خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سنجش آموزش خبر داد:

اطلاعیه ثبت نام آیلتس بعد از ماه رمضان منتشر می‌شود/ اعلام نتایج نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اوایل هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۰۵۵

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، «عبدالرسول پورعباس» در نشست خبری درخصوص جزئیات آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری گفت: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از روز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌تجربی آغاز شد و به مدت دو روز ادامه داشت. نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اوایل هفته آینده و بعد از برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. 

پورعباس با تاکید به اینکه نمراتی که در نیمه اول اسفندماه اعلام می‌شود نمره خام داوطلبان است، ادامه داد: وقتی سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود نمره کل داوطلبان به اطلاع آن‌ها می‌رسد. نمره کل داوطلبان، نمره تراز شده است که شامل ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور داوطلب است. 

رئیس سازمان سنجش از تاثیرات محدودیت های اینترنتی در آرامش بخشی برای داوطلبان کنکور گفت و افزود: کنترل‌های ما نشان دهنده سلامت این آزمون است و توانستیم رضایت داوطلبان و خانواده‌هایشان را فراهم کرده و این امید را ایجاد کنیم که حقی ناحق نشود.

معاون وزیر بیان کرد: اولین آزمون تستی ما در حوزه آزمون الکترونیک برگزار شد، این کار را بدون اعلام عمومی انجام دادیم و نتیجه مثبت گرفتیم. می‌خواهیم یک بانک سوال هوشمند را تهیه کنیم، این مسأله گام اول است که با این وجود در لحظه می‌توان آزمون سراسری برگزار کرد.  این طرح امسال در  آزمون سراسری تجربی و برای دروس اختصاصی در سه شهر به صورت پیش آزمایشی انجام شد و داوطلبان از سوی آموزش و پرورش به ما معرفی شدند.

او با اشاره به اینکه پاشنه آشیل آزمون تمام الکترونیک محل و حوزه آزمون است، گفت: با دانشگاه‌ آزاد و وزارت علوم. در خصوص این موضوع صحبت هایی شده است.

او در مورد سهمیه منطقه زلزله زده توی گفت: تا ۳۹ درصد ظرفیت منطقه به آنها اختصاص می دهیم  که تا سه سال مهلت استفاده از آن را دارند و فقط مخصوص کنکور سراسری است.

رئیس سازمان سنجش در مورد خبر مربوط به عدم برگزاری آزمون آیلتس در ایران نیز توضیح داد: آزمون آیلتس لغو نشده بلکه تعلیق شده و مشکلاتی با طرف خارجی برگزار کننده این آزمون داشتیم و آن‌ها نظرات ما را در خصوص این مشکلات پذیرفته اند. خطراتی مانند اینکه فرد جایگزین ممکن است به جلسه آزمون برود و... در واقع در این امر از هم گسیختگی وجود داشت و نقش سازمان سنجش کمرنگ شده بود و طرف خارجی پذیرفته است که آیلتس هم مانند تافل تماما الکترونیک برگزار شود. 

او اضافه کرد: هیچ سیاستی در این رابطه دیکته نشده و اگر سلامت آزمون آیلتس بیش از این خدشه دار می‌شد برای جمهوری اسلامی خوب نبود. اطلاعیه ثبت نام آیلتس را بعد از عید و ماه رمضان منتشر می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز