خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک خبر داد؛

ادامه تعطیلی فعالیت معادن آبیک/ سوخت مورد استفاده نیروگاه خارج از اختیارات استان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۰۴۸

فرماندار شهرستان آبیک گفت: فعالیت تمام معادن آبیک به دلیل آلودگی هوا از دو روز گذشته تعطیل است و این تعطیلی امروز -دوشنبه- هم ادامه دارد.

حامد فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت فعالیت معادن آبیک گفت: باتوجه به آلودگی هوا که از دو روز گذشته شدت گرفته فعالیت معادن تعطیل شده و این تعطیلی امروز هم ادامه دارد.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: برای ادامه روند تعطیلی باتوجه به وضعیت هوا تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: تمام مدارس شهرستان هم به صورت غیرحضوری و در قالب مجازی برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان آبیک درباره وضعیت نیروگاه شهید رجایی اظهار کرد: نیروگاه هم به عنوان یکی از مولفه‌ها در آلودگی هوا تاثیر دارد؛ البته آلودگی چند روز اخیر به دلیل وضعیت جوی و سکون جو است.

وی ادامه داد: کاهش استفاده از مازوت در نیروگاه از فصل تابستان آغاز شده و با پیگیری‌های صورت گرفته در زمان دادستان وقت استفاده از مازوت به 50 درصد کاهش پیدا کرد و اخطار پلمب بخش‌هایی از نیروگاه هم مطرح شده بود.

فتوحی بیان کرد: استفاده از مازوت در نیروگاه در حوزه اختیارات استان نیست و میزان و نوع سوخت به صورت ملی ابلاغ می‌شود که باتوجه به فرارسیدن فصل سرما براساس شرایط درباره کاهش میزان سهیمه سوخت گاز و یا افزایش مازوت، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز