خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

انتقاد از نحوه رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در کمیسیون ماده ۱۰۰ و دریافت جریمه بعد از وقوع تخلف

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۱۳۱

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به پرونده‌هایی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل می‌شود، گفت: باید یک سیاست واحدی برای مقوله ساخت و ساز پیش‌بینی شود.

«اصغر جهانگیر» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که برای کاهش پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ و جلوگیری از تخلفات در این کمیسیون چه اقداماتی می‌توان انجام داد، گفت: در مورد کمیسیون ماده ۱۰۰ فکر می‌کنم با پیگیری‌هایی که دستگاه قضایی دارد و همچنین اقداماتی که شهرداری‌ها، وزارت کشور و شورای عالی شهرسازی دنبال می‌کند باید یک سیاست واحدی برای مقوله ساخت و ساز پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: در ساخت و سازها به ساختمان‌هایی که می‌تواند در درازمدت خطرناک باشد و ایجاد بحران کند نباید از ابتدا اجازه ساخت داده شود، از همین‌رو نظارت‌ها قبل از شروع بسیار مهم است. در جایی هم که ساخت و ساز اتفاق بیفتد، تخریب آن، چهره محیط زیست را می‌تواند تغییر دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: همچنین این کار مشکلات دیگری را نیز به همراه دارد و سرمایه‌های جامعه هدر می‌رود و به نوعی نشان دهنده این است که می‌توان خلاف قانون اقدام کرد و به نحوی آن را بعدا جبران کرد و برای اینکه این اتفاق نیفتد امیدواریم برنامه‌های پیشینی که می‌تواند از ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری کند به عنوان اصلی‌ترین موضوعات در برنامه‌های دستگاه‌های متولی قرار بگیرد تا انشاءالله کمیسیون ماده ۱۰۰ تبدیل به کمیسیونی شود که به قبل از تخلفات ساخت بپردازد و نیاز به این نداشته باشد که بعد از ساخت و ساز بخواهند تصمیم بگیرد که آیا قلع و قمع کند یا جریمه؟

جهانگیر با بیان اینکه در اسفندماه گذشته شاهد کاهش سرقت بوده‌ایم، گفت: یکی از موضوعات اصلی ما در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم موضوع پیشگیری از سرقت است. در این خصوص یک تقسیم کار ملی صورت گرفته است و به همه دستگاه‌ها و ضابطان و دستگاه قضایی این موضوعات اعلام شده است.

وی با اشاره به‌ عدم مرخصی سارقان در ایام نوروز تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در زمینه سرقت برنامه‌ریزی شده است نظارت بر فعالیت سارقان پس از آزادی از زندان است و مقرر شده است پس از اینکه این افراد تحمل حبس داشته و آزاد شدند باید همچنان تحت مراقبت قرار بگیرند و نظارت شوند تا مجددا مرتکب جرم نشوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این موضوعات به همراه فرهنگ‌سازی لازم کمک خواهد کرد تا در این دوره با پیگیری‌های دستگاه قضایی و فراجا در سال ۱۴۰۳ بتوانیم جرم سرقت را به نحو قابل قبولی کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز