خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی:

امنیت بازار و بازاریان را با تمام توان برقرار می‌کنیم

کد خبر : ۶۳۸۱۷۱

رییس پلیس تهران بزرگ در خصوص التهابات دو روز گذشته در بازار گفت: پلیس با تمام توان امنیت بازار و بازاریان را برقرار می‌کند و با قدرت این وظیفه خود را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان سابقه‌دار در جمع خبرنگاران گفت: مرحله جدید عملیات پلیس آگاهی برای برخورد با سارقان و مجرمان حرفه‌ای سابقه‌دار اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این عملیات طی 48 ساعت گذشته انجام شده، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی مدت‌هاست کارهای اطلاعاتی و عملیاتی انجام می‌دهند و موفق شدند طی 48 ساعت گذشته با آغاز این طرح 138 نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار و مطرح را که شامل 31 باند بوده و در نقاط مختلف تهران فعالیت می کردند بازداشت کند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: 73 نفر از این افراد یعنی 57 درصد آنها دارای سوابق متعدد جرم و جنایت بوده و به تازگی از زندان آزاد شده‌اند که خوشبختانه در رصد پلیس بودند.

وی با بیان اینکه یک باند شش نفره در این طرح دستگیر شده که 800 مورد سرقت و زورگیری را اعتراف کرده‌اند تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق این سارقان حرفه‌ای و باسابقه‌دار هستند و رفتارهای آنها نیز حرفه‌ای است. در این طرح دو باند سارق مسلح دستگیر شدند که به ده‌ها مورد سرقت مسلحانه از مغازه و افراد اعتراف کرد‌ه‌اند.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری یک باند سه نفره که سوژه سرقتشان اغلب خانم‌ها و زنان سالمند بوده است، گفت: این باند نیز به ده‌ها مورد خفت‌گیری و زورگیری از زنان سالخورده اعتراف کرده‌اند همچنین یک باند جعل سند نمره نیز در این طرح نیز دستگیر شده که 25 خودرو از آنها کشف و ضبط شده است این افراد بعداز سرقت خودرو اقدام به جعل سند و نمره این ماشین‌ها می‌کرده‌اند.

سردار رحیمی همچنین در خصوص افراد دستگیر شده در این طرح خاطرنشان کرد: 45 نفر شامل 10 باند زورگیری و کیف قاپی که تحت عنوان مامور نیروی انتظامی فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند همچنین 31 نفر در قالب 8 باند سرقت مغازه، اماکن و منزل بودند، 41 نفر شامل 10 باند سرقت خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو، یک باند هفت نفره که به ده‌ها مورد سرقت اشاره کرده در این طرح شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین دو باند سرقت مسلح و زورگیری که شامل 6 نفر بودند شناسایی و دستیگر شدند همچنین 10 محکوم متواری که با سند آزاد و یا برای مرخصی از زندان آمده بوده و دیگر بازنگشتند نیز در این طرح شناسایی و دستگیر شده‌اند. طرح برخورد با سارقان حرفه‌ای و محکومان متواری با جدیت از سوی پلیس دنبال خواهد شد.

سردار رحیمی با توصیه به شهروندان تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر افراد دستگیر شده سارقان حرفه‌ای هستند ما به شهروندان توصیه می‌کنیم مراقب اموال خود بوده همچنین از قضات می‌خواهیم با این قبیل افراد برخورد قاطع‌تری داشته باشند.

سردار رحیمی همچنین در خصوص التهابات دو روز گذشته در بازار گفت: پلیس با تمام توان امنیت بازار و بازاریان را برقرار می‌کند و با قدرت این وظیفه خود را انجام می‌دهد. همچنین با کسانی که مغازه‌داران و بازاریان را تهدید به تعطیلی مغازه‌هایشان می‌کنند نیز با جدیت برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: امنیت بازار توسط پلیس ایجاد شده و پلیس حضور قدرتمندانه‌ای در این مکان‌ها خواهد داشت.

وی در پایان گفت: طی دو هفته گذشته 15 نفر از دلالان ارزی نیز بازداشت شدند البته رصدهای پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز