خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر:

با ارائه خدمات متنوع بیمه ای می توان به اشتغالزایی کمک کرد/ بحران صندوق‌های بیمه‌ای جزو بحران‌هایی جدی در کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۸۵۱

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر اینکه بحران صندوق‌های بیمه‌ای جزو بحران‌هایی جدی در کشور هستند، گفت: با ارائه خدمات متنوع بیمه‌ای می توان به درستی از ظرفیت‌های قانونی استفاده کرد و به ایجاد اشتغالزایی کمک کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، بیت‌اله برقراری در مراسم رونمایی از بیمه اجتماعی برای اهالی هنر، رسانه و ورزشکاران که در استان البرز به عنوان پایلوت با حضور مسئولان استانی در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد.، اظهار داشت: مسئولیت ها در حوزه اجتماعی بسیار زیاد است، یکی از مشکلات کشور صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی است، بسیاری از مشکلات صندوق‌های بیمه و اجتماعی ارثی است که به این نظام رسیده است اما اگر سیاست‌ها درست عملیاتی شود، مشکلات رفع می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر اینکه بحران صندوق‌های بیمه‌ای جزو بحران‌هایی جدی در کشور هستند، گفت: هر چقدر شناخت و تبیین صندوق بیشتر باشد و مسئولان به کمک ما بیایند صندوق زودتر به رسالت خود عمل می کند. 

وی ادامه داد: بحران آب، محیط زیست و صندوق‌های بیمه‌ای بحران‌هایی جدی در کشور هستند که باید با نگاه علمی و برنامه ریزی مدون در جهت رفع آن‌ها حرکت کنیم. چیزی که مهم است و می تواند ما را به موفقیت رهنمون کند این است که رویکرد ذهنی‌مان تغییر کند و نگاه انقلابی جایگزین شود. در این نگاه، کارآمدی، مردمی بودن، پاکدستی و فساد ستیزی مهم است. همچنین اقدام جهادی به معنی خدمت شبانه روزی و اخلاص در عمل به معنی واقعی کلمه بسیار اهمیت دارد، اگر درست و صادقانه تلاش کنیم موفقیت حتمی است.

این مسئول نبود اطلاع‌رسانی و عدم تبیین سیاست‌ها را از مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: این صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی و براساس فرامین رهبر انقلاب در سال ۸۴ تاسیس شده است کشاورزان، روستاییان، عشایر و مشاغل فصلی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر پیش از تأسیس این صندوق به دلیل نداشتن کارفرما و هزینه‌های سنگین بیمه خویش‌فرمای تأمین اجتماعی با مشکل مواجه بودند اما در این طرح کارفرما دولت جمهوری اسلامی است.

برقراری با اشاره به اینکه در برنامه چهارم توسعه حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت هدف ما برای استفاده از این بیمه بود، تصریح کرد: بنا بود کمتر از دو سال کل جامعه هدف تحت پوشش قرار بگیرد اما فقط دو میلیون نفر بیمه شدند، امسال در تقارن با دهه کرامت تلاش بر جذب یک میلیون نفر بیمه شده جدید کردیم که شدنی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه امسال ۳۰ هزار نفر از مربیان قرآنی را بیمه کردیم، اذعان داشت: حق بیمه در این بیمه از ۵۰ هزار تومان آغاز و در بالاترین سطح ۱۳۳ هزار تومان است که دو برابر مبلغ حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

برقراری اضافه کرد: اصل موضوع این است که خدمات متنوع بیمه‌ای ارائه شود و اصل بعدی اصل کفایت و فراگیری است، بنابراین باید به درستی از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود و همچنین به ایجاد اشتغال بپردازیم.

وی با اشاره به خدمات این صندوق، عنوان کرد: خدماتی چون بازنشستگی، مستمری بازماندگی و از کار افتادگی ارائه می شود؛ درمان نیز از طریق بیمه سلامت انجام می‌شود، اگر بودجه درمانی هم به این صندوق اضافه شود بیمه درمان هم به خدمات صندوق اضافه می‌شود، درصدد هستیم  بیمه تکمیلی را نیز به خدمات اضافه کنیم.

این مسئول تشریح داد: افراد از سن ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند عضو این صندوق باشند و سن بازنشستگی ۶۵ سال است اما در برنامه داریم افراد از سن ۳۵ سال بتوانند بازنشسته شوند.

برقراری با تاکید بر اینکه هر چقدر شناخت و تبیین صندوق بیشتر باشد و مسئولان به کمک ما بیایند صندوق زودتر به رسالت خود می رسد، خاطرنشان کرد: این حرکت بزرگ که برای اولین بار در البرز شروع شده را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم نوید یک حرکت بزرگ باشد.

گفت و گو: سید علی اولیایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز