خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

مناطق جنوبی و محروم تهران از حداقل سرانه ۷ گانه مدیریت شهری برخوردار هستند

مناطق جنوبی و محروم تهران از حداقل سرانه ۷ گانه مدیریت شهری برخوردار هستند
کد خبر : ۱۴۹۱۸۵۵

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدیدهایش از مناطق جنوبی و محروم شهر تهران گفت: این کم برخورداری یا بی‌برخورداری از سرانه‌های خدماتی و شهری در این مناطق، محصول یک دوره یا دو دوره نیست بلکه محصول‌ عدم اجرای عدالت اجتماعی در طول چند دهه گذشته است.

«ناصر امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بازدیدهایش از مناطق محروم و جنوبی شهر تهران گفت: محلاتی را که برای بازدید انتخاب می‌کنیم با هدف خاصی انتخاب می‌شوند و تمامی این محلات در مناطق محروم و کم برخوردار بوده است. اکثر این محلات از بسیاری از سرانه‌ها یا محروم هستند و یا از حداقل سرانه‌های خدماتی و شهری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: البته این کم برخورداری یا بی‌برخورداری از سرانه‌های خدماتی و شهری محصول یک دوره یا دو دوره نیست بلکه محصول‌ عدم اجرای عدالت اجتماعی در طول چند دهه گذشته است. این فاصله‌ای که بین شمال و جنوب تهران طی ۴ دهه گذشته اتفاق افتاده و شاید از قبل از انقلاب پایه آن گذاشته شده و بعد توسعه پیدا کرده، باعث شده است که این محلات علاوه بر داشتن تراکم جمعیتی زیاد و قرار گرفتن در بافت فرسوده و ناپایدار، دچار آسیب‌های اجتماعی، حضور معتادان متجاهر و حضور اتباع خارجی نیز باشند، از سرانه‌های ۷ گانه مدیریت شهری محروم یا از حداقل‌ها برخوردار هستند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در این دوره تلاش شده است که با تعریف یک سری از طرح‌های کوچک مقیاس محله‌ای برخی از این سرانه‌ها که در اختیار مدیریت شهری است به تدریج جبران شود و حداقل وضعیت آسفالت در این محلات نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است یا برخی از املاک البته به ندرت تملک شده و یا تبدیل به بوستان شده و یا در حال تبدیل شدن به بوستان است.

امانی ادامه داد: اما یک سری از سرانه‌ها مانند سرانه‌های بهداشت و درمان در اختیار مدیریت شهری نیست. مانند سرانه‌های آموزشی و مدارس فرسوده که بعضا ۷۰ سال ۶۰ سال از عمرشان گذشته و همچنان بچه‌های مردم ناچار هستند به این مدارس که عمدتا هم دولتی هستند بروند و تحصیل کنند. این موضوعات در اختیار مدیریت شهری نیست و باید دولت به آن ورود کند و وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی و بهسازی آن‌ها چاره جویی کنند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت شهری با تعریف پروژه‌های کوچک مقیاس محلی سعی شده، وضعیت روزانه و زندگی روزمره مردم نسبت به گذشته بهبود داشته باشد، اما در حال حاضر به طور مثال یکی از معضلات این محلات تیرهای چراغ و برقی است که در کوچه‌ها و معابر باریک قرار گرفته و مانع تردد اهالی محل با خودرو می‌شود. این‌ها از مسائلی است که در اختیار مدیریت شهری نیست و شرکت‌های وابسته به دولت باید برای آن فکری کنند.

وی درباره نوسازی بافت فرسوده گفت: در این دوره وضعیت نوسازی بافت فرسوده با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و عملیاتی کردن این مصوبه توسط شهرداری تهران وضعیت بهتر شده است و تعداد پروانه‌های صادره در بافت فرسوده افزایش پیدا کرده است، اما این‌ها مسکن است اگر بخواهد به شکل قوی این موضوع حل شود نیاز به عزم ملی دارد، بحث وام‌هایی که قرار بود از سوی بانک‌ها به ساکنان بافت‌های فرسوده داده شود، هنوز به صورت کامل پرداخت نمی‌شود. سیر مراحل صدور پروانه همچنان از سوی شهرداری تهران به صورت کامل حل نشده و سازندگان از طولانی شدن سیر مراحل صدور پروانه گلایه دارند، اما قوانین تسهیل شده و نسبت به گذشته بهتر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز