خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

تامین مسکن معلمان در قرارگاه مسکن استان مطرح شود/مهر امسال 26 مدرسه به فضای آموزشی البرز اضافه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۵۱۸

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مهر ماه 1401 حدود 560 هزار دانش آموز در مدارس استان البرز برای تحصیل حاضر می شوند و نهضت ساخت 200 مدرسه در استان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به جایگاه معلمان در جامعه، اظهار داشت: پیشرفت، تعالی و ترقی جامعه در گرو تلاش ها و حضور پویای معلمان است.

وی ادامه داد: تکریم معلمان همواره مورد تاکید است چراکه آنان راه انبیا و اولیا را در پیش گرفته اند و از جایگاه والایی بین مردم در جامعه برخوردار هستند.

عبداللهی گفت: باید برای تامین مطالبات و نیازهای این قشر ارزشمند در جامعه با اهتمام و تمرکز ویژه ای اقدام کنیم چراکه تعلیم و تربیت نسل های مختلف جامعه در دستان آنها است؛ به طور حتم معلمان باید با آرامش خاطر به آموزش و پرورش دانش آموزان بپردازند.

وی افزود: قرارگاه مسکن با هدف تامین مسکن برای مردم استان راه اندازی شده از این رو ضرورت دارد که آموزش و پرورش استان نسبت به راه اندازی تعاونی های جدید مسکن فرهنگیان و طرح موانع تعاونی های پیشین، اقدام کند.

استاندار البرز گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید باید خانواده ها و دانش آموزان بی بضاعت شناسایی شوند و با کمک خیرین در خصوص تامین نیازهای آنها تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی افزود: براساس اراده و اهتمامی که در استان شکل گرفته و موضوعات آموزش و پرورش به اهم برنامه های استان تبدیل شده است، انتظار می رود که همراهی های لازم از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان برای ارتقا شاخص ها صورت گیرد.

عبداللهی با تاکید بر ضرورت مهارت افزایی در دانش آموزان، گفت: باید هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه ای استان به جایگاه حقیقی خود دست یابند تا در آینده نزدیک افرادی ماهر و فنی را برای اشتغال در شهرک های بزرگ صنعتی استان، داشته باشیم.

وی افزود: فرهنگسازی در حوزه اشتغال نیز امری ضروری است چراکه بکارگیری تمامی فارغ التحصیلان در امور اداری و ستادی، مقدور نیست بلکه افراد باید با استفاده از مهارت های خود به شغلی مناسب با درآمد و فرصت برای خلاقیت، برسند.

استاندار البرز با اشاره به آسیب های آموزش در فضای مجازی بخصوص در دوران شیوع کرونا، گفت: در این دوران، کیفیت آموزش ها کاهش یافت و البته الگوهای نامناسبی از تحصیل نیز در ذهن دانش آموزان شکل گرفته بنابراین باید صاحب نظران و متولیان آموزش و پرورش در خصوص جبران این خسارت های طرح و برنامه بدهند.

وی افزود: دغدغه های تامین سخت افزارها و ایجاد بسترهای تحصیل برای دانش آموزان، پرورش و تربیت را قدری تحت تاثیر قرار داده از این رو این مقوله مهم نیاز به بررسی، نظریه پردازی و اجرای برنامه های ویژه ای دارد.

عبداللهی گفت: ضرورت دارد که خانواده ها ارتباط تنگاتنگی را با مدارس برقرار کنند و از سویی دانش آموزان و خانواده ها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دخیل شوند.

وی افزود: باید فضاهای گفت وگو و تعامل در مدارس شکل بگیرد و با همفکری و خرد جمعی، نسبت به پرورش نسل آینده اقدام کنیم.

استاندار البرز با بیان اینکه مهر امسال 560 هزار دانش آموز در مدارس استان حضور می یابند، افزود: استان البرز در سرانه های آموزشی، استان سی ام کشور است بر این اساس برای جبران کاستی ها در سفر رئیس جمهور ساخت 100 مدرسه در فاز اول با تعامل دولت و خیرین در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: طی رایزنی های صورت گرفته مقرر شد این تعداد را به 200 مدرسه برسانیم و اکنون 65مدرسه در حال ساخت، 64 زمین جانمایی شده و در مهرماه امسال نیز 26 مدرسه افتتاح می شود.

عبداللهی افزود: درصدد هستیم با توجه به نگاه ویژه ای که در دولت سیزدهم شکل گرفته، در خصوص ارتقا سرانه های ورزشی مدارس نیز اقدامات لازم صورت گیرد. 

وی در پایان از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا طی چند روز آینده در خصوص راه اندازی اداره آموزش و پرورش شهرستان چهارباغ اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز