کد خبر: 1240350 A

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به الکترونیکی شدن ابلاغ آرای این سازمان، اذعان کرد: زمان رسیدگی ما در سازمان تعزیرات مخصوصاً در پرونده‌های مهم و ملی به کمتر از ۲۴ ساعت رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، احمد اصانلو در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما، گفت: وظیفه اصلی نظارت بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و تکلیفی که ما در رسیدگی به اجرای ضوابط قیمت‌گذاری داریم، رسیدگی به تخلفات است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: نظارت‌ها بسیار کم است و باید این نظارت‌ها افزایش پیدا کند تا کارخانه‌ها و مراکز تولیدی نتوانند بدون ضابطه نسبت به افزایش قیمت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌ها در سازمان حمایت به دو بخش نظارت پسینی و پیشینی تقسیم می‌شود، اذعان کرد: نظارت پیشینی مربوط به کالاهای محدودی است و دولت تنها اجازه نظارت بر قیمت‌گذاری کالاهای اساسی را دارد.

اصانلو گفت: در نظارت پسینی، بخش عمده نظارت انجام می‌شود که سازمان‌هایی همچون سازمان حمایت بر اجرای ضوابط قیمت‌گذاری نظارت می‌کند؛ نه اینکه قیمت گذار باشد بلکه یک ضوابطی وجود دارد و بررسی می‌کنند و اگر تخلفی باشند به تعزیرات حکومتی گزارش می‌شود و تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌کند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این سؤال که آیا برخوردها بازدارنده است، گفت: انتظاری که از سازمان تعزیرات وجود دارد منطبق بر قانون نیست و به لحاظ قانونی، اکنون سازمان تنها مرجع رسیدگی به تخلفات است.

وی اضافه کرد: در سال ۷۰ که سازمان تشکیل شد، نظارت، بازرسی، کشف و رسیدگی به تخلف بر عهده سازمان تعزیرات بود و با این رویکرد همچنان انتظار نسبت به سازمان تعزیرات وجود دارد اما اگر تنظیم‌گری بازار را در چهار حلقه نظارت، بازرسی، کشف و رسیدگی بدانیم، سازمان تعزیرات در حال حاضر در آخر این حلقه قرار دارد.

انتهای پیام/
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر