خبرگزاری کار ایران

زیرگذر تقاطع غیرهمسطح نواب - تندگویان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۰۸۷

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت: زیرگذر تقاطع غیرهمسطح شهید نواب - تندگویان، با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، رئیس پلیس راهور پایتخت و شهردار منطقه ۱۶ بازگشایی شد.

به گزارش ایلنا، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های شهید نواب و شهید تندگویان در دی ماه سال ۱۴۰۲ گفت: دسترسی شمال به جنوب این تقاطع روز گذشته -دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- با تعریض این معبر از ۲ خط عبوری به ۳ خط در طراحی جدید، گشایش یافت.

وی با اشاره به در آیین بازگشایی زیرگذر مذکور تأکید کرد: بر اساس تأکید معاون محترم فنی و عمرانی شهرداری تهران، به محض اتمام عملیات اجرایی هر یک از پروژه‌ها، دسترسی‌های لازم برای شهروندان تأمین خواهد شد و وقفه‌ای در این خصوص ایجاد نخواهد شد. بر همین اساس، با وجود حجم گسترده و فشردگی فعالیت‌های نهایی در پروژه زیرگذر نواب_تندگویان، روز گذشته مسیر برای استفاده شهروندان محترم بازگشایی شد.

صداقتی با یادآوری اینکه عملیات اجرایی زیرگذر شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان به عنوان فاز ۲ پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید نواب_شهید تندگویان بلافاصله پس از افتتاح فاز یک و اعمال انحراف ترافیک مورد نیاز، تسریع شد، ادامه داد: با وجود معارضین تأسیساتی و پیچیدگی‌های اجرایی، زیرگذر این پروژه به بهره‌برداری رسید و از این به بعد بر تکمیل دیگر دسترسی‌های تقاطع متمرکز خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه این زیرگذر شمالی - جنوبی نقش هدایت ترافیک از محدوده میدان بهمن به سمت بزرگراه آزادگان را بر عهده دارد، افزود: مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان به صورت روسطحی وجود داشت اما با انتقال ترافیک به سطح زیرین، فضای روسطحی جهت اجرای یک دسترسی جدید و مهم یعنی مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید تندگویان به بزرگراه نواب آزادسازی می‌شود.

وی در تشریح مشخصات فنی زیرگذر شمال به جنوب تقاطع شهید نواب-تندگویان گفت: زیرگذر بزرگراه شهید تندگویان به طول ۶۶۷ متر با احتساب شیبراهه ها و عرض ۱۳.۵ متر، شامل ۲ خط عبوری، یک خط اضطرار و ۲ پیاده‌رو است و برای احداث آن ۲۰۸ حلقه شمع اجرا شده است.

صداقتی معارضین زیرگذر را شامل کانال بهمنیار و طارمی، لوله آب ۱۱۰۰ میلیمتر، لوله فاضلاب ۱۲۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر، ۴ پایه تیر روشنایی، منهول اداره آب و برق و دوربین ترافیکی برشمرد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به استفاده از ۲۵۰۰ تن آسفالت برای احداث این زیرگذر، در خصوص اقدامات پیش‌ روی این پروژه گفت: پس از هدایت ترافیک شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان به زیرگذر و آزادسازی فضای روسطحی، عملیات اجرایی فاز ۳ پروژه یعنی احداث مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید تندگویان به بزرگراه نواب آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: تقاطع نواب-تندگویان فاقد دسترسی جنوب به شمال بوده و شهروندان می‌بایست با طی ۱.۵ کیلومتر مسیر اضافی از جنوب بزرگراه شهید تندگویان و از طریق میدان بهمن به شمال بزرگراه شهید نواب تغییر مسیر دهند. بنابراین احداث این دسترسی جدید در فاز ۳ علاوه بر کاهش پیمایش‌های اضافی، کاهش بار ترافیک میدان بهمن و بخش های شمالی بزرگراه شهید تندگویان را در پی خواهد داشت.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری در پایان خاطرنشان کرد: فاز ۴ پروژه به تکمیل پل چپ‌گرد این تقاطع اختصاص دارد و امکان اتصال جنوب بزرگراه نواب به شمال بزرگراه شهید تندگویان و میدان بهمن را فراهم می‌سازد. با تکمیل این پل، گردش‌های اضافی در جنوب بزرگراه شهید تندگویان به میزان ۳ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز