خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد ؛

اعلام قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد / برخورد قاطع قضایی در انتظار گران فروشان مصالح ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۲۰۱

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، قیمت مُصوب شده فروش هر تُن شن و ماسه در این استان را ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد.

"کریم روزبهان" در حاشیه نمازجمعه امروز یاسوج در پاسخ به این سئوال ایلنا که آخرین قیمت مُصوب شده هر تُن شن و ماسه چه مقدار است؟  اظهارداشت: خریداران باید بر اساس قیمت مُصوب ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان خرید کنند و در صورتی که خلاف این قیمت باشد می توانند از طریق سامانه ۱۲۴ شکایت خود را ثبت کنند و شن و ماسه را به قیمت گرانتر نخرند.

وی با تشریح تغییرات قیمتی شن و ماسه در چند ماهه اخیر در استان، خاطرنشان کرد: بخش صنعت و تولیدکنندگان شن و ماسه فرزندان صنعت هستند، ما باید به گونه ای برخورد کنیم که هم از تولیدکنندگان حمایت کنیم و هم از مصرف کنندگان، ولی باید ضوابط قیمت گذاری رعایت شود و اینکه یک تولیدکننده شبانه تصمیم بگیرد و قیمت را تغییر دهد از ضوابط قیمت گذاری نیست.

روزبهان افزود:  شن و ماسه جزء کالای پَسینی بوده و قیمت گذاری آن تابع عرضه و تقاضا است، و به این صورت قیمت گذاری می شود که هر کدام از تولیدکنندگان قیمت مدنظر خود را در سامانه جامع تجارت ثبت می کنند، سپس دستگاه متولی بررسی و چنانچه قیمت متعارف باشد قیمت به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام می شود و در صورت تأیید سازمان، قیمت در سامانه ثبت قیمت ها (۱۲۴) قرار می گیرد و معیار عمل می شود، در حالی که اتحادیه شن و ماسه چنین کاری نکرده است.

مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که دستگاه های نظارتی بر افزایش احتمالی این قیمت نظارتی کرده و درصورت مشاهده تخلف، بطورحتم برخوردهای شدید قانونی انجام می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز