خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

"سلطان سکه" دستگیر شد/ ۲ تُن سکه از بازار خریده بود

کد خبر : ۶۴۰۷۸۷

رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری فردی سابقه‌دار و معروف به سلطان سکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به دستگیری دو باند معروف سکه گفت: دو شب گذشته فردی که معروف به سلطان سکه بود، دستگیر شد.

وی ادامه داد: افراد سلطان سکه در طول سال 96 دو تن سکه از بازار خریداری کرده و سپس با قیمتی که خود تعیین می‌کردند به فروش می‌رساندند.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: دو نفر از افراد سلطان سکه قبل از عید دستگیر و این فرد نیز طی یک کار اطلاعاتی عملیاتی دو شب گذشته دستگیر شد. این فرد 58 ساله و سابقه‌دار نیز است. همچنین پسر این فرد که با او همکاری می کرده نیز با قرار وثیقه آزاد است.

کشف ۲۰ کیلو سکه و طلا

وی همچنین در خصوص دستگیری دو فردی که اقدام به خریداری سکه کرده بودند، گفت: دو نفر که اقدام به خرید 170 میلیارد تومان سکه کرده بودند و همچنین از ده‌ها مالباخته کلاهبرداری و سپس به شهرهای شمالی کشور متواری شده بودند، شناسایی و حدود دو هفته گذشته دستگیر شدند. از این افراد حدود 20 کیلو سکه و مقداری طلا کشف شد.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری یک باند جعل اسناد گفت: باند شش نفره جعل شناسایی و دستگیر شد و از آنها 160 هزار دلار مجعول توقیف شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه بررسی وضعیت شرکت‌هایی که در بخش های مختلف ارز دولتی دریافت کرده تا کالاهای ضروری وارد کنند در دستور کار پلیس قرار گرفته، گفت: پلیس در بازار ارز از اوایل بهمن‌ماه وارد شده و با اجرای عملیات‌های مختلف کار خود را شروع کرده و این عملیات‌ها تاکنون ادامه دارد.

وی ادامه داد: بررسی شرکت‌ها یا مجموعه‌های مختلفی که برای دریافت ارز دولتی ثبت سفارش کرده و قرار بوده اقلام ضروری وارد کنند و با همان قیمت دولتی عرضه کنند، اما اقدا م به تخلف کردند در دستور کار پلیس قرار داشتند.

سردار رحیمی با اشاره به 35 شرکت وارداتی گفت: برای واردات گوشی تلفن همراه، تبلت و قطعات کامپیوتر مبلغ 220 میلیون دلار توسط 35 شرکت ثبت سفارش شده است که بر اساس  اطلاعاتی که در اختیار پلیس قرار گرفت این شرکت‌ها اقدام به تخلف کرده و پس از ثبت سفارش ارز را دریافت کرده و بدون اینکه کالا وارد کنند، در بازار ارز را به فروش رساندند. همچنین بخش دیگری از این شرکت‌ها مقداری کالا را جهت سندسازی وارد کرده و باقیمانده ارز را در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند. همچنین کالای خریداری شده با قیمت ارز دولتی را وارد کرده، اما با قیمت ارز آزاد به فروش رسانده‌اند و بخشی از این شرکت‌ها نیز کالای وارد شده با ارز دولتی را احتکار کرده تا در زمان متقضی به فروش برسانند.

توقیف صد هزار گوشی

وی با بیان اینکه 12 تیم از پلیس آگاهی به همراهی بانک مرکزی، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت و معدن و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان کار خود را آغاز کردند، گفت: بر اساس اطلاعاتی که دریافت کردیم 86 میلیون یورو، 41 میلیون یوان چین و 17 میلیون درهم امارات به این شرکت‌ها اختصاص داده شده است و این 35 شرکت 400 هزار گوشی موبایل از چهار برند معروف طی دو ماه گذشته وارد کشور کرده و طی این مدت 300 هزار گوشی موبایل را به قیمت آزاد به فروش رسانده‌اند. ما نیز صد هزار گوشی که در انبارهای این شرکت‌ها وجود داشت را توقیف کردیم. همچنین مقادیر قابل توجهی لب تاب و قطعات کامپیوتر با ارز دولتی وارد کشور شده بود که با قیمت آزاد در بازار توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه از 35 شرکت بازرسی‌های لازم انجام شده و برخوردهای قضایی در ادامه با صاحبان آنها خواهد شد، گفت: برخی از صرافی‌ها در نیمه دوم سال گذشته با استفاده از کارت ملی افراد اقدام به دریافت ارز دولتی می‌کرده و این ارز را در بازار آزاد به فروش می‌رساندند.

دریافت ارز دولتی با کارت ملی افراد نیازمند

سردار رحیمی ادامه داد: این صرافی‌ها با استفاده از 1800 کارت ملی افراد نیازمند که روزانه 30 تا 50 هزار تومان اجاره می‌کردند ارز دولتی دریافت و به قیمت آزاد به فروش می‌رساندند. این افراد دو میلیارد دلار با جمع‌آوری این کارت‌ها از دولت دریافت کرده و در بازار ارز به فروش رسانده‌اند.

وی ادامه داد: فردی که 60 میلیون دلار با 15 کارت ملی خریداری و فروخته است، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به افرادی که با خرید سکه اخلال در نظام اقتصادی کشور ایجاد کرده‌اند، گفت: پلیس برخورد با شرکت‌های متخلفی که ارز 4200 تومانی را دریافت و مرتکب تخلف شده‌اند، در دستور کار قرار داده و با جدیت موضوع را دنبال می‌کند. همچنین بررسی ارزهای دولتی که برای مصارف آرایشی، بهداشتی و دارو ثبت سفارش شده است در دستور کار پلیس قرار دارد.

سردار رحیمی همچنین در خصوص قطع برق و اخلال در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز گفت: با مسئول شرکت برق منطقه‌ای صحبت کرده‌ایم تا خاموشی‌ها را به حداقل برسانند یا در صورتی که اقدام به خاموشی و قطع برق می‌کنند به ما اطلاع داده و شهرداری نیز موظف است برق اضطراری برای پایه های چراغ راهنمایی و رانندگی تهیه کند.

وضعیت بازار تهران عالی است

او در خصوص وضعیت بازار گفت: وضعیت بازار تهران عالی است و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نداریم. بازاریان با ما همکاری خوبی داشتند و با تعداد اندکی برخورد کردیم که بازاری نبودند.

واکنش به سرقت 20 دستگاه خودروی نمایندگان

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرقت 20 دستگاه خودروی نمایندگان گفت: موضوع این چنین که مطرح شده، نیست تعدادی پیدا شده و در یک دوره زمانی سه ساله این خودروها به سرقت رفته برخی از این خودروها نیز سند نمره شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز