خبرگزاری کار ایران

رئیس مخابرات قزوین:

تمرکز مخابرات قزوین بر پایه فیبر نوری خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۵۱۳

حمایت از رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات استان

رئیس مخابرات منطقه قزوین گفت: امسال هیچ توسعه‌ای به جز فیبر نداریم که در حوزه تلفن و اینترنت اجرا می‌شود؛ همچنین تعریف اپراتورهای جدید مانند نظارت تصویری هم مد نظر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس مخابرات قزوین، پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین، ضمن بازدید از این رسانه، برنامه‌های شرکت مخابرات را تشریح کرد.

محمدرضا نصرآبادی با اشاره به اهمیت نوآوری در مخابرات برای توسعه پایدار گفت: هیچ توسعه‌‌ای بدون فناوری ارتباطات، خلاقیت و نوآوی امکان‌پذیر نیست و در این راستا در استان از دو سال گذشته پروژه "نجما" و توسعه فیبر نوری به‌عنوان پایلوت کشوری در قزوین کلید خورد.

رئیس مخابرات منطقه قزوین ادامه داد: توسعه دیجیتال در نقاط دور و نزدیک استان یکی از اهداف ما است و بر همین مبنا بیش از 130 روستا به 4G متصل شده و جشن اتصال روستاهای بالای 20 خانوار در آینده نزدیک گرفته می‌شود.

اتصال صنایع به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی ارتباطات

وی عنوان کرد: فراهم کردن بستر فیبر نوری در برای حوزه صنعت، دستگاه‌های اجرایی و عموم پیگیری شده و اتصال چند شهرک صنعتی آغاز شده و 90 درصد پیشرفت دارد.

این مسئول ادامه داد: همچنین برای برخی واحدهای خارج از شهرک‌ها هم برنامه ریزی شده تا به زیرساخت منتصل شوند و درمجموع در سال گذشته 60 واحد تولیدی به شبکه ملی اطلاعات اتصال پیدا کردند.

وی عنوان کرد: در حوزه دستگاه‌های اجرایی و ارائه دهندگان خدمات به مردم، اتصال شعبه‌های شهرستانی و همچنین بانکداری دیجیتال درحال پیگیری است و درحال حاضر 100 پروژه در این حوزه درحال اجرا است.

حمایت از رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات استان

نصرآبادی افزود: اتمام پروژه فیبر نوری قوه قضائیه هم از مواردی است که پیگیری شده، فاز اول در سال 1401 اجرا شد و در فاز دوم تمام نقاط شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌ها به فیبر متصل می‌شود که اتفاقی بسیار بزرگ بوده و دسترسی به خدمات الکترونیکی قضایی را تسهیل می‌کند.

وی اظهار کرد: برای عموم مردم هم 14 پروژه در قزوین، البرز و محمدیه در دست اجرا است، برای برج‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه هم درحال رایزنی هستیم تا زیر ساخت اصلی از ابتدا بر مبنای فیبر نوری باشد و برج فرهنگیان که بیش از یک‌هزار مشترک خواهد داشت برای ابتدای کار درنظر گرفته شده است.

رئیس مخابرات منطقه قزوین با اشاره به حمایت از نمایشگاه رسانه و مطبوعات خاطرنشان کرد: شرکت نمایشگاه‌ها به فیبر نوری متصل شده و در نمایشگاه این فرصت فراهم می‌شود که در قالب همکاری مشترک، دسترسی رسانه‌ها به اینترنت رایگان فراهم شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز