: چنانچه طلافروشان نسبت به ثبت خرید و فروش طلا و سکه در سامانه جامع تجارت اقدام کرده و برای صدور فاکتور الکترونیک اقدام نکنند، طبق تبصره چهار ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌عنوان قاچاق تلقی شده و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس این ضوابط، اصناف باید معاملات خود با همکاران صنفی و صرافی‌ها را در سامانه جامع تجارت ثبت و پس از ثبت اطلاعات مشتریان، فاکتور یکپارچه سیستمی که در سامانه جامع تجارت صادر می شود را به مشتریان تحویل دهند.

اتابکی تصریح کرد: فرصت لازم به صنف طلافروشان در خصوص ثبت اطلاعات در سامانه ارائه شده و از هفته جاری گشت‌های بازرسی فعال و با متخلفان برخورد می‌شود. چنانچه طلافروشی نسبت به صدور فاکتور اقدام نکرد شهروندان با 124 تماس و اطلاع‌رسانی کنند.

وی با تأکید بر اینکه دریافت فاکتور یکپارچه سیستمی غیرقابل جعل است و امکان استعلام به لحظه توسط خریدار و فروشنده را دارد، بیان داشت: در این راستا نشست آموزشی برای طلافروشان و صنف‌های مرتبط، قضات تعزیرات حکومتی و اعضای کمیسیون استان برگزار شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی تأکید کرد: اعضاء صنف و فرشندگان طلا در صورتی که قصد جابه‌جایی طلا به شهرهای دیگر را دارند، نسبت به ثبت اطلاعات انتقال مکان و میزان طلایی که نگهداری می‌کنند در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

اتابکی با بیان اینکه مشتریان نهایی یعنی مردم نیاز به ثبت اطلاعات در این سامانه را ندارند و تنها اعضای صنفی موظف به ثبت هستند، ابراز داشت: این دستورالعمل برای عموم مردم و مشتریان غیرتجاری مسئولیت چندانی ندارد و تنها وظیفه مردم، مطالبه و دریافت فاکتور قابل استعلام از سامانه جامع تجارت است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد شفافیت در بازار طلا و اعضای صنفی، جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی با صدور فاکتور یکپارچه غیرقابل جعل برای مردم، امکان برخورد دستگاه‌های نظارتی با متخلفین حوزه بازار طلا، کاهش سوداگری از طریق کاهش دلالان و بازیگران سودجو در بازار طلا است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز