خبرگزاری کار ایران

دستور العمل کمیته قانون اساسی سوریه/ درخواست پدرسون از اعضای کمیته برای آغاز نشست در ژنو در تاریخ ۳۰ اکتبر

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۴۸۷

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه کمیته قانون اساسی این کشور را به آغاز نشست‌های خود در ژنو در تاریخ ۳۰ اکتبر فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «گیر پدرسون»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه،‌ اعضای کمیته قانون اساسی این کشور را به آغاز نشست در ژنو در ماه اکتبر آینده دعوت کرد. 

این درخواست در قالب سندی مطرح شده است که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل به شورای امنیت تحویل داده و شامل مجموعه معیارهای اصولی و دستور العمل کاری کمیته است و متن سند تصریح می‌کند که فرستاده ویژه، کمیته قانون اساسی را به آغاز نشست در ژنو در تاریخ ۳۰ اکتبر فرا خوانده است. 

محورهای اصلی سند «آیین‌ها و قوانین اصلی اجرائی»: 

تسهیل روند گفت‌وگوها داخل سوریه در چارچوب عملیات قانونی با استناد به قطعنامه ۲۲۵۴ برای وضع قانون جدید که به موجب آن انتخابات آزاد و سالم با نظارت سازمان ملل و هماهنگ با قوانین بین المللی در عین احترام کامل به به حاکمیت ملی سوریه تنظیم می‌شود.

فعال‌سازی بیانیه پایانی کنفرانس «سوچی» به عنوان کمک به روند عملیات ژنو با حمایت کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس.

تأکید بر اهمیت پیشبرد عملیات سیاسی گسترده‌تر به منظور اعتماد سازی و اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت.

فعالیت کمیته قانون اساسی برای تهیه پیش نویس اصلاح قانون اساسی به منظور تصویب عمومی به عنوان کمک به سازش سیاسی در سوریه و اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت. 

اصلاح قانون اساسی بر اساس متن و روح مبانی اصلی دوازده گانه سوری- سوری در قانون اساسی و فعالیت‌های قانونی سوریه.  

 بررسی قانون اساسی ۲۰۱۲  از جمله در زمینه سایر تجربه‌های قانون اساسی سوریه و اصلاح قانون اساسی موجود یا تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید توسط کمیته مذکور.

تصویب صد در صد تصمیم‌های کمیته در صورت امکان و در غیر این صورت،‌ تصویب دست کم ۷۵ درصدی تصمیمات توسط اعضای هیأت مرتبط یعنی ۱۱۳ نفر در هیأت بدنه و ۳۴ نفر در هیأت فرعی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز