خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

سیل مشهد باید درس عبرتی بشود که اجازه ساخت و سازهای غیر مجاز به برخی افراد داده نشود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۶۶

بارها در صحن علنی شورای شهر مشهد اعلام کردم که برخی از ساخت و سازها بدون مطالعه است

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها گفت: حادثه سیل مشهد باید درس عبرتی بشود که به هیچ عنوان اجازه ساخت و سازهای غیر مجاز به برخی افراد داده نشود و آنهایی هم که ساخت و سازهای غیر مجاز انجام می دهند و رای تخریب برای شان صادر می شود حتما با آنها برخورد و ساخت و ساز های شان تخریب شود که دیگر شاهد اتفاقات تلخ و ناگواری در این زمینه نباشیم.

موسی الرضا حاجی بگلو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: این که گفته می شود سیل اخیر در استان خراسان رضوی اعلام نشده بود نظری کاملا کارشناسی و فنی است.  اما آنچه در شهرداری مشهد رصد و پیگیری شد در حالت آماده باش بودند اما پیش بینی چنین سیل یا بارندگی را نکرده بودند.

وی ادامه داد: در این شرایط بحرانی نباید به دنبال مقصر بگردیم که چرا دستگاه‌های مختلف در استان به وظایف شان عمل نکردند. فعلا باید مدیریت کنیم که این بحران بگذرد و مردم بتوانند به شرایط عادی زندگی شان بازگردند و همه باید اولویت مان همین باشد.

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها افزود: اتفاق ناگواری در خراسان رضوی رخ داد و  تعدادی از مردم جان باختند. قطعا جان این افراد  برای ما بی نهایت ارزش داشته و ما خودمان را مسئول پیگیری علت مرگ این عزیزان می‌دانیم. هر کسی هم که در اتفاق سیل اخیر مقصر بوده قطعا باید به دستگاه قضایی معرفی شود و پاسخگو باشد.

حاجی بگلو اضافه کرد: امروز در اطلاعیه مجمع قضایی اعلام کردند که پیگیر حادثه تلخ سیل اخیر در خراسان رضوی هستند و هر فرد حقیقی، حقوقی و یا نهادی که مقصر باشند قطعا با آنها برخورد می‌شود.

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها افزود: زمانی که عده‌ای آمدند و کوه را تراشیدند و یک سری مجموعه های تفریحی و ساخت و ساز غیر مجاز آنجا شکل گرفت. همان موقع باید پیش بینی می‌کردند که سیلاب وارد خیابان ها و اتوبان های شهر مشهد شده و منجر به چنین حادثه تلخی می شود.

حاجی بگلو ادامه داد: بارها در صحن علنی شورای شهر مشهد اعلام کردم که این ساخت و سازها بدون مطالعه بوده و اگر مطالعه‌ای هم داشته باشند غیر واقعی هستند. چرا که در همه کارشناسی ها و مطالعات ساخت و سازها حفظ محیط زیست باید در اولویت کار قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: حادثه سیل مشهد باید درس عبرتی بشود که به هیچ عنوان اجازه ساخت و سازهای غیر مجاز به برخی افراد داده نشود و آنهایی هم که ساخت و سازهای غیر مجاز انجام می‌دهند و رای تخریب برای شان صادر می‌شود حتما با آنها برخورد و ساخت و ساز های شان تخریب شود که دیگر شاهد اتفاقات تلخ و ناگواری در این زمینه نباشیم.       

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز