خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

بیش از 2هزار میلیارد تومان از منابع صندوق کارآفرینی امید به طرح های دانش بنیان اختصاص خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۶۴۹

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به حمایت از طرح های دانش بنیان، گفت: سعی می شود بیش از 2هزار میلیارد تومان از منابع صندوق به طرح های دانش بنیان اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، نعمت‌الله رضایی عصر امروز در مراسم آیین افتتاح طرح‌های حمایت شده صندوق کار‌آفرینی امید در اولین سال دولت مردمی که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و استاندار البرز برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: در یکسال گذشته 64 هزار طرح در کل کشور، حمایت شد که از این تعداد 175 هزار اشتغال ایجاد شد.

وی افزود: آنچه صندوق کارآفرین امید مورد حمایت قرار داده است 18 درصد از مشاغلی که طی سال اول دولت ایجاد شده و مورد حمایت دولت قرار گرفته است و در این میان طرح هایی مورد حمایت قرار گرفته است که با منابع صندوق، حدود 4 الی 5 برابر که در بخش های مختلف بلااستفاده، راکد یا نیمه فعال بودند به مجموعه کشور بازگشت.

رضایی گفت: ما با 6 هزار و 100 میلیارد تومان در طول یکسال گذشته بیش از 20 هزار و 500میلیارد تومان سرمایه را به چرخه تولید برگردانده‌ایم‌ و منابعی که با سرمایه اندک به چرخه تولید اضافه می شود و شغل ایجاد کند حائز اهمیت است.

مدیر‌عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: طرح‌های صندوق عمدتا طرح‌های خرد و کوچک و معیشت محور هستند، زنجیره ای عمل کردن در این طرح ها باعث بقا و پایداری مشاغل است. 

رضایی با اشاره به کارگاه تولید کیف چرمی منطقه زیبادشت گفت: این گارگاه نمونه ای از این فعالیت هاست که خط تولید را به صورت کامل دارد که با اختیار انواع تولید و بازار فروش در مجموع کنار تمام طرح‌هایی که صندوق  در سراسر کشور مورد حمایت قرار می‌دهد و حوزه فعالیت صندوق عمدتا روستا و مناطق محروم است یکی از فعالیت‌های آن ایجاد صندوق‌های خرد است که طی یکسال گذشته یک هزار و 750 صندوق خرد محلی در سراسر کشور ایجاد شده است.

وی افزود: تا کنون در مجموع 5 هزار و 200 صندوق خرد محلی داریم که هزار و 750 صندوق طی یکسال گذشته مورد حمایت قرار گرفت.

رضایی با عنوان اینکه 260 صندوق با بیش از 2600 نفر عضو فعال، گفت: کارهای صندوق همراستا با سیاست دولت است. در سال جاری صندوق پذیرفته ‌که هزار واحد از واحدهای راکد و نیمه فعال را به چرخه تولید برگرداند که تا کنون 301 واحد فعال شده اند و نیروی کار لازم در حال تولید هستند.

وی با اشاره به حمایت از طرح های دانش بنیان، گفت: سعی می شود بیش از 2هزار میلیارد تومان از منابع صندوق به طرح های دانش بنیان اختصاص دهیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز 434 طرح در استان البرز افتتاح می‌شود، گفت: در قیاس با 5 ماه سال جاری و کل سال گذشته در استان البرز 20 میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی پرداخت شده است‌ و طی 5 ماهه سال جاری 120 میلیارد تومان تسهیلات یعنی 6 برابر کل سال گذشته در استان پرداخت شده است که 75 میلیارد تومان از آن جذب شده است.

وی افزود: به طرح‌هایی که امروز افتتاح می‌شوند 75 میلیارد تومان تسهیلات تعلق گرفته‌ که بیش از 240میلیارد تومان سرمایه ای بوده که تسهیلات به آن پرداخت شده است و بیش از 2 هزار و 100 نفر اشتغال در مجموع به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز