خبرگزاری کار ایران

تجری در گفت‌گو با ایلنا:

اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده تا قبل از تحریم‌ها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت/ مردم زیر فشار گرانی، برای بازسازی منازل خود مشکل دارند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۹۸۸

یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم زلزله‌زده کرمانشاه زیر فشار گرانی و تورم قرار دارند بنابراین با مشکل برای بازسازی منازل خود روبه‌رو هستند.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره روند بازسازی مناطق سیل و زلزله‌زده استان کرمانشاه بعد از گذشت چندین ماه از این حوادث گفت: مصوبات خوبی در خصوص اینکه مناطق سیل و زلزله‌زده بازسازی شود، تصویب شده است و باید گفت دولت در این خصوص عزم جدی دارد.

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه به یک شکل و دستگاه‌های اجرایی محدودیت‌های سال مالی را اجرایی می‌کنند و این معضلی برای مناطق آسیب‌دیده است.

وی ادامه داد: مشاهده می‌شود اعتبارات مصوب و تخصیص داده می‌شود اما تا اجرایی شود، انتهای سال مالی فرا می‌رسد و امکان اینکه به پیمان واگذار شود بسیار سخت می‌شود و به خزانه برگشت می‌خورد.

به گفته تجری یکسری اقدامات و اعتبارات به مناطق سیل و زلزله تخصیص داده شد که تا قبل از تحریم‌ها پیشرفت بسیار قابل ملاحظه‌ای داشت اما متاسفانه با کندی رو به رو شد.

وی ادامه داد: دولت در آن زمان بسیار خوب پای کار آمد و هنگامی که تحریم‌ها مطرح شد، دیگر سازمان برنامه و بودجه آن توانی که باید می‌داشت را نداشت.

این نماینده مجلس شورای درباره ارائه کمک‌های بلاعوض به مناطق آسیب‌دیده از سیل و زلزله گفت: خوشبختانه پرداخت‌های زیادی از کمک‌های بلاعوض در خصوص بازسازی واحدهای مسکونی صورت گرفته است.

وی درباره اینکه تاکنون چند درصد از بافت‌های آسیب دیده ترمیم شده‌اند، بیان کرد: می‌توان گفت در مناطق شهری ما پیشرفت ۸۰ درصد را مشاهده می‌کنیم زیرا آن‌ها کمک‌ها را دریافت کردند اما در مناطق روستایی به دلیل تحریم‌ها و نبود امکانات، پیشرفت‌ها آنطور که باید نبوده است.

تجری گفت: مردم زیر فشار گرانی و تورم قرار دارند بنابراین با مشکل برای بازسازی منازل خود روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز