خبرگزاری کار ایران

رئیس صمت البرز:

شرکت های دانش بنیان البرز از معافیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برخوردار هستند/بارگذاری صنعتی برای ایجاد اشتغال و به شرط عدم آلایندگی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۳۶۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: مزیت معافیت‌های مالیاتی و بیمه از جمله مزایای شرکت های فعال در استان البرز است‌ و باید دانشگاه ها و دانشجویان از این مزیت‌ها آگاهی پیدا کنند و از مهاجرت به خارج از کشور جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، رامین ربیعی ظهر پنج شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت معدن و تجارت برگزار شد،‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه البرز کوچکترین استان کشور است از لحاظ تعداد اصناف و واحدهای صنعتی رتبه 6 کشور را کسب کرده است و به رغم اینکه از نظر تعداد واحد صنعتی و تجاری رتبه خوبی نداریم اما از نظر عملکرد طی ۳ سال اخیر عملکرد خوبی داشتیم.

وی افزود: طی این مدت در بخش پرداخت تسهیلات هر سال رتبه اول کشوری داریم و میانگین هرساله حدود سه هزار میلیارد تومان به واحد‌های صنعتی و معدنی و اصناف پرداخت شده است. 

ربیعی گفت: در دو سال متوالی رتبه دوم و سوم کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را داریم و در این ارتباط سال گذشته با آماری که داریم حدود 97 درصد از مصوبات این کارگروه، عملیاتی شده است. 

این مدیر استانی در ارتباط با معادن گفت: معادن قدر نداریم و در کل استان 75 معدن داریم که از این تعداد 50 معدن فعال است که اغلب در زمینه شن و ماسه فعال هستند که در زمان استانداری تهران مجوز آن‌ها صادر و سعی شده مجوز جدیدی به دلیل مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی صادر نشود اما با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، فعالیت معادن حائز اهمیت است.. 

وی با اشاره به اینکه 155 واحد دانش بنیان صنعتی در استان احصا شده و حدود 78 طرح صنعتی دانش‌بنیان داریم، گفت‌: البرز رتبه سوم دانش بنیان کشور را در بخش صنعت دارد اما مزیت های دانش بنیان به خوبی شناخته نشده است.

وی ادامه داد: بیش از صد مزیت برای فعالیت دانش بنیان برقرار می شود که مزیت معافیت‌های مالیاتی و بیمه از جمله مزایای شرکت های فعال در استان البرز است‌ و لازم است دانشگاه ها و دانشجویان از این مزیت‌ها آگاهی پیدا کنند و با جلوگیری از مهاجرت آنها به خارج از کشور بیشتر به سوی دانش بنیان شدن گرایش پیدا ‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به احیای واحد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی، گفت: ازابتدای سال 1400 پیگیر برگشت واحد های راکد به چرخه بوده‌ایم و از 326 واحد راکد، 139 واحد به چرخه تولید برگشته که چهار هزار نفر نیز اشتغالزایی و هزار و 340 میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است. همچنین در حال پیگیری تخفیفات برای واحد‌های راکدی که نتوانسته اند تا کنون بدهی های مالیاتی خود را پرداخت کنند هستیم. 

ربیعی با اشاره تسهیل صدور مجوزها اظهار کرد: صدور مجوزهای فعالیت واحد‌های صنعتی را سرعت بخشیدیم و کارگروه های اضافی را حذف کردیم. همچنین زمان صدور پروانه بهره برداری به یک هفته تا ده روز  رسانده ایم. به این صورت سرمایه گذاران به سرعت به چرخه تولید وارد می شوند که باعث شده در شهرک های صنعتی اکثر سوله ها و زمین‌ها اشغال شود و اکثرا مشغول کار یا بازسازی برای فعالیت هستند. اما به هیچ عنوان مخالف برخورد قانونی با واحد‌های آلاینده نیستم. بارگذاری صنعتی برای ایجاد اشتغال و به شرط عدم آلایندگی است. 

وی در مورد نبود کارگر در برخی شهرک‌های صنعتی از جمله در اشتهارد گفت: کارگر هست ولی با حقوق کم نمی‌توانند کار کنند، پیشنهادی به اداره کار دادیم که کاریابی‌ها با مراکز مردم نهاد که به دنبال اشتغال هستند، ارتباط بگیرند و سرویس رفت و آمد هم برای این افراد قرار داده شود. 

ربیعی همچنین  با اشاره به تمهیدات برای جلوگیری از قطعی ناگهانی برق و متضرر شدن واحدهای صنعتی گفت: سال گذشته اعتراضات زیادی در مورد قطعی برق جود داشت ولی امسال دولت کمبود برق را با همکاری شهرک‌های صنعتی و پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعطیلی یک روزه کارخانجات در هفته جبران کرد. اکنون این اقدام انجام شده و تاکنون مشکل قطعی برق چندانی نداشته‌ایم.

این مسئول در ارتباط با تصمیمات استانی در حوزه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: اغلب مشکلات این واحدها تنها به عهده سازمان صمت نیست و سایر دستگاهها نیز در این ارتباط نقش دارند لذا تصمیم گیری و حق رای مصوبات با کل مسئولان ذیربط خواهد بود.

گفت و گو: بهزاد عبدی امیری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز