خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز البرز خبر داد؛

کاهش 50 درصدی بهای سوخت با انجام بهینه سازی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۵۰۴

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: اجرای بهینه سازی مصرف سوخت در یکی از مجتمع های مسکونی پرواحد در این استان موجب کاهش 40 تا 50 درصدی بهای گاز در قبض صادره برای آن مجتمع شد.

به گزارش ایلنا از البرز، سیدرضا غفاریان با اشاره به ایجاد شرایط کاهش هزینه مصرف گاز، اظهار کرد: اجرای بهینه سازی مصرف سوخت در یکی از مجتمع های مسکونی پرواحد در این استان موجب کاهش 40 تا 50 درصدی بهای گاز در قبض صادره برای آن مجتمع شد.

وی گفت: پارکینگ این مجتمع حدود 500 واحد از دو طرف باز بود که سوخت زیادی هدر می شد که برای بهینه سازی سوخت این مجتمع حدود 16 کیلومتر عایق بندی استفاده کردیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز در مورد چگونگی شناسایی این مشترک گفت: این مجتمع جزء مشترکان پرمصرف بود که خود ساکنان هم از مصرف بالای سوخت شکایت داشتند، با این پیش فرض بود که کارشناسان بهینه سازی مصرف سوخت شرکت گاز البرز آنان را شناسایی کرده و به پیمانکار معرفی کردیم و بعد از عقد قرارداد و برآورد هزینه شروع به فعالیت کردیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز اضافه کرد: این شرکت بر اساس دستورالعملی که دارد برای بهینه سازی مصرف سوخت این مجتمع یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه کرد.

غفاریان اضافه کرد: بر اساس مصرفی که مشترکان دارند سقف بهینه سازی برای آنان تعریف شده است به این صورت که مصرف دو سال گذشته آنان به عنوان معیاری است که چقدر می توانند مصرف بهیه سازی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات شرکت گاز استان البرز حدود 30 درصد مصرف انرژی این مجتمع کاهش یافت و چون تصاعد منفی برای آنان لحاظ شد حدود 40 تا 50 درصد بهای گاز آنان کاهش پیدا کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز اظهار کرد: همه شهروندان با هر تعداد واحدی که باشند می توانند به مراجعه به سایت www.goc.nigc.ir با وارد کردن اشتراک خود درخواست خود را ثبت کنند و شرکت گاز استان البرز کار را پیگیری می کند و مشترکان برای عایق بندی و تنظیم مشعل هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

این مسئول ادامه داد: در این رابطه فعالیت خود را از دی ماه سال 1399 شروع کردیم  و تا کنون هزار و 300 واحد موتورخانه عایق بندی و تنظیم مشعل شده است و برای واحدهای اداری هم چون درخواستی نبوده و دستور العمل آن در حال تغییر است هنوز اقدامی انجام نداده ایم.

غفاریان بهینه سازی مصرف سوخت بیمارستان البرز را از دیگر برنامه های شرکت گاز استان البرز عنوان کرد و ادامه داد: با بهینه سازی مصرف گاز در بیمارستان البرز مشکل افت فشار گاز در فصل زمستان در قسمت مهم و بحرانی در شبکه برطرف می شود.

وی افزود: اگر بهینه سازی در بیمارستان البرز انجام و محقق شود یک ایستگاه CNG آنجا در حال فعالیت است که مصرف آن جبران می شود و انجام این پروژه از 6 تا یک سال طول می کشد و به محض تامین هزینه اقدامات لازم در این مورد انجام می شود و امیدوارم تا دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز