خبرگزاری کار ایران

افتتاح پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۱۹۵

مراسم پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع با حضور جلیل سالاری معاون وزیر نفت در سالن اجتماعات شرکت پالایش میعانات گازی ستاره خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، تاسیسات گاز مایع با داشتن نه سکوی تخلیه و دو موتورخانه امکان تخلیه همزمان نه دستگاه گازکش و پمپاژ فرآورده‌های آن از طریق خط انتقال ۱۶ اینچ به اسکله نفتی شهید باهنر بندرعباس دارا است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این رابطه گفت: موتورخانه مذکور از ۱۷ دستگاه پمپ و ۷ دستگاه کمپرسور برای تامین فشار عملیاتی لازم برای انتقال گاز مایع بهره می برند.

علی اکبر نژادعلی افزود: این پروژه با بهره‌گیری از 43 هزار و 200 نفر ساعت متخصص حوزه‌های نفتی و عملیاتی در رشته های مکانیک، ابزار دقیق، برق و ماشینبری اجرایی و عملیاتی شده است.

به گفته وی، در این رویکرد متخصصان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با باز مهندسی و عملیات فرایندی ضمن رعایت تمام دستورعمل‌های اچ‌اس‌ائی و رعایت مقررات ایمنی در صنعت نفت برای اولین بار در کشور بدون بهره‌برداری از مخازن ذخیره‌سازی گاز مایع فرایند انتقال از گازکش به کشتی را به طور مستقیم به اجرا درآورده اند.

با بهره‌برداری از این تاسیسات و تخلیه همزمان نه دستگاه گازکش و بهره‌مندی از توان پمپ‌ها و کمپرسورها، اکنون امکان بارگیری دریایی به طور متوسط شش هزار تن گاز مایع در شبانه‌روزی میسر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز