خبرگزاری کار ایران

در سه ماه ابتدای امسال انجام شد؛

صدور بیش از 9 هزار برگ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۶۰

معاون حمل و نقل راهداری البرز از صدور 9 هزار و 483 برگ گواهی معاینه فنی برای وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین طی بهار امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، میثم قدمی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 11 هزار و 900 خودروی سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کردند که از این تعداد 9 هزار و 483 خودرو در مراحل اول و دوم قبول و دو هزار و 417 مورد رد شدند.

وی افزود: خودروهایی که نتوانند در معاینات نمره قبولی را کسب کنند مجاز به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت برای جابجایی مسافر در جاده ها نخواهند بود.

این مسئول از رشد 4 درصدی صدور گواهی معاینه فنی طی این مدت خبر داد و گفت: مراکز معاینه فنی به منظور افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا به صورت مکانیزه کنترل فنی خودروهای سنگین را انجام می‌دهند تا در صورت نبود نقص فنی گواهی معاینه فنی برای آن خودرو صادر شود.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری مانند کیفیت آج لاستیک‌ها، چراغ ها و کمربند و در و شیشه‌ها، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده ها، کیلومترشمار و تست نور برای خودروها انجام می‌شود.

البرز دارای سه مرکز معاینه فنی برای خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین است که زیر نظر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت می‌کنند و در این بازه زمانی 14 بازدید از عملکرد آنها توسط کارشناسان این اداره‌کل انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز