خبرگزاری کار ایران

آخرین جزییات از آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی/ مهار آتش/ مصدوم و فوتی گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۳۱۵

حادثه آتش سوزی رخ داده در بیمارستان گاندی از هتل کنار بیمارستان سرایت کرده بود به نمای بیمارستان گاندی و طبق گزارشی که از مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گرفتم مشخص شد با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در صحنه آتش در زمان حساس مهار شد.

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزییات این حادثه گفت: دقایقی پیش وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، واقع در خیابان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: بلافاصله چندین ایستگاه را به همراه نردبان هیدرولیکی، تانکر آب و ... به محل حادثه اعزام شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات اطفاء در حال حاضر شروع شده است و  جزئیات تکمیلی در خصوص این حادثه اعلام خواهد شد.

اعزام دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان گاندی

محمد اسماعیل توکلی (رییس اورژانس استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیمارستان گاندی گفت: با اعلام وقوع آتش سوزی در بیمارستان گاندی اورژانس استان تهران به حالت آماده باش درآمده است.

وی ادامه داد: بلافاصله ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شد. 

وی ادامه داد: اطلاعات تکمیلی درخصوص این حادثه متعاقبا اعلام می‌شود.

رییس بیمارستان گاندی: در حال تخلیه بیمارستان هستیم

 رییس بیمارستان گاندی درباره حریق در بیمارستان گاندی گفت: از ساعتی پیش حریق در بیمارستان گاندی آغاز شده است. 

وی ادامه داد: ضلع شرقی بیمارستان دچار حریق شده است. در حال حاضر مشغول تخلیه بیمارستان هستیم. 

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در اطراف بیمارستان

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از حضور تیم‌های پلیس راهور در صحنه خبر داده و گفت: محدودیت‌های ترافیکی در مبادی منتهی به این بیمارستان اعمال می‌شود.

وی افزود: جنوب به شمال خیابان ولیعصر از بهشتی به سمت شمال، خط ویژه اتوبوس بی ار تی شمال به جنوب از میدان ونک و گاندی شمال به جنوب از دوم جنوب ممنوعیت تردد داریم. همچنین جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نیز اعلام کرد: با توجه به آتش سوزی بیمارستان گاندی در خیابان وزراء ، پلیس راهور تهران بزرگ جهت سهولت تردد شهروندان و ادامه تردد آنها  محدودیت های تردد در این محل اعمال کرده است.

سرهنگ احسان مومنی ادامه داد: به همین دلیل از خیابان ولیعصر (عج) از محدوده خیابان بهشتی به سمت شمال ، خط ویژه خیابان ولیعصر (عج) از میدان ونک به سمت جنوب، خیابان گاندی در مسیر شمال به جنوب از خیابان دوم به سمت جنوب و جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین به سمت شمال محدودیت تردد اعمال شده است.

وی از شهروندان خواست به علت به وجود آمدن این حادثه و اعمال محدودیت در معابر اعلام شده، از ترددهای غیر ضرور در این محدوده جدا خودداری کرده و با تیم‌های پلیس مستقر همکاری لازم را داشته باشند تا تیم های اندادی بتوانند به موقع ماموریت خود را انجام داده و حریق را اطفاء نمایند.

 انتقال بیماران به ۵ بیمارستان معین

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت بیماران بیمارستان گاندی گفت: در حال حاضر بیماران با اولویت بدحال و دارای وضعیت وخیم بیمارستان گاندی که دچار آتش سوزی شده است،  در حال انتقال به 5 بیمارستان معین در شهر تهران هستیم.

وی ادامه داد: هیچ کدام از افراد و بیماران این مرکز درمانی آسیب ندیدند. اورژانس استان تهران به حالت آماده باش درآمده و در حال انتقال بیماران هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به بیماران به 5 بیمارستان معین خاطرنشان کرد: بیماران با اولویت بیماران بدحال به این 5 بیمارستان منتقل شده اند و به خانواده های آن ها نیز اطلاع داده شده است.

پاک آیین تصریح کرد: بیمارانی که دچار پایدار هستند در هتل مجاور بیمارستان گاندی اسکان داده می شوند تا انتقال آنها به بیمارستانهای دیگر انجام شود.

وی ادامه داد: علت حریق در بیمارستان گاندی مشخص نیست و در دست بررسی است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آتش نشانان در حال فعالیت هستند و اطفاء حریق در این بیمارستان ادامه دارد. 

حضور معاون دادستان تهران و بازپرس ویژه در بیمارستان/ تشکیل پرونده قضایی

در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند.

برابر آنچه که مرکز رسانه قوه‌قضائیه اعلام کرده است، در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

 بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی تخلیه شد

 علی نصیری، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره حادثه بیمارستان گاندی گفت: این آتش سوزی در ساختمانی که در حال بازسازی بوده صورت گرفته است و هیچ بیماری در آن بستری نبوده است. 

وی با بیان اینکه با این وجود بیماران بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابه گاندی به بیمارستان های معین منتقل شدند، خاطرنشان کرد: بیماران ای سی یو نیز به بیمارستان نزدیک دیگری در حال انتقال هستند و هیچ حادثه ای مردم و بیماران را تهدید نکرده است. 

نصیری ادامه داد: در حال حاضر خود آتش نشانان در حال‌ مهار آتش هستند. تا این لحظه‌ دو مصدوم سطحی آتش سوزی داشتیم و همه عوامل در صحنه حضور دارند. همچنین ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در صحنه حضور دارند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: از شهروندان خواهش می‌کنم شایعه ای را نپذیرند. کار به خوبی در حال انجام است آتش گسترش پیدا کرده و کار سخت است با این‌ وجود شهرداری منطقه ۶ و ستاد مدیریت بحران منطقه ۶ پای کار هستند؛ با اینکه تا این لحظه نیازی به تشکیل ستاد مدیریت بحران حتی در سطح منطقه احساس نشده است. در حال تعامل با مسئولان  علوم پزشکی هستیم و مردم نگران مسئله ای نباشند.

​آتش سوزی تلفات نداشت

علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آتش سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: حادثه آتش سوزی رخ داده در بیمارستان گاندی از هتل کنار بیمارستان سرایت کرده بود به نمای بیمارستان گاندی و طبق گزارشی که از  مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گرفتم مشخص شد با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در صحنه آتش در زمان حساس مهار شد.

وی افزود: با حضور ۱۰ ایستگاه آتش نشانی آتش سوزی  مهار شد و لکه گیری ها در حال انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه هیچ تلفاتی این حادثه نداشته و بیماران به مرکز درمانی دیگری منتقل شدند.

مهار آتش

«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت آتش سوزی در بیمارستان گاندی گفت: با توجه به اینکه آتش سوزی در بخش مهمانپذیر بیمارستان که حدود 17 الی 18 طبقه بود و نمای بیرونی آن به طور کامل شعله ور بود. آتش نشانان همزمان با عملیات اطفاء اقدام به خارج کردن افراد داخل ساختمان کردند. 

وی ادامه داد: همزمان از این 10 الی 12 ایستگاهی که در محل حضور دارند نیروهای آتش نشانی به محل اصلی بیمارستان و در جایی که بیماران بستری هستند ورود کرده و در هر طبقه از بیمارستان نفراتی را مستقر کردیم تا از سرایت آتش به داخل بیمارستان جلوگیری کنند. خوشبختانه از سرایت آتش به داخل ساختمان اصلی بیمارستان جلوگیری شد. 

به گفته وی در حال حاضر همه بیماران به طور کامل از بیمارستان خارج شده اند البته عملیات جستجو همچنان توسط نیروهای آتش نشانی ادامه دارد و با هماهنگی کادر درمان برای سومین بار پیاپی اتاق ها در حال بررسی است تا اگر بیماری در داخل بخش مانده باشد به بیرون منتقل شود. 

ملکی درباره اطفاء حریق گفت: در حال حاضر بخش زیادی از آتش خاموش شده است. اگرچه هنوز شعله های پنهان وجود دارد. اما آتش تقریبا مهار شده است. خوشبختانه مورد مصدوم یا تلفات جانی گزارش نشده است. عملیات نیز همچنان ادامه دارد. 

پیگیری مخبر از آخرین وضعیت آتش سوزی

 محمد مخبر در تماس‌های تلفنی با احمد وحیدی، نامی، محمدی و بنی اسد، پشتیبانی لازم از دستگاه های امدادی و درمانی در پی آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران را ضروری دانست و از مسئولان مربوطه خواست تا پایان عملیات مهار آتش سوزی و کمک رسانی به مجروحان و بیماران، حادثه مذکور را پیگیری کرده و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت موجود به کار بندند.

وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس آتش نشانی تهران و رئیس بیمارستان گاندی نیز در این تماس های تلفنی آخرین وضعیت حادثه را تشریح و از تلاش همه دستگاه های امدادی برای مهار بحران و همه دستگاه های مسئول و اجرایی برای پشتیبانی و رسیدگی به حادثه دیدگان خبر دادند.

آتش سوزی در نمای بیرونی ساختمان بود

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت اطفای حریق در بیمارستان گاندی گفت: در حال حاضر ۱۰ الی ۱۲ ایستگاه به بیمارستان گاندی اعزام شده است. 

وی ادامه داد: نردبان‌های هیدرولیکی نیز در محل حادثه حضور دارد و در حال انجام عملیات هستند. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آتش سوزی در نمای بیرونی ساختمان است و البته چند طبقه داخل از هتلینگ و مهمانپذیر هم دچار حریق شده است. تمام افرادی که در هتلینگ بودند با کمک آتش نشانان از آنجا خارج شده اند. هنوز علت حادثه مشخص نیست.

ملکی تصریح کرد: خوشبختانه شعله به داخل بیمارستان نفوذ نکرده است البته دود گرفتگی وجود داشت. در حال حاضر نیز تمام بیماران داخل بیمارستان تخلیه شده اند. 

وی ادامه داد: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

تاکنون ۵ مرتبه اخطار ناایمن بودن داده شده‌بود

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش در بیمارستان گاندی مهار شده است، گفت: ۱۲ ایستگاه با تجهیزات در محل آتش‌سوزی حاضر شدند، بعد از تخلیه بیماران باز هم به جستجو پرداختیم تا از تخلیه کامل مطمئن شویم.

وی ادامه داد: ۵ نردبان بلند در محل اطفای حریق حاضر است و آتش‌سوزی در نمای ساختمان کاملا خاموش شده‌است و عملیات لکه گیری و تخلیه دود در حال انجام است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه حضور آتش‌نشانان در محل همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: قسمت مهمانپذیر بیمارستان با حدود ۱۷ طبقه با نمای کامپوزیت قابل اشتعال کاملا شعله ور بود. زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند آتش به قسمت زیادی از  بخش های داخلی نفوذ کرده بود. از بالا نمای سوخته به پایین سرایت و همه را شعله ور می‌کرد. 

ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان همزمان با عملیات اطفای حریق، عملیات نجات را آغاز و همه افراد را به سلامت از قسمت خارج کردند. نیروها به قسمت اصلی بیمارستان نفوذ کرده و در هر طبقه نفراتی مستقر شدند تا از سرایت آتش به قسمت داخل بدنه اصلی بیمارستان جلوگیری شود. از سرایت آتش به داخل ساختمان اصلی بیمارستان جلوگیری شد. دود به همه طبقات نفوذ کرده بود. که در حال خروج دود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا همه بیماران خارح و جستجوی مجدد برای سومین بار آغاز شد. تا به این لحظه مورد مصدوم یا تلفات جانی اعلام نشده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: تاکنون ۵ مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن داده شده‌بود که آخرین بار آبان ماه بوده است.

احتمال ریزش ساختمان بیمارستان گاندی وجود ندارد

علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آتش سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: حادثه آتش سوزی رخ داده در بیمارستان گاندی از هتل کنار بیمارستان سرایت کرده بود به نمای بیمارستان گاندی و طبق گزارشی که از  مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گرفتم مشخص شد با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در صحنه آتش در زمان حساس مهار شد.

وی افزود: با حضور ۱۰ ایستگاه آتش نشانی آتش سوزی  مهار شد و لکه گیری ها در حال انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه هیچ تلفاتی این حادثه نداشته و بیماران به مرکز درمانی دیگری منتقل شدند.

وی  در پاسخ به سوالی در مورد احتمال ریزش ساختمان گفت: احتمال ریزش ساختمان وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز